Sporttwinfunderingar

Folk har generellt en märklig uppfattning om service. Istället för x mil är det smartare att ha y månaders intervall, på hoj lämpligen minst en gång per år om inte milen överstiger oljebytesintervall.

Skickat från min iPad med Tapatalk

Sådärja. En välservad -01:a med 2200 mil på mätarn. 16 år utan ett spår av användning, men det lyckades jag råda bot på innan den var urlastad. :-p

Sådärja. En välservad -01:a med 2200 mil på mätarn. 16 år utan ett spår av användning, men det lyckades jag råda bot på innan den var urlastad. :-p

Och vad blev det för en hoj ? :va
/Nyfiken

Ah, glömde skriva det. Gick ej ändra i profilen från mobilen. En BMW R1100s. I nyskick. Enda överraskningen var att rutan var bytt till nån lägre variant. Blev lite blåsigt, men kanske mindre turbulens?

Grattis till en fin hoj, är riktig turbinkänsla att vrida på rullen. Den är mycket snabbare än man tror.

Jag har för övrigt en oanvänd rökfärgad ruta till en R1100S liggande. Av fabrikat Puig, vill jag minnas. Säljer den gärna för en femhundring om du vill ha den.

Grattis till en fin hoj, är riktig turbinkänsla att vrida på rullen. Den är mycket snabbare än man tror.

Jag har för övrigt en oanvänd rökfärgad ruta till en R1100S liggande. Av fabrikat Puig, vill jag minnas. Säljer den gärna för en femhundring om du vill ha den.

Tackar.
Låter intressant med rutan om den har andra mått än min. Ungefärlig höjd på den?

Ducati 900 SSie är en bra hoj som hänger med det mesta när det svänger, med rätt förare. :-)

Skickat från min E5823 via Tapatalk

Ducati 900 SSie är en bra hoj som hänger med det mesta när det svänger, med rätt förare. :-)

Skickat från min E5823 via Tapatalk

+1

Nu har ju TS redan skaffat hoj men jag håller med. Var på jakt efter lagom sportig twin till rimligt pris. Tittade på TRX men fick i samma veva upp ögonen för 900 SSie och fullkomligt älskar den :kär

+1

Nu har ju TS redan skaffat hoj men jag håller med. Var på jakt efter lagom sportig twin till rimligt pris. Tittade på TRX men fick i samma veva upp ögonen för 900 SSie och fullkomligt älskar den :kär

Håller med, otroligt charmig hoj som har all kraft jag behöver på gatan. Skitkul när det börjar svänga (som alla Ducce:fakta)

Klassiskt klipp med Tomtom på IBC och "Indra", en helt standard 900 ssie....med rätt pilot kan man rasta det mesta:):)

https://www.youtube.com/watch?v=HabU6iwNtWI

...och ett test:

http://www.motorcyclenews.com/bike-reviews/ducati/900ss/1990/

Raksträckorna var alltid ett problem och kurvorna när man låg efter och ville om...Tom är grym. :-)

P

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...