tokbuffy
Tokbuffy
- Gick med
- 7 Sep 2010
- Hoj
- Honda Fireblade 929rr -00 Suzuki gsxr 600 -98 såld Suzuki gsx 1100es -83 såld
Gjorde ett oljebyte i helgen och när jag kom ut imorse för att köra till jobb hade jag en stor oljepöl under hojen. Trodde att jag fått in oljepluggen fel på nåt sätt, lossade den lite, spände den igen, då läckte det mer olja. Kollade då ordentligt och såg att jag hade fått en spricka i motorblocket (se bild). En rätt så rejäl! Fattar inte att det kan ha hänt, spände jävligt försiktigt tyckte jag!
Nu är frågan: kan man laga detta med hjälp av flytande metal eller TIG svetsning? Som man kan se på bilden är det ju i direkt anslutning till tömningen så det måste ju hålla och tåla att man är där och pillar.
Någon som vet något om detta eller någon som är duktig på dessa typer av reperationer i Skåne?
Känner hur skatteåterbäringen rinner ur mina fickor!!!!

Nu är frågan: kan man laga detta med hjälp av flytande metal eller TIG svetsning? Som man kan se på bilden är det ju i direkt anslutning till tömningen så det måste ju hålla och tåla att man är där och pillar.
Någon som vet något om detta eller någon som är duktig på dessa typer av reperationer i Skåne?
Känner hur skatteåterbäringen rinner ur mina fickor!!!!