Sporthojspsykologen, får man klippa blodsband?

Tack alla psykologer!

har du pratat med honom?
Klart jag har. har haft långhelger i hans sommarstuga för att prata. 2ggr. Känns som att man är färdig med den gubben nu.

Är han författare och handikappad till att använda det skrivna ordet?

.

Ja!, bang on target. I brev får man inga direkta mothugg. Som man lär få i en telefon. He he

This!

Problemet är när man vill, eller snarare undermedvetet önskar, att det ska fungera. Då blir man besviken om och om och om igen.

Det där ligger det nåt i.
Relationen till kompisars farsor o svärfarsor man haft, har alltid funkat mycke bra. Och då vill man få det att funka med sin egen. men det är lögn i helvete o få det att funka. och man blir besviken.

Har man varit frånvarande i 26år, och dessutom föraktar mig. så få man stå sitt kast.
Föraktet är dessutom ömsesidigt.. jäkla navelskådare:mad:

hopp, visst förbannad igen:huvet

Last edited:
Klart jag har. har haft långhelger i hans sommarstuga för att prata. 2ggr. Känns som att man är färdig med den gubben nu.

ok, då är han iaf medveten om 'problematiken' tolkar jag det som, samt att du försökt förklara hur du känner och mår ang. den relation ni har idag och som den varit ett bra tag.

vad gäller blodsband eller inte, är det enda som räknas hur ni är mot varandra. blod betyder ingenting om du blir behandlad som skit och vice versa. det är ens karaktär och personlighet som räknas och summan av alla aktioner (mot andra människor). däremot är det naturligtvis tragiskt, att just någon inom familjen är ett ruttet äpple gång efter annan.

om du inte redan har gjort det, skulle jag ställa mig frågan:

vill jag ha ett liv utan min far?

om du verkligen känner att du vill och kan ha ett sådant liv, tycker jag du ska bryta med din far. på riktigt. du måste få honom att förstå att du bryter kontakten med honom och att det inte är någonting du bara säger för att du är arg, ledsen och besviken. just i de sinnestillstånden, brukar man slänga ur sig ett o annat, som man dagen efter egentligen inte menade. du måste mena det du säger till din far.

däremot tycker jag inte att det ska vara så 'för evigt' utan snarare tillsvidare. och varför jag tycker det, är egentligen ganska enkelt; du vet ingenting om framtiden och hur den kommer te sig för både dig och din far. du vet ingenting om hur dina känslor kommer vara om ett år från nu. men känns det rätt att just idag och säg en vecka framåt, att du inte behöver ha din far i ditt liv, så räcker det.

och bryter du med din far helt och hållet, ska du (försöka) att inte känna skuld. för den känslan kan komma smygande på dig, sakta men säkert. har du flickvän, riktigt bra vänner, ser du till att de stöttar dig isåfall.

Självklart kan man klippa, men kanske bör man ha i åtanke att man vid senare tillfälle i livet kanske kan få anledning att återuppta kontakten i någon form.

Last edited:
Hur man borde göra kan bara tillämpas på saker som är som de borde vara.

Jag skulle göra det jag känner för idag. Och kände jag för nåt annat på fredag skulle jag göra det då. Klipp idag om du vill, ring och gråt nästa vecka om det känns bra, bränn alla foton den dag det känns bra.

Du är stor nu. Du bestämmer själv.

om du inte redan har gjort det, skulle jag ställa mig frågan:

vill jag ha ett liv utan min far?
.
Det har jag.
Du träffar nog din fasters brylling oftare än jag träffar min far. Och du pratar nog mer med intrum justicia.

Kunde han bara ge fan i att försöka få mig att må dåligt över att kontakten är obefintlig. med snyftbrev med 2-3års intervaller. så vore allt toppen!

Självklart kan man klippa, men kanske bör man ha i åtanke att man vid senare tillfälle i livet kanske kan få anledning att återuppta kontakten i någon form.

Tänkte kontra för min farfars uteblivna dödsbud. Med ett kort på hans eventuella barnbarn. givetvis när de är stora

Hur man borde göra kan bara tillämpas på saker som är som de borde vara.

Du bestämmer själv.

Hmm, med de orden kan man motivera vilka handlingar som helst:va

I like it!!

Det har jag.
Du träffar nog din fasters brylling oftare än jag träffar min far. Och du pratar nog mer med intrum justicia.

Kunde han bara ge fan i att försöka få mig att må dåligt över att kontakten är obefintlig. med snyftbrev med 2-3års intervaller. så vore allt toppen!

dåså. då vet du vad du ska göra.

Dags att ge farsgubben ett kok stryk, eller åtminstone en rejäl örfil.
Sen kan ni snacka.

Det är väl inget som säger att du måste läsa de här breven? Det räcker väl att öppna, kolla vem avsändaren är och sedan skicka i retur. Skicka med en lapp där du skriver att du inte har läst brevet och varför. Du väljer vad du vill läsa och vet du att du kommer må dåligt av det så läs det inte!

Det är väl inget som säger att du måste läsa de här breven? Det räcker väl att öppna, kolla vem avsändaren är och sedan skicka i retur. Skicka med en lapp där du skriver att du inte har läst brevet och varför. Du väljer vad du vill läsa och vet du att du kommer må dåligt av det så läs det inte!

Ypperligt förslag, en form av passivt agerande som tydligt visar var du står och förhoppningsvis får din far att inse att det hela är hans förlust.
Som gubben bäddat får han ligga.

Bränn inte alla broar, bättre o ta det coolt i ett sånt här läge.

Ypperligt förslag, en form av passivt agerande som tydligt visar var du står och förhoppningsvis får din far att inse att det hela är hans förlust.
Som gubben bäddat får han ligga.

Bränn inte alla broar, bättre o ta det coolt i ett sånt här läge.

Det har jag testat i ung 15år. Funkar inte tillräckligt bra.

Haha, du är minsann bitter som inte tänker föregå med gott exempel.

Hur stora ska barnen vara tänkte du? :hihi

Ja, en 5-6 år sådär:D Don't get mad. Get even!

Klart man blir ju nyfiken. Livskrisen i spanien var ju faktiskt bitvis omedvetet rolig.

Tack alla psykologer nu känner jag mig botad. så nu kan vi stänga tråden för min del.

Du har redan klippt det. Han verkar bara inte ha insett det.

Hans förlust.

Snarare pappan som klippt bandet....och TS behöver absolut inte knyta ihop det.

TS, gör en lägesrapport till farsan....eller skriv ett brev om han inte fattar vad du säger.

En så där karl är inte värd att kalla för farsa ens.

Och folk undrar varför vissa INTE skaffar kids. Mer berättigat att fråga varför vissa skaffar. :huvet

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026