Sportigt?

Missförstå mig inte, jag jämför bara med min andra hoj. Den behöver jag inte alls bryta ner på samma sätt.

Vi förstår precis. Du har noll körtalang utom rakt fram, där du i bästa fall är medelmåttig. Jag tycker det är stort av dig att erkänna dina brister och hålla dig till fartmonstret C1.

Respekt :yoparty

Vi förstår precis. Du har noll körtalang utom rakt fram, där du i bästa fall är medelmåttig. Jag tycker det är stort av dig att erkänna dina brister och hålla dig till fartmonstret C1.

Respekt :yoparty

Hehe. En vacker dag skall jag steka dig med min C1:a.
Det är den slutgiltiga förnedringen :arsele

köpte en vmax 2010 för 2år sen, enligt fb gick den hojen under sport.....bara för att spegeln säger att du har stor penis kanske inte hon gör det =)

Med tanke på alla positiva påmälen på ditt ämne så märks det att du är en populär debattör här på SH.
:tummenupp eller är det :zpy

Missförstå mig inte, jag jämför bara med min andra hoj. Den behöver jag inte alls bryta ner på samma sätt.

Du har precis klätt av dig, handbojat dig och klivit in i en bastu full med engelsmän...

Förstår vad du menar även om jag inte kört GS. R1200R är sjukt snabb i reaktionerna med sin låga tyngdpunkt. Här kommer du högst troligt bara få svar av negativ karaktär, detta av folk som kollar på världen genom ett sugrör och föreställer sig hur BMW-n är att köra utan att veta.

Jag och en kumpan provade K1300R och Yamaha FZ1 vid samma tillfälle. Det var rätt förkrossande för den japanska mopeden oavsett vad man jämför.

Du har precis klätt av dig, handbojat dig och klivit in i en bastu full med engelsmän...

Förstår vad du menar även om jag inte kört GS. R1200R är sjukt snabb i reaktionerna med sin låga tyngdpunkt. Här kommer du högst troligt bara få svar av negativ karaktär, detta av folk som kollar på världen genom ett sugrör och föreställer sig hur BMW-n är att köra utan att veta.

Jag och en kumpan provade K1300R och Yamaha FZ1 vid samma tillfälle. Det var rätt förkrossande för den japanska mopeden oavsett vad man jämför.

Haha. Okok. Tungstyrd kanske var ett dåligt ordval. Låt mig omformulera: Tyngre än jag är van vid. Ändå en väldigt lättkörd och snäll hoj tycker jag. Mjuk och fin, inga ryck, jämn effektkurva utan överraskningar osv...

Tycker 1000RR kändes lika snäll och lättkörd, om än mer extrem.
Så kanske alla nya sporthojar känns nuförtiden?

Tungstyrd kanske var ett dåligt ordval. Låt mig omformulera: Tyngre än jag är van vid. Ändå en väldigt lättkörd och snäll hoj tycker jag.

...och jag förstår att du tycker den är tungstyrd jämfört med din GS. Ändå är K1300R smidigare och rappare i reaktionerna än mitt jämförelseobjekt, det liksom märks bara inte. Anledningen till att jag tog med R1200R är för vad den har gemensamt med din Jeep, det som gör dem så följsamma, samt att den har jag kört men inte GS.

Nej, det verkar hända så mycket olyckor på bana, så jag håller mig på allmän väg :7peta:crash

Hahahahahaha:tummenupp

Ni två måste vara gifta?! Den ena lipar för att den andre skriver i dennes tråd och sen skriver ni i varandras igen..

Btw du med det välbetalda jobbe, DU verkar behöva det med er framfart:7peta

Varför kallas allt skit för enduro.
Jag skulle inte ta mig över en stock med dendär S1000RR "enduron"

...och jag förstår att du tycker den är tungstyrd jämfört med din GS. Ändå är K1300R smidigare och rappare i reaktionerna än mitt jämförelseobjekt, det liksom märks bara inte. Anledningen till att jag tog med R1200R är för vad den har gemensamt med din Jeep, det som gör dem så följsamma, samt att den har jag kört men inte GS.

R1200R ser verkligen inte mycket ut för världen, men det är faktiskt en sjukt lättkörd och rolig hoj. En av de roligaste jag testat faktiskt. Den är verkligen oförtjänt underskattad (kan man skriva så?)

Tycker inte det spelar så stor roll vilken hoj jag kör. Det är istället vilken väg jag väljer, vädret, sällskapet, målet, om jag har semester och inget tidspress/tid att passa som styr ifall jag har kul eller inte.

Hårddrar jag det lite så har jag roligare att köra en 125 offroad på en kurvig bergsväg i Grekland, i vackert väder (utan skinnställ...) på semestern än en sporthoj i Sverige med motvind och hellregn och 5 grader varmt, i mörker sent på kvällen bland älgar o vildsvin och med en tid man måste passa.

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup