Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
... Och med laglig så menar du att de ger artisterna ungefär nada i ersättning ...
Som youtube, då. *Host host*![]()
Skillnaden är att användarna laddar upp sina egna mp3r på Grooveshark och om nån artist inte gillar det får de skicka in blanketter och bevisa att det är de som är upphovsrättsmän.
Spotify skriver avtal direkt med upphovsmännen innan de lägger upp nån musik. Bra betalt eller inte, det är framtiden - men framtiden måste få hålla att man själv får bestämma över musiken man skapat, inte nån holier-than-thou fildelare.
Så länge jag som användare inte gör något fel när jag lyssnar på Grooveshark så skiter jag ju fullständigt i om det finns något avtal eller ej. Om man tycker att man är så bra bara för att man lyssnar via Spotify så är ju det kul, för dig. Om artisterna fick bra betalt så vore tjänsten bra, nu är den bara duglig då det saknas för mycket bra musik![]()
Spotify betalar, bara för att Magnus Uggla inte blir nöjd betyder inte att de inte betalar. Och ju större det blir desto mer betalar de.
Ingen form av webradio betalar särskilt bra, Last.FM betalar $0.0005 per spelning. Det är inte mycket men man kan åtminstone själv välja om man ska bli spelad där, precis som Spotify.
Grooveshark är en gråzon, i en del fall är det lika lagligt att lyssna på som att pirata det, i andra fall är det fullt lagligt - det beror på om artisten upptäckt att deras musik finns där och krävt avtal än.
PM:a mailadress och en invite kommer mycket snabbare än ett brev med posten.Det råkar inte vara så att någon sitter med en voddler invite?
Inte helt lätt att få tag på har jag märkt =/
Har 8 invites om nån behöver..
Finns det någon som har en invite över till Spotify åt en stackars musiklös närking?
Säg i så fall till så kommer ett PM med mailadress.
Tackar på förhand.
Man behöver väl inga invites längre?
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |