Sprit 2005

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag har lite funderingar kring min brorsons analkande 18 års dag, dels så behöver jag allmänt bra idéer men också specifik input om lämplig Systembolaget sprit anno exakt 2005.

Har vi några kånnesörer här? Själv gillar jag svart sprit och rött vin samt Pripps blå.

Beror lite på hur mycket du vill lägga.
Men rödvin har du den här för en rimlig peng.
Eller en Barolo (inget nybörjarvin direkt):

Spriten ligger strax under tusen-lappen till flera tusen.
Man kan söka på årgång 2005 i systemets sökmotor.

Jag tänker typ 1000-1500 för sprit och sedan ordentliga glas till, två stycken, ett till mig så klart

Jag köpte nån mörk lagrad rom som var som godis för ett par år sedan som var 18 år, har jag för mig. Zacapa eller nåt sånt. Kostade 400 spänn på helsingörsfärjan. Slog den äldre whiskyn med hästlängder.

Last edited:
Jag köpte nån mörk lagrad rom som var som godis för ett par år sedan som var 18 år, har jag för mig. Zacapa eller nåt sånt. Kostade 400 spänn på helsingörsfärjan. Slog den äldre whiskyn med hästlängder.
+ 1 på den... Lagrad fin-rom är kanon och dricks gärna helt som den är (mao inte i grogg, även om det går det med).

Tror det var nånstans i Polen men har som tradition att gräva ner ett förseglad fat sprit när en unge blivit född, och sedan gräva upp och dricka det vid 18 eller giftermål. ?
En del av en helhet som kallas kultur. Vackert på sitt sätt ändå.

Ron Zacapa.
Är klart bra skit om man gillar rom.

Back