Sprypning på Yamaha xt125r

Yamaha xt125r

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha xt125r
Är de nångon som vet om en Yamaha xt125r är strypt på något sett och i fall den är det är det någon som vet var?

Snälla behöver hjälp!
 
Last edited:
Den har ingen strypning men avgassystemet är såpass tätt så att det fungerar lite som en strypning.

Sen går den bättre efter ca. 100mil för då är avgassystemet lite mer öppet plus att motorn är insliten.

Mitt tips är ett effektavgassystem, t.ex. ett Giannelli.

Då låter den maffigare och får litelite mer effekt.
 
Okej för den går nu i ynkliga 100 km/h bara. Men hur mycket skulle ett sånt avgas system kosta då? och den har redan gått 300 mil
 
prulle skrev:
Har för mig det va så snurrigt att det var honda motorn (skit motorn från xr125r skrotet. :mad: )

Nej, det är TTR motorn. Den sitter även i Derbi Senda 125:an.

Är nästan säker på att TTR motorn inte sitter på Hondan.
 
tvålen skrev:
Nej, det är TTR motorn. Den sitter även i Derbi Senda 125:an.

Är nästan säker på att TTR motorn inte sitter på Hondan.

Tur för trådskaparn.. kunde knappt köra för fort på 90 väg med körskolans.. och mättarn visa 15 kmh mer än v-storm mätaren. :kocko
 
det är ttr motorn i xt:n. En grej är lite skumt bara. xt:n har på pappret 12,5 hk. ttr har bara 9,8 på pappret. Var ligger skillnaden?

Många tror att det är kammen som har för korta öppningstider på xt, men vem vet egentligen om det är den som gör skillnaden mellan 9,8 och 12,5 hk?

Sen är det ju katalysator i orginalsystemet på xt, den borde ju ta bort en del. men ändå så har den ganska många procent mer hästar än ttr.
WSM har samma motor också, vad skiljer xt och WSM?
Vet inte om det är katalysator i WSM, men det är antagligen 20 mm förgasare som det borde vara i xt, men som det i verkligheten inte är. Det är bara 17 mm i verkligheten... Det är 11mm och 40% ´mindre än vad det är i min och alla andra nyare DTR.

Kör mjukt ( det går nog inte annat :näsblod)
// Jens
 
Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

Back
Top