FettSnok
96% enligt läkaren
RST Futura, om man är skadad av twinljud 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fast med VTEC (-02 och frammåt) så har du ju twinljud (nåja) upp till 7000 varv också ...RST Futura, om man är skadad av twinljud![]()
VTECen sänktes från att kicka in vid 6800 varv till 6400 varv någonstans där ja, detta stämmer. Finns ett par lirare på VFR-forumet som kör bana (Rörken etc) med sina Viffrar, det går men vill man sätta banrekord är det väl kanske inte det bästa valet ...Precis som du bytte jag från motard till vfr och var HELNÖJD....... Men sen kom suget efter banåkning och därav bytet till ´nuvarande raket..... Vfr fick en jämnare "turbokick" vid -06 om jag inte har helt fel men den var inget problem innan heller... Kanske blir en Viffer igen när man tröttnat på banåkning (om de är möjligt)... Har en Toppbox med hållare tilll salu om du behöver sen..![]()
Jag bytte från 1000R-hoj till 800 och visst, det är absolut inte samma drag, men det beror ju på vad man vill ha ut av sin hoj också. Tycker nog att OP ska testa VFRen, passar det inte så passar det inte. Men det är helt klart möjligt att byta "ned" sig, allt handlar ju om förväntningar.Eftersom du har åkt 1000R-hoj kommer du tycka att 800 är för "matt". ZX9R/ZX12R tror jag skulle passa alt Yamma Thunderace om du inte tycker den är för gammal.
Testa Triumph Sprint ST 955i. Tycks inte vara lika övervärderade som VFR. Har för mig att den stod sig riktigt bra mot VFR i Motorrads touringtest.
Vilken skillnad det är mellan Sprint RS och ST gällande sittkomfort vet jag inte ifall halvkåpat skulle falla herrn på läppen.
För 60K kan du säkert få mer för pengarna med en Sprint än VFR.
Gällande kvalitet så kan jag bara säga att jag inte haft mer problem med min Sprint än polare med VFR.
Annars kan en gammal Suzuki RF900R vara juste! Innan min blev snodd -älskade- jag den hojen! Bra tryck i motorn men lätt att köra långt med och inte nån extrem sittställning!
Motorn är odödlig dessutom, bra om man är många mil hemmifrån! QUOTE]
Håller med ovanstående fullständigt! Varför skaffa något som många har? Skaffa något unikt istället som drar blickarna till sig! Tro mig! Man får många uppskattande blickar!![]()
Tänk på om du vill ha en sporttourer som är sportig eller något som är mer touring! VFR är mer touring RF900R är mer sport! Längre turer gör man väl då och då men ha roligt vill man väl alltid ha
oavsett hur långt eller kort man kör!
Här kan du läsa mer om Suzuki RF900R:
http://www.usedbikeguide.com/bible/display.asp?id=349
http://www.motorbyte.com/mmm/pages/r...f900r12_96.htm
http://www.motorcyclenews.com/MCN/bi...F900R-1995-99/
Lycka till med valet oavsett vad du väljer!
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |