SS VS STD Nu ska det avgöras, en gång för alla.

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
I går blev dom sena förhandlingarna äntligen klara och ett avtal mellan 125 senior mästarna finns nu. I korta drag kommer jag att låna den snart ökända FULKAWAN av Kobbe. Målet blir att åka ifrån Kobbe, inte vara sist, hålla mig på hjulen (har inte råd att köpa denna klenod) samt sätta någon låg 57 tid. Mer än så kan jag nog inte göra...jag är inte någon trollkarl. Om jag nu förlorar detta slag blir det ett stort nedslag förr all SS rookie räsing i det här landet. Nu ska det en gång för alla bevisas att en SS FULKAWA från tidigt 90 tal tar en STD 600 r6 hoj av årgång 01 (rätta mig om jag har fel nu, kan inte dom exakta siffrorna på hojarna). Bataljen kommer med största sannolikhet få antigen mig eller STD folket tysta för ett tag framåt. Troligtvis mest mig :död . Vidare kommer det att avgöras på mållinjen till min fördel när Kobbe blir distraherad av dom asballa flamesen på kutsen. För er som vill se nutida RR historia skrivas, ta er till LMS B-räjs.

björn

ecce skrev:
I Nu ska det en gång för alla bevisas att en SS FULKAWA från tidigt 90 tal tar en STD 600 r6 hoj av årgång 01 (

björn

Nu blir jag ruskigt sugen att komma ner o titta! O ännu mera sugen att betta!!! Jag sätter 100 spänn på STD 600 (även om jag inet vet vem som kör). Nån som sätter emot :yoparty

Lycka till

det ska bli jävligt intressant!

samt att se vem som vinner B1000... själv har jag knappt suttit på hojen sen 5:e augusti, väntar fortfarande på att få $$$ att köpa bromsskivor och/eller fälgar med skivor på...

gixxermf ligger på stadiga 54:or när han kör, hans däck ser ut som kaffeved och fjädringen stämmer inte riktigt för den ökade farten från runt 55-56 till 54:or (53:an kommer utan tvekan nästa träning med nya sulor!).
Han har dessutom fått hjälp av Fredde Watz med lite justeringar...

Jag ligger hästlängder efter i träning nu så det kommer bli ett intressant (is?)race!
Hoppas på att kunna köra tisdagsträningen... ska bara få fälgarna från Uppsala till Linköping... (nån som ska åka Uppsala -> linköping snart?)

idag var det 8:a i B1000, det lär ju blev snart! ;)

//håkan - hade tänkt gå ner 5kg under sommaren... det blev + istället :3freak

Du får helt enkelt se dig från åkt av en STD hoj...surt men sant.
för övrigt kommer Team Eracing äga den dagen!!!! :yoparty

Jag var sugen på att åka ner o se B-racet innan men nu känner jag att det spikat. Det här vill man ju INTE missa. :hihi

Nu är ju fulkawan från 95 och hela två personer tror att jag ska vinna duellen, så jag får väl ta och göra det trots den oerhörda pressen av att vara favorit...

Hallå ecce!

Har du sålt Hondan? :arsele
Har bra självförtroende nu när jag klämde dit med 1:11:6 på gelleråsen!!!!! Må vädergudarna vara med mig, hatar regn.

Kobbe skrev:
Nu är ju fulkawan från 95 och hela två personer tror att jag ska vinna duellen, så jag får väl ta och göra det trots den oerhörda pressen av att vara favorit...

Tja det är väll nästan tidigt 90tal :va . Näruu Kobbe mannen det här kommer att bli giganternas kamp och alla som har kört en SS hoj vet att den är bättre än en "STD" :arsele

Öjje skrev:
Hallå ecce!

Har du sålt Hondan? :arsele

Nop inte än, förr eller senare kommer jag ju bli av med den men just nu lider hon av lätt huvudvärk och lite pms där av så får hon stana hemma. Jag hoppas på Fulkawan samt bra väder sen djäflar :yoparty

bivven skrev:
Du får helt enkelt se dig från åkt av en STD hoj...surt men sant.
för övrigt kommer Team Eracing äga den dagen!!!! :yoparty
Coolt, ni är anmälda. Team Wiking Racing utmanar Team Eracing i B600!! :fyllisar

WASP skrev:
Coolt, ni är anmälda. Team Wiking Racing utmanar Team Eracing i B600!! :fyllisar

Hehe...vi är inte anmälda än...ska göra det imorrn... sen fegar hälften av teamet ur pga. lätt våldtagen cykel. :D
Tänkte försöka att inte komma sist iallafall. :)

Kobbe skrev:
Ja denna kamp ska bli kul att se :banana
Vem vinner & vem förlorar :rolleyes:
Tänk nu på att inte tjuvstarta eller vara ojysta mot varandra på banan för då måste LOTTA ta i med hårdhandskarna och bestraffa er :fatta! och det vill jag inte.

LOTTAK skrev:
Tänk nu på att inte tjuvstarta eller vara ojysta mot varandra på banan för då måste LOTTA ta i med hårdhandskarna och bestraffa er :fatta! och det vill jag inte.
Lite smisk kan pojkarna allt behöva, fram med piskan bara :whip

Detta kan ju bli en intressant fajt faktiskt.
Tror dock att Fulkawan har lite för taskigt chassi för att hänga med.....men med rätt förare så går ju allt.

Kolla på sista So-t på Gelleråsen.
En gammal cbr600 från 96 kvalade in på 1,12,5.....(gatreggad dessutom)

På't bara grabbar!!!

Catman skrev:
Kolla på sista So-t på Gelleråsen.
En gammal cbr600 från 96 kvalade in på 1,12,5.....(gatreggad dessutom)
Måste varit Benny Forsgrens lånade gammelhark du tänker på... som tur va fick han lite färskare fabrikat till racet... :tummenupp

fezt skrev:
Måste varit Benny Forsgrens lånade gammelhark du tänker på... som tur va fick han lite färskare fabrikat till racet... :tummenupp

apapapapapap
Inte prata illa om min fina hoj nu :)
<--------------- klick på info.

Tur i oturen att han fick låna hojen av Magnus/martin/Markus som crashade.
Den Sukan var ju betydligt fräschare i chassi o fjädring än min 10 år gamla.
Men se det så här.....Hade han inte kunnat låna Hondan, hade han inte kunnat kvala in alla o därigenom förlorat hela mästerskapet.

Vad jag menar är att en modern STD-600 har ett rejält försprång vad det gäller chassi.
STD-Motorn har ju nuförtiden också i stort sett lika många hästar som en gammal SS-hoj har.
Sista faktorn är ju föraren.
Men har du 2 jämngoda förare, tror jag nog att STD-hojen går segrande ur striden....

Ursäkta lite OT

Är LMS=Sviestad?
Kommer det att köras några mer race på Sviestad?
Isåfall när?

Jocke

Haha.... f-låt!

Nämen självklart var det skitbra att han fick låna den till kvalen, annars hade han ju inte kunnat köra racet som sagt. Grymmt imponerande tid också på den hojen..... :tummenupp

Catman skrev:
apapapapapap
Inte prata illa om min fina hoj nu :)
<--------------- klick på info.

Men se det så här.....Hade han inte kunnat låna Hondan, hade han inte kunnat kvala in alla o därigenom förlorat hela mästerskapet.

Last edited:
Catman skrev:
Martin Oreskovic ;D Han var tydligen inte helt nöjd med Martins hoj heller, och ingen tid fanns det att justera in den heller. 1.11.nånting tror jag att han åkte på den iaf!

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2