Sporthojskurs med LMS för SMC's SH-försäkring

Lite svar på frågor igen.

Sporthojskurser är de avancerade kurserna, så går man kursen så får man rabatten.

Öppna system är tillåtet bara de inte låter nämnvärt mer än orginal. VimseTrams Megadöön går bort men går ljuddämparen igenom SBP (103 db stillastående) så får den vara med och åka med oss. Räkna ändå med att det är vi som avgör om det är för mycket eller ej och vi har tillgång till DB-mätare.

Gruppindelningen blir på plats och det blir i 3 olika hastigheter så att alla ska kunna få öva i sitt eget tempo.

Lite mer info kommer att mailas ut under torsdag kväll.

/Micke

EazyLiving skrev:
2283824 Vill bara säga att det fortfarande finns några platser kvar.

Med risk för att föregå mailet - bör man ta med eget käk? Eller finns det restaurang vid Sviestabanan?

Det finns ett fik som serverar lite korv och burgare och kanske något mer. Jag är inte helt hundra på om de kommer ha öppet så här mitt i semestern men de skulle försöka. Annars finns McDonalds och ett antal pizzerior ett par km från banan.

/Micke

nazurro skrev:
2286504 Med risk för att föregå mailet - bör man ta med eget käk? Eller finns det restaurang vid Sviestabanan?

Jag har ännu inte fått något mail, har jag snubblat på tangenterna när jag skrev mail-adessen eller har det inte gått iväg nått? :va

CBR_Bear skrev:
2289483 Jag har ännu inte fått något mail, har jag snubblat på tangenterna när jag skrev mail-adessen eller har det inte gått iväg nått? :va

Både jag och polarn har fått mail, så snubbelrisk föreligger kanske...

nazurro skrev:
2289561 Både jag och polarn har fått mail, så snubbelrisk föreligger kanske...
Stod det något viktigt där eller är det bara att dyck upp där efter kl 08... :confused:

CBR_Bear skrev:
2289620 Stod det något viktigt där eller är det bara att dyck upp där efter kl 08... :confused:

Nej ingen avgörande info, utan vi syns imorn vid 8 helt enkelt :)

Iofs det stod 102dB ljudgräns.

satan då varför har man inte sett detta innan! :( :(

hade ju varit guld att ta denna kursen men naturligtvis så har jag lovat att jobba hela dagen imorgon :död

kommer det fler tillfällen under sommaren som är inplanerade eller är det bara att vänta till nästa sommar?

Ok anmäld nu :)
Är det ngt. att tänka på förutom redan nämda utrustning (blir ju lite stressa ) :va

Sådär ja 63.3 mil blev det idag. Självklart blev det ju ytterligare ca 10 mil regnkörning från LMS innan det sprack upp mot stockholm. :banana

Regnade lite på banan också. Ser fram mot att snacka med försäkringsbolaget för en gång skull :pannkyss

Bifogat

• svensk_sommar.gif
    svensk_sommar.gif
    114.6 KB · Visningar: 98
Tack LMS & SMC

Man kan inte göra så mycket åt vädret, synd att det bestämde sej för att bli som det blev just i dag :)

Vill iaf passa på att tacka våra duktiga instruktörer och alla deltagare för en i övrigt fin dag och inse att det minsan går att köra i regn också, hehe.
Alltså, så blöt som jag var när jag kom hem blir jag inte ens i badkaret :rofl

Kjell var en som tyckte att bantiden skulle "utnyttjas", vatten eller inte vatten :D

Fast under taket gick det ingen nöd på oss :)

Bifogat

• IMG_3075.2.jpg
    IMG_3075.2.jpg
    124.6 KB · Visningar: 115
  • IMG_3077.2.jpg
    IMG_3077.2.jpg
    113.8 KB · Visningar: 94
Last edited:
Blubblubblub! Snorkel någon? Har aldrig sett så mycket vatten på Sviestad!

Aaa, det var verkligen kontrasternas dag i dag, först var det varmt som tusan och sedan blev det..... Mindre torrt :lol
Skitsamma, jag tycker det var en bra dag.

Ozzian skrev:
2291666 Aaa, det var verkligen kontrasternas dag i dag, först var det varmt som tusan och sedan blev det..... Mindre torrt :lol
Skitsamma, jag tycker det var en bra dag.

Instämmer, grymt kul trots att det bara blev en halv dags åkning! Lite synd för på de sista torra varven började man få in något som kanske skulle kunna kallas rytm! Tur att man ska på fler bandagar...detta gav mersmak. Alla borde gå en sån här kurs för att få grunderna.

Stort tack till instruktörerna!

Instämmer med föregående talare, det var skitkul!!! Mera!! :banana
(utom regnet då... :gnissla)
(Och för er som hörde mig tala om en tromb, det var faktiskt en!!!! Står i tidningen idag... :hihi)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT