Spricka motorblock

strömen går som sagt lättaste vägen så sätter du jorden på vettigt ställe så är det oftast inga problem.jag svetsar ofta i växellåda inom industrin ofta när saker bara ska gå kortare tid,och även fast du satt jorden precis brevid så kan man ibland se att strömen gått dom mest besynerliga vägar.chansen är såklart liten men den finns där..även jag har svetsat block utan att riva utan problem.
-peter

Storsint av dig att förklara vidare utan att nämna att Självmordspojken gjorde ner dig fullständigt. Grundlöst kanske, vem vet mest i detta fall? Du verkar ju provat det oftare än andra.

kemisk metall kör till vintern sen rensa blocket å få det svetsat.att svetsa i ett block med lager i är väldigt dum!
-peter

Jag mäste faktiskt säga att jag hatar när folk som inte vet lägger sig i.. när du lägger på kemisk metal så förorenar du metallen och du måste då slipa bort allt när du sen ska laga det.

Är du mitt ute i ingenstans och måste laga så visst.

Fråga vilken svetsare som helst om han vill ha grejerna med massa kladd på eller utan..

det jag menar är att att det finns ingen garanti att strömmen inte går genom ett lager och förstör lagerytan.sen kan du förvärma blocket mer innan du svetsar

Så länge du jordar i den metaldel du ska svetsa så går inte strömmen någon annan väg. Om jordningen är dålig är en annan sak..

Kolla med någon som kan svetsa om det går o göra där den sitter eller om den måste av.
Det är som sagt i slutändan han som åtar sig jobbet som bestämmer reglerna..:gnissla

Last edited:
Storsint av dig att förklara vidare utan att nämna att Självmordspojken gjorde ner dig fullständigt. Grundlöst kanske, vem vet mest i detta fall? Du verkar ju provat det oftare än andra.

Det står ju rätt klart att du inte har någon koll ivf.....

Bara jag som inte förstod vad han mena med inlägget?

Jag tolkade det som att han hånade svetskillen som föreslog varianten med att plocka ner för att inte riskera krypströmmar.

Bara för att man har skilda åsikter betyder det inte att den ena är fel......

Jack eller blev det hål?

Är det sprickor så bör du svetsa.

Kan kasta ett öga på det om du halkar förbi!

Jag måste kasta min hoj på ditt öga oxå, jag har ju en spricka i mitt block jag med, glömde prata med dig om det när jag va hos dig.

Man är lite tankspridd ibland :tungan

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...