Wheelieboy90
Ny medlem

Tack på förhand / Marcus
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nja nu är det inte helt ovanligt på årsmodellerna 94-97. Dom har ett kylproblem som standard och det är viktigt att man har koll på kylvattenflödet.
En bättre begagnad topp får du för ca 1500:- på ebay. Packning ca500:-.
Men det krävs att du kan skruva själv.
En begagnad motor som nämns ligger runt 5000:- och inte en krona mer. Allt över det är ett rån.
Ibland så kan det faktiskt vara ide att lyfta toppen och se om du kan låta svetsa den istället? Och samtidigt porta den lite kanske? Kostar runt 3500:- (med portning) bara svetsning kostar ungefär som en begagnad topp.
Om du är supernöjd med modellen så kan du säkert få tag på en billig fungerande zx9 i UK, ta motorn o sälja resten i delar?
Trist men nu har du fått lite vägledning.
Hur bra är du på att skruva ?
Har du en haynes manual ?
Mellan 1000 o 2500 beroende på om det är ebay eller blocket du hittar den på känns som en kvalificerad gissning. Packning tumme pekfinger en 500.
Frågan jag undrar över är, varför sprack den ?
Kan du byta själv så kan det vara försvarsbart, annars är det nog enklare att byta hela motorn, borde gå att få en för mellan 5 000 o 10 000. Är enklare att byta en motor än o lyfta en topp.
Ska du lämna ner så blir det dyrt i vilket fall som.
Vargöns mekaniska svetsar alla toppar till dragrace V8 båda metanoö nitrometan och gas alla motorer levererar mellan 3000 till 7000 hp.
Så det som inte micke o magnus kan svetsa det kan F-N ingen annan heller dom kan nog hjälpa till med viss portning med.
Telefon:
0521-22 14 10
Postadress
Nordkroksvägen 19
468 30 Vargön
Just det dom blev europa mästare i pro modd för 2 år sedan o fick pris nere i monaco tillsammans med F1 killarn
hälsa från jerker om du ringer
mvh
Tack för tipset, dock bor jag så långt söder ut du kommer i Sverige (smygehuk) så har en bit ditt men tack så mycket
Tror det var därför han inkludera postadress![]()
Prova limhamns industriservice, dom kan fixa svetsningen. Eller ebos. Båda i Malmö.
Prova limhamns industriservice, dom kan fixa svetsningen. Eller ebos. Båda i Malmö.
tackar!
har letat på ebay men jag hittar inga toppar där, däremot tycks det vara problem med zx7r modelerna för jag hittar allt man kan tänka sig från den modelen, funkar det att sätta in en nyare zx9r motor typ 00-01? Alltså "e" modelen i mitt 96 chassie?
Du har en poäng där faktiskt, men vet du vad det kostar att skicka toppen ditt? miljoner med den vikten![]()
Bussgods av en gitarr i hela sverige är 225 kr om jag inte missminner mig. Annars går det ju alltid att kolla på postens hemsida, schenker, eller www.fraktjakt.se
Du har en poäng där faktiskt, men vet du vad det kostar att skicka toppen ditt? miljoner med den vikten![]()
När du väl har fått ordning på toppen, glöm inte å kontrollera vattenpumpen vilken brukar vara orsaken till kylproblemet.
En bekant råkade ut för samma sak.
Själv hade jag en likadan utan några som helst problem, jag var hur nöjd som helst med modellen. Kanonhoj fö.
Det kanske var att ta i lite. Gissar på 150 kr med bussgods.
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|