Sportigt?

Allt kallas ju för enduro såfort det är nåt som möjligen kan åkas på lite grus. :gnissla
Eller o man åker lite på nån slät grusväg så är man ute o åker enduro :S

Kan iofs hålla med. Begreppet missbrukas.
Ligger en sandsträng på väg till mitt jobb. Enduro FTW!!!1

När jag är ute o åker hoj kommer jag bokstavligen 100 meter innan jag måste vila :gnissla

Motorcyklar passar bäst till det de är bygda för.
Modellen i fråga bör köras till Spanien eller liknande.
I alperna är den förmodligen det trevligaste du kan sitta på,

Jag sålde min K100RS, inte för att den på något sätt var dålig, men för att det kändes onödigt att besvära den för turer kortare än 25-30 mil.

Skulle definitivt inte vilja sitta på ett sånt åbäke i Alperna. Där skulle jag vilja ha en nerdrevad FZ6 eller en CBR 600F.

Fick låna en R1200R för att ta mig hem från service i höstas. Egentligen bara stadskörning och där var den väl inte så himla kul men jag märkte att den hade pulver när jag råkade gasa för mycket på Hornsgatan! Fick låna en annan mer renodlad sporthoj för att ta mig hem från en annan service för några år sedan. Också en BMW. Mest obekväma jag suttit på någonsin. En polare köpte en beggad F800R (tror jag att det var) förra året innan han tagit sitt kort. Jag körde hem den åt honom. Ca 25 mil landsväg. Obekväm upplevelse. R1200R var inte så himla obekväm faktiskt men det troliga är att jag nog är för lång för lite mindre sporthojar. Sitter otroligt obekvämt. Inte min grej alls. Lika lite som att någon kort person ska ha en 1200GS Adv skulle jag tro. Tur att det finns olika typer av hojar. Trivs inte med så framåtlutat körställning och som Starstriker undrade..... Vart gör man av med vattenflaskan och tröjan om det blir kallt? Finns ju ingenstans att förvara prylar. Vill INTE köra med ryggsäck. Är nog lite för praktiskt lagd för att sitta som en räka på en sporthoj tror jag. Och för lång för dom sportigare hojar som jag testat. Känns som att jag har rätt hoj för mig som det är nu. Glidare funkar också. Eller en chopper. Eller en Ural sidovagnshoj! :)

//J

Varför kallas allt skit för enduro.
Jag skulle inte ta mig över en stock med dendär S1000RR "enduron"

Düscharna kallar det enduro (från början "reise-enduro").
I Sverige kallas det "Offroad".
Nästan lika fel.
BIKE försökte introducera begreppet "Rallyhoj", vilket passar bra.
Gick inte.

Allt kallas ju för enduro såfort det är nåt som möjligen kan åkas på lite grus. :gnissla
Eller o man åker lite på nån slät grusväg så är man ute o åker enduro :S

Jag håller med, så fort det är risk att hojen kan bli skitig så är det enduro, jävla ståkkålmare. :hihi

Det här är enduro:
enduro.JPG

:mattias

/J

Skulle definitivt inte vilja sitta på ett sånt åbäke i Alperna. Där skulle jag vilja ha en nerdrevad FZ6 eller en CBR 600F.

Om man tycker det är roligt att bläddra bland växlarna i syfte att hålla varvet uppe, samtidigt som man undrar varför den knappt orkar i uppförsbackarna och skenar i nerförsbackarna så skall man välja en tjejhundra.

Missförstå mig inte, jag jämför bara med min andra hoj. Den behöver jag inte alls bryta ner på samma sätt.

Jag håller nog med ovan om att det är en touringhoj du kört. Funkar det med logistiken kan du få testa min hoj nån gång, så kan vi skruva på lite extra förspänning/ride height så får du känna hur det ska va när det svänger lätt ;)

Düscharna kallar det enduro (från början "reise-enduro").
I Sverige kallas det "Offroad".
Nästan lika fel.
BIKE försökte introducera begreppet "Rallyhoj", vilket passar bra.
Gick inte.

Offroad känns ju iaf lite rätt, om man nu ska definiera "road" som asfalterad väg, o det tycker jag väl man kan göra nästan.

En hoj för varje ändamål är alltid bra att ha! Gäller bara att vara på det klara med att man ej tar fel hoj. Skulle ju kunna se konstigt ut med hondan på endurobanan. :tummenupp

hojparty.jpg

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...