Spricka i ramen

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
larse du är grym tack för dina rekomendationer asså är det verkligen dåligt med stunt delar till kawasaki zx6r-96 och honda cbr 600f? funderar köpa en honda cbr600f4 -00 de enda jag vill ha det är motorskydd o tipp skydd bakåt sen stora fotpinnar o bakdrev vilken ska man välja mellan dom här 3 hojjarna? eller ska man inte köpa nån av dom?
Kul att de hjälper :tummenupp

Till kawasaki zx6r -95 kan kan du få tag i drev, annat kopplingshandtag, clipon eller crosstyre och kanske en adapter att koppla in en handbroms på fotbromspumpen. Resten måste du bygga själv.

Till honda cbr600f 91-98 (f2/f3) finns alla delar (eller ja, förutom kylarbur med fäste för en extra fläkt och förstärkta kåpstag) att köpa till den.

Till honda cbr600f 99-02 (f4/f4i) finns allt du kan tänkas behöva och lite till att köpa, så gott som alla som gör stuntdelar säljer delar till den här modellen.

Så för att göra en liten lista av dom som du har räknat upp:
1. Cbr600 f4/f4i. Bästa köpet. Den är modernast av dom tre, de finns gott om saker till dom, både motor och ram tål Rejält med stryk (dom brukar kallas för stridsvagnar...) motorgången är snäll och dom är riktigt lättkörda. Dom tankarna med skönast dentning jag har testat har varit f4/f4i.

2. Cbr600f f2/f3. Nästa bäst av dom tre. tål mycket stryk med, lättkörd som honda brukar vara. Dock börjar dom bli gamla och har smalare bakfälg så dom ska helst använda 160-däck, dom är svårare att hitta.

3. ZX6r-95. Sämst i de här gänget. Gamla, finns inga delar att köpa, "ingen" har kört ordentligt med den modellen senaste 10 åren.. vill du prompt ha kawasaki så kika efter 99-02, men 03 och nyare är betydligt bättre. Tror att en polare har en färdig 2003 636a att sälja förövrigt..
 

kawasakiz800

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2015
Ort
Stockholm
Hoj
kawasaki z800
Kul att de hjälper :tummenupp

Till kawasaki zx6r -95 kan kan du få tag i drev, annat kopplingshandtag, clipon eller crosstyre och kanske en adapter att koppla in en handbroms på fotbromspumpen. Resten måste du bygga själv.

Till honda cbr600f 91-98 (f2/f3) finns alla delar (eller ja, förutom kylarbur med fäste för en extra fläkt och förstärkta kåpstag) att köpa till den.

Till honda cbr600f 99-02 (f4/f4i) finns allt du kan tänkas behöva och lite till att köpa, så gott som alla som gör stuntdelar säljer delar till den här modellen.

Så för att göra en liten lista av dom som du har räknat upp:
1. Cbr600 f4/f4i. Bästa köpet. Den är modernast av dom tre, de finns gott om saker till dom, både motor och ram tål Rejält med stryk (dom brukar kallas för stridsvagnar...) motorgången är snäll och dom är riktigt lättkörda. Dom tankarna med skönast dentning jag har testat har varit f4/f4i.

2. Cbr600f f2/f3. Nästa bäst av dom tre. tål mycket stryk med, lättkörd som honda brukar vara. Dock börjar dom bli gamla och har smalare bakfälg så dom ska helst använda 160-däck, dom är svårare att hitta.

3. ZX6r-95. Sämst i de här gänget. Gamla, finns inga delar att köpa, "ingen" har kört ordentligt med den modellen senaste 10 åren.. vill du prompt ha kawasaki så kika efter 99-02, men 03 och nyare är betydligt bättre. Tror att en polare har en färdig 2003 636a att sälja förövrigt..

ok larse så på kawan går det inte köpa bur? hur mkt vill han ha för sin hoj då säg åt han en bettig pris heheh
 

Troetter

Drömmer om en värld i veblen.
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Guldkusten
Hoj
-
Köp min 636:a -03 och det är bara tuta å köra. Ful som stryk men har alla grejer du behöver. Ska vi säga 22 papp?
 

Troetter

Drömmer om en värld i veblen.
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Guldkusten
Hoj
-
Skärmklipp.jpg

Spricka finns, lagad av samma svetsare som Larse rekommenderade. Lagades förra året och har funkat fint sen dess
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
hej larse funderar på en kawa zx6r -01 finns det nån hemsida där man kolla lite lite bur o så vidare
Kika hos sick innovations, racing905 eller forstunt.

99-02 zx6r är inte heller optimal till stunt, dom har förgasare, "gamla" och typ ingen kör med dom heller.

03-06 zx6r (ninja/636/alla andra smeknamn) är BETYDLIGT bättre för stunt, det är därför majoriteten av alla som kör både som nybörjare och proffsen som tävlar och showar kör såna.

Så om du vill ha en riktigt bra hoj, satsa på:
1. Kawasaki zx6r 636 03-06. Exempelvis den som troetter la upp, den är färdig med alla delar som behövs och ligger bra i pris, vanligtvis ligger såna 636or ute för 30-35-40k beroende på hur sliten lacken är (runt 30-38k för en original 03-04)

2. Honda cbr600 f4i 01-02. Hojen alla skulle ha innan kawa 636 blev den populäraste. Dom är riktigt bra och pålitliga, lite billigare än 03-06 kawasaki både som original och färdig stunthoj.
(3. Cbr600 f4 99-00. Lite billigare än f4i, förgasare så den är snäll att köra men flödar över vid stoppies och ibland när man lägger den)

De går att köpa en gammal hoj för småpengar och bygga om, men då får man bygga allting själv och även ifall man så lägger ner en förmögenhet och lite till så kommer en nyare hoj att gå bättre i motorn, ha bättre fjädring, hålla bättre och generellt vara bättre
 

kawasakiz800

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2015
Ort
Stockholm
Hoj
kawasaki z800
Kika hos sick innovations, racing905 eller forstunt.

99-02 zx6r är inte heller optimal till stunt, dom har förgasare, "gamla" och typ ingen kör med dom heller.

03-06 zx6r (ninja/636/alla andra smeknamn) är BETYDLIGT bättre för stunt, det är därför majoriteten av alla som kör både som nybörjare och proffsen som tävlar och showar kör såna.

Så om du vill ha en riktigt bra hoj, satsa på:
1. Kawasaki zx6r 636 03-06. Exempelvis den som troetter la upp, den är färdig med alla delar som behövs och ligger bra i pris, vanligtvis ligger såna 636or ute för 30-35-40k beroende på hur sliten lacken är (runt 30-38k för en original 03-04)

2. Honda cbr600 f4i 01-02. Hojen alla skulle ha innan kawa 636 blev den populäraste. Dom är riktigt bra och pålitliga, lite billigare än 03-06 kawasaki både som original och färdig stunthoj.
(3. Cbr600 f4 99-00. Lite billigare än f4i, förgasare så den är snäll att köra men flödar över vid stoppies och ibland när man lägger den)

De går att köpa en gammal hoj för småpengar och bygga om, men då får man bygga allting själv och även ifall man så lägger ner en förmögenhet och lite till så kommer en nyare hoj att gå bättre i motorn, ha bättre fjädring, hålla bättre och generellt vara bättre

tack larse
 

Troetter

Drömmer om en värld i veblen.
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Guldkusten
Hoj
-

Du verkar vara inne på lite äldre hojar, antar att priset är en faktor. Innan du köper, ska du ställa dig själv frågan vad du vill kunna göra. Om du vill kunna köra pow-pow wheelies, lite burn och en och annan kortare stoppie. Då kan du lika gärna ha en lite billigare hoj, den funkar precis lika bra till det.

Men om du har ambitioner att en dag köra på Larsse nivå, cirklande varv efter varv, endast med hjälp av tomgången. Då råder jag dig att fundera om gällande hojval. Jag tror att Larsse rekommendationer är utifrån detta iaf, för med de hojar som han föreslagit, så har du möjlighet till att kunna cirkla utan boggande
 

kawasakiz800

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2015
Ort
Stockholm
Hoj
kawasaki z800
Du verkar vara inne på lite äldre hojar, antar att priset är en faktor. Innan du köper, ska du ställa dig själv frågan vad du vill kunna göra. Om du vill kunna köra pow-pow wheelies, lite burn och en och annan kortare stoppie. Då kan du lika gärna ha en lite billigare hoj, den funkar precis lika bra till det.

Men om du har ambitioner att en dag köra på Larsse nivå, cirklande varv efter varv, endast med hjälp av tomgången. Då råder jag dig att fundera om gällande hojval. Jag tror att Larsse rekommendationer är utifrån detta iaf, för med de hojar som han föreslagit, så har du möjlighet till att kunna cirkla utan boggande

hej absolut priset styr det spelar ingen roll vad för hojj det enda jag vill kunna köpa till den drev o bur så ifall man ramlar eftersom jag är ny börjare men till dom jag har kikat finns det inte o köpa till
 

Troetter

Drömmer om en värld i veblen.
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Guldkusten
Hoj
-
Gå in på forstunt.pl. Där finns stuntgrejer till en rad olika hojar och du kommer inte billigare undan än att köpa polskt. Så utgå från vilka hojmodeller man kan köpa grejer till och sedan börja leta hojar.
 

kawasakiz800

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2015
Ort
Stockholm
Hoj
kawasaki z800
Gå in på forstunt.pl. Där finns stuntgrejer till en rad olika hojar och du kommer inte billigare undan än att köpa polskt. Så utgå från vilka hojmodeller man kan köpa grejer till och sedan börja leta hojar.


Vad menar du med polskt alltså hojjar? vad ksam an tänka på isåfall vad ska man tänka på?
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Vad menar du med polskt alltså hojjar? vad ksam an tänka på isåfall vad ska man tänka på?
Han menar stuntgrejer/stuntdelar, som det stod i inlägget.
Det är billigare att köpa stuntdelar från polen än usa, så kika där om budgeten är låg.

Annars, som Troetter skrev i inlägg #29, vad vill du göra med hojen? Åka fort på bakhjulet och burna? Köra sakta på bakhjulet och köra i cirklar? Hoppa i berg? Dyka? Vara tuffast vid donken? Och så vidare och vidare :tungan
Och eventuellt vad har du som budget att lägga på en stunthoj? De och vad du vill göra med den hjälper något om vi ska tipsa om nån viss hoj
 

Troetter

Drömmer om en värld i veblen.
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Guldkusten
Hoj
-
http://allegro.pl - som tradera fast i Polen
http://otomoto.pl/motocykle-i-quady/ - som blocket fast i Polen

Måste hålla med om att det är mycket som är billigt här i Polen, men om du skulle få lust o importera en hoj så får du ju ställa dig frågan om det är för stunt + landsvägs bruk eller bara stunt för ja tror att reg kostnaden går omkring 2.500-3000kr

Jag passar på att fråga, då du verkar ha bra koll på Polen. Jag är lite intresserad av att importera ett färdigkittat stunthoj utan ambitioner att regga in den. Finns det ngt som jag bör tänka på vid köp som inte är som i Sverige?

Så att jag inte köper en hoj med lån som jag samtidigt övertar eller att det kommer ett brev senare med ngn avgift från skattmasen i Polen.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top