Sr 500 Tracker

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Ja då har jag släpat fram nästa objekt den ena har gått på bana & den andra har papper :tummenupp
Skriver lite mera sen nu ska jag ut & köra Vespa med ungarna....IMAG0247.jpg
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Jaha planen är att flytta över lite skit som motorn & annat bra att ha till ramen med papper.
Sen så vill jag bygga mig en oduglig moppe utan bakfjädring osv.... men tänkta att det skulle bli cool liksom...hehe sladda runt lite utan funktion.
Så idag var Tobbeblårök & la barnen så jag kunde skruva lite sen kom han ut med vindunken & vi skruvade vidare tills svingen skulle lossna det gick ta med FAN inte så den blev uppsektionerad i 3 bitar så nu luktar vi inte blårök utan bajs...Däremor så sitter motorn i "rätt" moppe nu.
Så nu ska vi nästan sova för frugan är på båt & ungarna vill gå upp runt 5
Just det insåg att det inte fanns nån laddning & så i motorn...
 

Bifogat

  • 2012-10-13-19-58-34.jpg
    2012-10-13-19-58-34.jpg
    153 KB · Visningar: 424
  • IMAG0248.jpg
    IMAG0248.jpg
    175.4 KB · Visningar: 410
  • IMAG0250.jpg
    IMAG0250.jpg
    213.9 KB · Visningar: 398
  • IMAG0251.jpg
    IMAG0251.jpg
    231.2 KB · Visningar: 421

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Efter lunchen så tyckte jag att barnen skulle vila till en Pippifilm så jag slängde i svingen jag ska ha & kollade att den 2:a gaffeln var lite kortare.
Får se hur lågt man kan ha därbak men jag tror att det kommer bli ungefär såhär :) Sen så satt det koniska lager i den "nya gaffeln" så det är ju skönt att slippa göra om.
Nåväl lite kassa bilder här då.IMAG0252.jpgIMAG0253.jpgIMAG0255.jpg
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Nä nu jävlar! Du har inte "snubblat" över ett utan tre byggen?!! (lite bitter eftersom jag missade en GS750 från 77 för 2000:- idag):gråta

Ser ju ut som att du kommer få till en helt fantastisk hoj, klart avundsjuk på racinghojens delar. Du får gärna ta lite fler bilder och mått på hjul,sving oh infästningar. Avgasröret ser ju intressant ut också. Är det köpe eller hemmabygge tro?

Hojta till om du planerar att avyttra några delar, typ clip-on och avgassystem.:D

BTW, hur löste du blinkersen på din förra SR, jag får inte rätt på skiten med mina miniblinkers trots LED-relä.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Hehe ja visst "var" det en fin räcer. Gaffel är rd 350 svingen har jag glömt men polarn vet tror jag, Mazzoci fjädring med piggyback kommer jag inte använda avgaset är Supertrapp men det låga kommer nog bli över om inte det får bo på den 2:a SR en. Men det kommer bara bli en hoj av det hela däremot så har jag ju rivit en kawa 1500 som lådan dummade sig på som man skulle kunna bygga en bobber av men jag tror att jag bara fixar till den som orginal.
Cliponet eller allt du kommer ju se vad jag använder på bygget så hojta bara till för jag har så jävla trångt så det går inte att spara på allting & angående blinkisar så kopplade jag en till jord från relät & koppla om de 2 andra tåtarna tror jag. Får kolla körde just iväg den till andra garaget men ska kolla när jag är där för det var ett jävla skitgöra & utan Bonzo så hade det nog gått åt helvete. Har för mig att det tog ett tag för relät att funka som det skulle var tvunget att blinka typ 10 gånger.
Idag har jag bara bankat ut styrlager förutom ett som inte har nån kant...& testat en ny styrstam på MTB:n i leran i skogen:)
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Då var den 2:a gaffeln på plats, jobbigt som fa att slå ut det undre lagret då det var innanför kanten så man fick Dremla sig ett hak för att slå i.
Men tycker den känns jäkligt bra även med clipon styret. Sen så skulle jag vilja hitta en liten lampa tror jag.
Det tråkiga är att bromsarna ligger på så de lär behöva ha en renovering.
Hursom så känns den låg & bra redan nu & jag tror inte man ska sänka ramen ännu mera för även om den ska ha lite mera i motorn så lär den inte drifta genom kurvorna...P1010365.jpgIMAG0256.jpg
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Ser bra ut!:tummenupp

Vad är tanken med bakdelen? Ska den inte va lite högre? Ser ju ut som du kommer slipa röva varje gång du kör över en grodfisk:gnissla
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Röven ska vara skitlåg jag ska ju köra stelhäck:)
Sen var jag förbi & fotade relät på den 2:a hoppas du ser hur den är kopplad den svarta går till ramen sen är det brun & brun/vit. Lycka till.IMAG0259.jpg
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
BTW, hur löste du blinkersen på din förra SR, jag får inte rätt på skiten med mina miniblinkers trots LED-relä.

... & angående blinkisar så kopplade jag en till jord från relät & koppla om de 2 andra tåtarna tror jag. Får kolla körde just iväg den till andra garaget men ska kolla när jag är där för det var ett jävla skitgöra & utan Bonzo så hade det nog gått åt helvete.

Det är väl så att det, original, även sitter någon modul som stänger av blinket efter ett visst antal pulser. Det kan ju kanske vara den prylen som spökar om du inte får ordning på det. På EST´s hoj har jag för mig att den redan var bortplockad, så allt var inte draget helt original. Annars var det nog inte så mycket annorlunda mot andra hojar.

Minns faktiskt inte varför vi inte fick ordning på det fortare, men det var ju något som spökade (även om det kanske mest berodde på att jag hade betong i huvudet).
 
Last edited:

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Tackar hjärtligast! Hatar att pilla med el när det inte går som jag vill. Någon snackade om nått Turn signal canceling relay i en annan tråd. Får kolla om jag har ett sådant. Kan inte minnas att den stängde av sig själv när den faktiskt gick. Men redan då var omkopplaren kass så who knows. Nu ska det på en från bikeline i alla fall. Dock bara blinkers så jag får fundera hur jag ska göra med hel/halvljuset. Har funderat på att köra bollhorn men tuta är ju rätt bra att ha, i synnerhet i Lund.:hihi
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Jo men det var att det tog ett tag för den att anpassa & börja blinka det var det som vi inte fattade & så sket vi i den andra boxen tror jag. Sen var ju din betong fortfarande flytande min hade ju stelnat en månad tidigare.
Biltema tuta 19:- spänn :)
Hel halv har jag en vippbrytare från bilaffären till.
Idag rotade jag fram några fotpinnar jag gjorde till Trajjan för ca 8 år sen & efter lite filande så passade de finfint:)
Sen fick jag bort race tändningen & Tobbeblårök kom med avdragare till den riktiga som sitter såini helvete så nu ligger den på spänn...Just fixade en najs liten lampa med men måste fräsa till en hållare nån dag på jobbet.IMAG0260.jpgIMAG0264.jpg
 

patrikrova

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2012
Ort
Nykvarn
Hoj
Honda VFR 800FI 99a
Blir coolt ser fram emot att följa detta bygge :tummenupp

En liten inspirations bild jag hittade på KTM klubbens FB sida
Ktm 950 flat track.jpg
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jo men det var att det tog ett tag för den att anpassa & börja blinka det var det som vi inte fattade & så sket vi i den andra boxen tror jag. Sen var ju din betong fortfarande flytande min hade ju stelnat en månad tidigare.
Biltema tuta 19:- spänn :)
Hel halv har jag en vippbrytare från bilaffären till.
Idag rotade jag fram några fotpinnar jag gjorde till Trajjan för ca 8 år sen & efter lite filande så passade de finfint:)
Sen fick jag bort race tändningen & Tobbeblårök kom med avdragare till den riktiga som sitter såini helvete så nu ligger den på spänn...Just fixade en najs liten lampa med men måste fräsa till en hållare nån dag på jobbet.View attachment 371795View attachment 371796

De var inte dumma!
Betong? Va?:va
Jag började koppla idag, slakta den där kopplingen som sitter på reläet för att kunna prova mitt LED-relä.
Det blinkar inte ändå! Använder jag originalet och lägger en mejsel mellan brun-vit och brunt så knäpper det till i reläet sen fortsätter det vara tänt. Provade den nya omkopplaren men fick det bara till att funka på ena sida.:va


Nu ska jag sluta spama i din tråd, velly solly mistel.:glömdet
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Ktm:en var svincool:tummenupp
Blinkiblink ja ett helvete jag får gå & kolla lite mera på hojen i helgen sicka ditt nr så kan jag slå en pling när jag är där så kanske vi kan reda ut det. Har du dubbla idiotlampor till den?? Testa att jorda bägge sidorna seperat med ifall det nu skulle kunna va nån skillnad fast egentligen så borde du snacka med Bonzo & se om han minns mera, men jag ska kolla.
Idag var jag emellan jobb på jobbet så jag drog tillbaka efter barngymnastiken :)
Så en timme senare hade jag ett lyktfäste som blev kanon tycker jag.
PS okej att spamma sönder med det mesta jag lovar :)IMAG0265.jpgIMAG0267.jpgIMAG0268.jpg
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jag ska kika mer på det i morgon tänkte jag. Tror jag kan lista ut de. Det har ju fungerat tidigare, bara det att omkopplaren var ruggit kass efter 32 år och säkert 10 av dem ute i ur och skur, minst!

Men om jag går bet på det så hör jag av mig.:)
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Efter att ha demonterat instrmentering på saabhelvete för att byta en glödlampa så var det skönt att få göra nåt vettigt mekande med.
Så först så fixade jag till så att avgasystemet passade fint såga & fixade lite. Däremot så kommer det inte gå att fälla in kicken helt menmen...
Sen så lossnade svänghulet till slut lite Biltema kylsprav & vibbar från mutterknacken så gled det av men sen fick man ju borra & kuka lite ändå då allting ärjat ihop.IMAG0269.jpgIMAG0270.jpgIMAG0271.jpg
Just det sen har man hängt på ebay & lowbro eller vad de heter så bara att vänta nu:)
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Här händer det grejer som jag helt missat. Snygga fälgar o sköna linjer :tummenupp
 

guruville

Döende.............som alla andra
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Varberg
Hoj
R1-00, cb500-72 café, rm 250-02, cb 500-73, ,rm465-81,Honda xr500 -84 enduro,Honda XR500-84 Gatreg, Monkybike -10 184cc mc reg, honda xl600r 1983gatreg
Ja jag är sjukt imponerad av farten o finishen i dina byggen! Grymma maskinarbeten och mycket fantasi o kreativitet i varje hoj. Alltid lika skoj o följa dina byggen! Keep up the good work!:tummenupp
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Hehe tacktack. Idag är det det lite segt för många öl & snack igår. Kul att ni hittat hit :tummenupp
Fräsa en kick ja det kanske man skulle eller bara nåt som håller den på plats 1/2 vägs in.
I veckan ska jag försöka göra mig ett tanklock för det har jag inte lyckats hitta.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top