Sprucket fotpinns-fäste

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Den hållaren som håller fotpinnen sprack mitt av vid nerlägg i en rondell för 5 min sen,

Har sett en spricka i den förr men dumsnål som man är så ignorerade man det och glömde tillslut bort det.

Iallafall, är det värt att svetsa (det håller väl inte på gjuten alu?)
eller ska man leta på skroten efter en?

det kanske inte är så dyrt att köpa ny? (borde väl finnas iom att den "bara" slutade tillverkas -02)


Förstår ni inte vilken jag menar så säg till så tar jag en bild.
 
Jag spräkte min när jag blev attakerad av asfalt förra året.
Letade på en kille som svetsade i ALU och den ser ut som ny nu.
100:- betalade jag för det, skulle gissa att en ny kostar minst 1000:-.
Bara att ta fram Gulasidorna och slå lite.
 
Ser ut som ny ja, men jag har för mig att jag har sett någonstans att sprucken alu
inte håller pga att molekylerna är åt alla möjliga håll och inte som t ex ett rör där alla går åt ett håll.

Ja alltså egentligen vet jag inget om sånt men om det stämmer kanske någon annan kan förklara bättre.


Edit: okej så ni är säkra på att det håller då?
Nu var det inte så hög hastighet men tänk om det händer i en snabb kurva nästa gång?
 
Här ser den ut att vara samma, någon som vet om det passar rakt över?
isåfall har man ju en ganska bra chans på skroten.

Edit: verkar vara samma även på zxr750

95r1.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top