SportHojsträff 8 - 10 oktober

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Nu har Perjul lagt datum som inte passar så jag gör ett försök med att man kan träffas på Ruskträffen utanför Eskilstuna.
En träff i träffen. Fördelen är att jag inte blir ensam även om ingen annan här kommer dit. Vi har en liten Brittiträff också på träffen.
Vanligtvis tältar vi i hörnet på bilden och där finns det en gul SportHoj tillsammans med andra, även brittiska, hojar.
Jag planerar att ta mig dit på fredagen...

Ruskträff 2019.PNG
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker
Vafalls - den gamle grävlingen postar en video som inte föreställer en gul trajja som dundrar iväg..?!?
:jisses


Tiden är ur led o domedagen nära!
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Vafalls - den gamle grävlingen postar en video som inte föreställer en gul trajja som dundrar iväg..?!?
:jisses


Tiden är ur led o domedagen nära!
Ett svar som inte har med tråden att göra, det var ovanligt! :hihi

Tolkar det som ett...
-Jag kör inte motorcykel längre
-Jag kör inte om det är risk för regn och kyla
-Jag klarar inte av att tälta längre
-Jag klarar inte att åka så långt

Här skulle man kunna lägga in något med en Traja som drar och tolka det som nedan! :tummenupp
Eftersom många gillar att klicka på bilden så har ni ljudet i färskt minne! ;)
1632846383265.png
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Tyvärr, är inbokad på annat den helgen. Bra initiativ, annars!

Tackar! :tummenupp
Jag har annars slutat att arrangera saker för folk som blir missnöjda hur man än gör men denna träff åker jag ju på ändå. Och träffar folk jag skulle träffat ändå så om det inte kommer någon härifrån så gör det inget, jag blir ändå inte ensam... :cool:
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Tackar! :tummenupp
Jag har annars slutat att arrangera saker för folk som blir missnöjda hur man än gör men denna träff åker jag ju på ändå. Och träffar folk jag skulle träffat ändå så om det inte kommer någon härifrån så gör det inget, jag blir ändå inte ensam... :cool:
Vi kanske höres/störes ?
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Varför blir det aldrig några sammankomster på södra ostkusten? Alltid ska det vara långt bort i ingenmansland...typ 30+ mil hemifrån.

ON-topic: bra initiativ.
(Förresten ska trajjor vara röda, med svajjigt styre, likriktare och stelben)
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Varför blir det aldrig några sammankomster på södra ostkusten? Alltid ska det vara långt bort i ingenmansland...typ 30+ mil hemifrån.

ON-topic: bra initiativ.
(Förresten ska trajjor vara röda, med svajjigt styre, likriktare och stelben)
1. Skapa ett event själv lägg ut där det passar dig ?

2. Finns massa i "dina" trakter. Sök och du skola finna ?
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Varför blir det aldrig några sammankomster på södra ostkusten? Alltid ska det vara långt bort i ingenmansland...typ 30+ mil hemifrån.

ON-topic: bra initiativ.
(Förresten ska trajjor vara röda, med svajjigt styre, likriktare och stelben)

Det var någon här på forumet som försökte ordna en träff på Öland i somras vet inte om det var någon som dök upp
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
- Ja stämmer, men det var för kort varsel inför den träffen för de flesta.
Blev bara jag. Men jag njöt av mitt eget sällskap :lol

 

Gober

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2016
Ort
Sollentuna
Hoj
Aprilia, Ducati, Husqvarna
Jösses vad mossigt det såg ut på filmen, antar att det är lördag-förmiddagen som skildras.
Har för mig att vi söp och härja från fredagkväll till natten mot söndag när jag var på Rusk sist, men det är snart 30 år sedan. Kanske minns fel, eller så har alla blivit 30 år äldre sedan dess.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Vi kanske höres/störes ?
Vore trevligt! :tummenupp
När och varsifrån kör du på fredag Grävlingen?
Ska besiktiga i Sötälje på fredag. Kör sedan gamla vägen till Strängnäs, Vansö, Björsund och Torshälla till Solvik. Är det gott väder och, om jag vill ha flera mil, blir det vägen över Sjundaskogen till Gnesta och sedan över Heby eller Blacksta förbi Laxne upp mot Läggesta och Strängnäs. Men jag har inte bestämt mig än...
Jösses vad mossigt det såg ut på filmen, antar att det är lördag-förmiddagen som skildras.
Har för mig att vi söp och härja från fredagkväll till natten mot söndag när jag var på Rusk sist, men det är snart 30 år sedan. Kanske minns fel, eller så har alla blivit 30 år äldre sedan dess.
Nu måste jag erkänna att jag inte kollade hela filmen utan letade bara efter en gul SportHoj vid tälten... :rodnar

Visst har många blivit 30 år äldre och kanske därmed även lite lugnare. Men gillar du att supa och härja blir du garanterat inte ensam är min erfarenhet även om jag brukar tillhör de lugnare på det området.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Ska besiktiga i Sötälje på fredag. Kör sedan gamla vägen till Strängnäs, Vansö, Björsund och Torshälla till Solvik. Är det gott väder och, om jag vill ha flera mil, blir det vägen över Sjundaskogen till Gnesta och sedan över Heby eller Blacksta förbi Laxne upp mot Läggesta och Strängnäs. Men jag har inte bestämt mig än...
Du drar mitt på dagen någon gång alltså? Då föll lite av min tanke att hänga på efter jobbet.
 

Jonas_Västerås

Sporthojsnörd
Gick med
27 Mar 2016
Ort
Västerås
Hoj
Honda 1000 CBF 2008- Suzuki 650 V-strom 2008
Vore kul att träffa Badger och diskutera vilka diskhandskar man ska under mc handskarna. Jag föredrar Biltemas vinylhandskar.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Vore kul att träffa Badger och diskutera vilka diskhandskar man ska under mc handskarna. Jag föredrar Biltemas vinylhandskar.
Intressant! :tummenupp
Jag föredrar dock torra handskar under diskhandskar än torra händer under blöta handskar.
Min erfarenhet är att det kan ta upp till tre dagar innan de blöta handskarna torkat om det inte är varmt och soligt.
Men kortare skurar när man inte tältar veckovis kör jag med handtagsvärmarna utan diskhandskar.

Men Biltemas https://www.biltema.se/soksida/?query=kemskyddshandskar xxl för 30 kronor paret borde vara bra köp...
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag slutar nog runt 16:30-tiden, i östraste Huddinge, så jag kanske kan vara i Slöddertälje 17:15 eller så, och då får man bratta på rätt bra om du ska hinna resa tält i dagsljus :(
Då syns vi senare på kvällen... :tummenupp

Edit, min käre redigerare...

Jag åker nu...

 
Last edited:
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top