Sprut

Frööjdh

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2011
Hoj
1999 suzuki bandit
har frågat på bilforum om goda råd o dom grälar fortfarande.:confused:
Kan någon ge ett gott råd om vad som är ett lämpligt system för en gammal turbo bandit ?

Beror ju till stor del på vilka pengar du är beredd att lägga, lågbudget börjar väl med megasquirt, och högbudget slutar väl med AEM eller nåt,så säg gärna nåt om budgeten så blri det enklare att svara....

Finns ingen lågbudget som funkar på hoj tyvär

Allt för krävande miljö gör att det blir en väldig massa störningar med billiga system så som Mega skutt

Tja runt en 10000 ung sitter redan ett 9f halltec på cycklen men lite bristfällig funktion o kunde tänka mig ett system som loggar , underlätar när man ska mixtra lite .

eftersom jag gillar öppen mjukvara (och hårdvara) kan jag ju passa på att tipsa om VEMS.
http://shop.vems.hu/catalog/
Hur är det på turbohojar btw, kör man alltid laddtrycket safe eller har man nån typ av knackdetektering?

eftersom jag gillar öppen mjukvara (och hårdvara) kan jag ju passa på att tipsa om VEMS.
http://shop.vems.hu/catalog/
Hur är det på turbohojar btw, kör man alltid laddtrycket safe eller har man nån typ av knackdetektering?

Ett av problemen (eller läs det som möjligheterna) som dyker upp är varvtalen. De 'vanliga' bilmotorstyrningarna är gjorda för kanske 8000 varv, klarar 9000 men sedan blir det jobbigt.

Även äldre mc börjar ju ofta sitt register vid dessa varvtal när bilspruten lägger ner...

Finns ingen lågbudget som funkar på hoj tyvär

Allt för krävande miljö gör att det blir en väldig massa störningar med billiga system så som Mega skutt

"Megaskrot" ;) funkar utmärkt på mina hojar, och funkar det på Europas snabbaste Pro Twin Bike (Speedy's) så kan det ju inte va rent kass. Om man bara kör sprut alltså, tändningen får man lösa på annat vis. Så jag håller inte med, kanske inget för nybörjare att hålla på med, men det är väl inte många sprut som är det.. Problemet är väl mest att just nybörjare tror ofta att dom kan själv:näsblod

Tja runt en 10000 ung sitter redan ett 9f halltec på cycklen men lite bristfällig funktion o kunde tänka mig ett system som loggar , underlätar när man ska mixtra lite .

Haltech F9 A?

Är det Zanders gammla hoj ?

Du är välkommen att ringa och diskutera insprutningar om du vill

Har hållit på med Mc Insprutsystem sedan - 93 så lite har man väl snappat upp

070 210 68 34

Mvh Peter

Ett av problemen (eller läs det som möjligheterna) som dyker upp är varvtalen. De 'vanliga' bilmotorstyrningarna är gjorda för kanske 8000 varv, klarar 9000 men sedan blir det jobbigt.

Även äldre mc börjar ju ofta sitt register vid dessa varvtal när bilspruten lägger ner...

Dom nyare boxarna ifrån Vipec , Link , Motec, vet jag att dom fungerar i alla fall. Som referens kan man söka på formula student. Där används motorcykelmotorer ofta 600cc (högvarviga) och styrsystem ifrån bilvärlden.

"Megaskrot" ;) funkar utmärkt på mina hojar, och funkar det på Europas snabbaste Pro Twin Bike (Speedy's) så kan det ju inte va rent kass. Om man bara kör sprut alltså, tändningen får man lösa på annat vis. Så jag håller inte med, kanske inget för nybörjare att hålla på med, men det är väl inte många sprut som är det.. Problemet är väl mest att just nybörjare tror ofta att dom kan själv:näsblod

Håller med föregående talare...

Men Tändningen är inga problem att få med,speciellt inte om man kör Mega III vill man ha sekvensiell styrning kör man ett exp. board och får 8 sprut + 8 tänd kanaler(logiska 5v) + 6 extra kanaler o leka med...
Men som alltid ,Man måste veta ved man gör = läsa en dj-a massa på forum i "Mega-skrot" .. "I like"

Back