SS600 Monza

Swedie skrev:
Sätt han på en 250 idag på Anderstorp, gör han bättre idag?

Jag vill iaf att Folkesson ska tillbaka in i o köra. Så jäkla trist när han kraschade.
Det gör han garanterat.
Jag vill också att Folkesson ska vara med men det blir väl inte så i år tyvärr.

Swedie skrev:
Vet inte, men tycker det bara är trist att det ska harvas i slutändan av SS600.
Stigefelt har gjort hemska starter varje gång nu.
Dock kört upp sig sina tappade placeringar. Vad om han kan hålla sin position vid start o sen harva sig uppåt? Men det skulle inte funka då han enligt kvaltider är långsammare än de som är framför, så de han först tappade i starten borde han enligt tider ta sig om.

Han kommer säkerligen inte ligga sist i SBK, men troligen närmare slutet. Det blir ju att lära sig en ny körteknik i med 1000cc o dess tyngd och kraft.

oFFkeFF, snart 8 år sedan och annan klass? 2005 idag. Jag skulle vilja se miinin i SBK eller nån kommande talang kanske. Vet väl vid slutet av året vem det kan vara. Men sätts säkert bra tider i år av toppen i NSB.

Miinin körde 2:12 på BRNO enligt ryckten, vet dock inte hur bra det står sig mot andra..

Harvas i slutändan? Vilka race har du kollat på? Johan har placeringarna 6,10 resp 13.

Att det var 8 år sen Johan körde så fort på en 250 gör det såklart bara ännu mer imponerande. Molina körde 1.35 förra året och han hade inte mycket att hämta mot Stigefelt i VM.

Johan hade troligen kört 1.34 eller bättre om VM hade gått där idag.

SBK kör inte på Brno så det är svårt att jämföra Miinins tid där. Dock hade han ju ganska svettigt att i tyska IDM ifjol.

Chris Ash skrev:
Harvas i slutändan? Vilka race har du kollat på? Johan har placeringarna 6,10 resp 13.

Att det var 8 år sen Johan körde så fort på en 250 gör det såklart bara ännu mer imponerande. Molina körde 1.35 förra året och han hade inte mycket att hämta mot Stigefelt i VM.

Johan hade troligen kört 1.34 eller bättre om VM hade gått där idag.

Reflekterar på senaste rejset. Han låg sist och sen i slutet när folk började vackla av pga (enligt mig) inte nog med ork så kom han igen. Svenskar är vikingar o har bra uthållighet verkar det som. :)

Jag kanske bara är besviken på Johans resultat bara o vill att han ska stå på pallen. Harms vet jag inget om tyvärr.

Swedie skrev:
Sätt han på en 250 idag på Anderstorp, gör han bättre idag?

Jag vill iaf att Folkesson ska tillbaka in i o köra. Så jäkla trist när han kraschade.

Jag tror inte han blev långsammare av 6 års gp tävlande så ja han skulle köra snabbare på Anderstorp idag på en likvärdig hoj den han körde med då.

Håller med om att Folkesson skulle hänga med bra i årets upplaga av ssvm se bara hur det går för Tatu så visst är det synd att han inte kan vara med längre :huvet

Det hade ju varit kul OM Stigefelt hade haft tid och lust att delta i en nationell tävling. Då skulle man kunna sluta spekulera om huruvida han är snabb eller "långsam". Nu tror ju jag på inget vis att han är långsam men det hade varit lite kul att se honom köra en 250 resp SS600 tävling. Jag tror tyvärr nog oavsett klass att han är stark med nationella mått mätt.

Mkt tråkigt som sagt att Folkesson blev såpass allvarligt skadad. Hoppas han blir fullt återställd. Tråkigt dessutom att vi missade den chansen till att mäta en snabb nationell förare med Stiggy.

Mulles skrev:
Det hade ju varit kul OM Stigefelt hade haft tid och lust att delta i en nationell tävling. Då skulle man kunna sluta spekulera om huruvida han är snabb eller "långsam". Nu tror ju jag på inget vis att han är långsam men det hade varit lite kul att se honom köra en 250 resp SS600 tävling. Jag tror tyvärr nog oavsett klass att han är stark med nationella mått mätt.

Mkt tråkigt som sagt att Folkesson blev såpass allvarligt skadad. Hoppas han blir fullt återställd. Tråkigt dessutom att vi missade den chansen till att mäta en snabb nationell förare med Stiggy.

Bli inte förvånad om du får se Stiggy motorsports på Anderstorp 19 Juni

Mulles skrev:

Det är bara folk som inte fattar hur fort det går i VM som tror han är långsam. Men visst vi har ett par förare till av ungefär samma kaliber. Fredde Watz,Palander, Folke, Jimmy L och Cralle skulle jag tro.

Chris Ash skrev:
Det är bara folk som inte fattar hur fort det går i VM som tror han är långsam. Men visst vi har ett par förare till av ungefär samma kaliber. Fredde Watz,Palander, Folke, Jimmy L och Cralle skulle jag tro.
Jag tror inte någon som intresserar sig för RR tror att Stigefelt är långsam. Däremot tror nog många att han skulle få svårt att sopa rent i Veidec. Fast den diskussionen är ju hypotetisk nu, när Svemo dödat vår snabbaste nationella RR-klass.

Chris Ash skrev:
Hörru ditt rötägg. Vad var det för påhopparteknik? Jag fattar väl hur snabbt det går i VM. Har väl inget o göra med om jag tycker att Johan placerar sig "dåligt" (hittar inget bättre uttryck just nu).

valmers skrev:
Jag tror inte någon som intresserar sig för RR tror att Stigefelt är långsam. Däremot tror nog många att han skulle få svårt att sopa rent i Veidec. Fast den diskussionen är ju hypotetisk nu, när Svemo dödat vår snabbaste nationella RR-klass.
Visst var det den snabbaste klassen men frågan är om de snabbaste förarna varit kvar om det fortsatt som förut. Skulle Folkesson, Cralle, Lindström och Jansson kört kvar i Sverige även om det inte blivit STK600?

Swedie skrev:
Hörru ditt rötägg. Vad var det för påhopparteknik? Jag fattar väl hur snabbt det går i VM. Har väl inget o göra med om jag tycker att Johan placerar sig "dåligt" (hittar inget bättre uttryck just nu).
Nu citerar han iofs Mulles och inte dig.

moto-gg skrev:
Bli inte förvånad om du får se Stiggy motorsports på Anderstorp 19 Juni

JAG blir förvånad om jag ser Stiggy ställa upp i ett nationellt Superstock-race veckan innan SS600 på Misano.

Jo men det ÄR ju många som spekulerar om detta...även ni "tvåtaktsmaffian" spekulerar ju.

Håll med om att det vore kul om man nån gång fick se stigefelt mäta sig mot de bästa inom svensk RR, om inte annat för att se hur långt efter vi är nationellt.

,Svemo dödat vår snabbaste nationella RR-klass, hack, Svemo dödat vår snabbaste nationella RR-klass, hack, Svemo dödat vår snabbaste nationella RR-klass, hack,...

Det är inte konstigt att pick up'en hoppar med tanke på hur repig den skivan är. Alla som har den skivan borde slänga den i soptunnan. Om man spelar den baklänges låter det; Det var förarna själva som dödade klassen, hack, det var förarna själva som dödade klassen, hack, det var förarna själva som dödade klassen, hack,...

*/ ?>
Back