Spräckt ram ZX10R

Dennis_I

Norrland är vackert =)
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
CBR1000RR -08
Sådär ja, då har man råkat ut för det som bara händer krashade, och stunt hojjar, min ram har spruckit! Klart att den fått känna att den lever men jag har aldrig facinerats av wheelisar och den är inte kraschad, helt enkelt bara spöad av Norrlänningar! :tummenupp Någon fler som råkat ut för dessa sprickor? Får väll smeta i lite kemisk metall å gasa vidare :tummenupp

jajust ja bilder oxå, annars är man mytoman ;)

Bifogat

• UPO912.JPG
    UPO912.JPG
    131.7 KB · Visningar: 400
  • UPO912bild2.JPG
    UPO912bild2.JPG
    100.9 KB · Visningar: 476
  • UPO912bild3.JPG
    UPO912bild3.JPG
    106.1 KB · Visningar: 481
Har aldrig sett en sådan ram spruckit som din men har sett ett flertal
(4st totalt) som spruckit rakt under tanken och det på sådana som ej våldtagits på bana eller som stunt moppar!

/Fürstenhoff.

Såg nå sånna bilder på ett USA ZX10 forum... Men min har som sagt spruckit på ett konstigt ställe... Man börjar bli less på den, 2 generatorer som smullit en motor i molekyler, å nu ramen... Synd bara att jag trivs så satans bra på den maskinen!

Det där ser konstigt ut.
Sprickor brukar väl hamna precis bredvid svetsen och inte mitt i.
Det där ser ut som om man misslyckats vid svetsningen.

va glad att det är på ett ställe som är lätt att svetsa!

Men det är ju ett lite underligt ställe, sitter det något mer än motor i den infästningen? bakram, länkage/stöddämpare?
Något måste ju ha gjort så det spricker?!

Sådär skall inte en svetsfog spricka :va

Reklamation borde inte vara några problem. Annars kan du ju påpeka för Kawasaki att bilderna hamnar på nätet om dom inte vill kännas vid det hela.

Kawwa var lugna när jag pratade med dom, dom byter ramen på den... Men jag skall deala till så jag får byta den sälv, vill inte ha nå verkstadstattare å pilla på min hojj...

En kompis tävlade i IDM med en ZX10R. Han gjorde åt 8 ramar på en säsong. "De är gjorda av papper" Varje gång hojen gick i backen sprack ramen nånstans. Oftast vid styrhuvudet.

Är det ingen som råkat ut för sprickor runt motorfästet utan at vurpa?

Man ser bilder på forum, ramar som gått av å det är minsan skitkvalla, men det visar sig ofta att dom är sönderstuntade eller repad efter avåkningar...

Det värsta min har vart med om är sandfållan några gånger men aldrig vart omkull... Nåja lite dålig kvalla när det bara hippsvipps spricker :arsele

Tycker det ser ut som ett rätt uppenbart fall av skitsvets. Ser ut som svetsarn har lyckats träffa lite bredvid...

Otrevligt att sån slinker igenom men omöjligt att helt komma undan med

Är det ingen som råkat ut för sprickor runt motorfästet utan at vurpa?

Man ser bilder på forum, ramar som gått av å det är minsan skitkvalla, men det visar sig ofta att dom är sönderstuntade eller repad efter avåkningar... (...) :arsele

Kan man få kawaramar i 10-pack månne? Helst färdigperforerade ala' byggsatser, bara knäcka lös en ram och bulta på. Vem står för skruvandet och tiden det tar? Kan du fakturera timmarna direkt till generalagenten?

Vågar du gasa omkring med en mc med en motor som kan rasa närsomhelst eller vars ram kan spricka vid 'normalt' bruk?

Tycker att med alla dina strul så vore en 07:a fabriksny knarr på sin plats! Eller stålarna tillbaka, åtminstone. Kawasaki, hallå eller! :huvet

Dom ramar jag pratar om har haft sprickor i ramens flata sida under tanken och INTE där det funnits några svets fogar vilket är förvånande & skrämmande då dessa moppar oftast framförs i höga farter!!

/Fürstenhoff.

Är det måhända suzuki som byggt ramarna till zx10r???

Blir ju bara lite extra krydda till MC körningen om ramarna kan separera vid färd... Funderar att stunta ner till Luleå med den å visa den på bike shitty imorn Onsdag...

Blir ju bara lite extra krydda till MC körningen om ramarna kan separera vid färd... Funderar att stunta ner till Luleå med den å visa den på bike shitty imorn Onsdag...

Jasså, var det imorrn tisdag eller i övermorrn onsdag? varför inte fortsätta till MCXpress och få den svetsad på plats hos Erik?

Ifall du är sugen att gasa lite luleåvägar så är det bara slå en pling!

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back