Sporthojskurs & BKK på Mittsverigebanan

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Nu ligger kurserna på Mittsverigebanan ute för bokning på SMC`s hemsida: www.svmc.se eller länk direkt till anmälan: http://kurser.svmc.se/bkk/

Tyvärr så saknas det ett datum och det är Söndagen den 27/5 som är en Sporthojskurs!
Alla dessa datum så kör vi alla 4 stegen!
Lördagen den 9/6 är det Bkk endast för BMW-klubben! Men i mån av plats så kommer det att släppas några platser till denna dag också!

Alltså Bkk = Broms och kurvkurs:
Lördagen den 26/5
Söndagen den 10/6

och Shk = Sporthojskurs:
Söndagen den 27/5

Bkk med BMW -klubben:
Lördagen den 9/6


På Bkk och Shk så krävs det att du har minst en trafikförsäkring på din hoj!
Hojen skall var lite tystare än vad besiktningen säger dvs det är max 100db på banan!
Du skall ha körkort för den hoj du kör!
Mc-kläder krävs samt att ryggskydd rekomenderas!

Inskrivning och besiktning mellan 07.00 och 08.00
Lunch och rejält fika i form av kaffe, läsk, vatten, smörgås och frukt ingår!

Det kan vara bra att ha med sig en extra dunk med soppa, annars kommer du att ha tillfälle att tanka i Härnösand i pausen (ca 7 km norrut på E4!)
Det är även bra att vara utvilad då du går denna kurs då vi kommer att hålla på i ca 10-12 timmar

Riskmedvetenhet och försäkrningsinformation ingår, ett krav för dig som vill teckna SMC-försäkringen!

För boeende rekomenderas Antjärns Camping tel 0611-741 50

Mer info kommer upp här senare!

Vi ses till sommaren

/Niklas
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Nu ligger kurserna på Mittsverigebanan ute för bokning på SMC`s hemsida: www.svmc.se eller länk direkt till anmälan: http://kurser.svmc.se/bkk/

Tyvärr så saknas det ett datum och det är Söndagen den 27/5 som är en Sporthojskurs!
Alla dessa datum så kör vi alla 4 stegen!
Lördagen den 9/6 är det Bkk endast för BMW-klubben! Men i mån av plats så kommer det att släppas några platser till denna dag också!

Alltså Bkk = Broms och kurvkurs:
Lördagen den 26/5
Söndagen den 10/6

och Shk = Sporthojskurs:
Söndagen den 27/5

Bkk med BMW -klubben:
Lördagen den 9/6


På Bkk och Shk så krävs det att du har minst en trafikförsäkring på din hoj!
Hojen skall var lite tystare än vad besiktningen säger dvs det är max 100db på banan!
Du skall ha körkort för den hoj du kör!
Mc-kläder krävs samt att ryggskydd rekomenderas!

Inskrivning och besiktning mellan 07.00 och 08.00
Lunch och rejält fika i form av kaffe, läsk, vatten, smörgås och frukt ingår!

Det kan vara bra att ha med sig en extra dunk med soppa, annars kommer du att ha tillfälle att tanka i Härnösand i pausen (ca 7 km norrut på E4!)
Det är även bra att vara utvilad då du går denna kurs då vi kommer att hålla på i ca 10-12 timmar

Riskmedvetenhet och försäkrningsinformation ingår, ett krav för dig som vill teckna SMC-försäkringen!

För boeende rekomenderas Antjärns Camping tel 0611-741 50

Mer info kommer upp här senare!

Vi ses till sommaren

/Niklas

Fasen Nicko vilken shyst text du fått ihop!:pannkyss
Svarar du på alla frågor nu också?:tummenupp


Per:tungan
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Fasen Nicko vilken shyst text du fått ihop!:pannkyss
Svarar du på alla frågor nu också?:tummenupp


Per:tungan

Jag hänvisar naturligtvis till dej, jag tar bara åt mej äran så får du ta skiten, precis som vanligt alltså:)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Du har fått bra kritik för din kurs i helgen bland instruktörer och styrelsemedlemmar:tummenupp

Roligt att höra.
Men jag skall inte ta åt mej hela äran, det är inte svårt att göra en bra kurs med så engagerade deltagare...Ledarskapspasset som vi körde på en timme på Kinnekulle tog tre timmar nu...:tummenupp
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Roligt att höra.
Men jag skall inte ta åt mej hela äran, det är inte svårt att göra en bra kurs med så engagerade deltagare...Ledarskapspasset som vi körde på en timme på Kinnekulle tog tre timmar nu...:tummenupp

Kommer det inte in några frågor här?
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Roligt att höra.
Men jag skall inte ta åt mej hela äran, det är inte svårt att göra en bra kurs med så engagerade deltagare...Ledarskapspasset som vi körde på en timme på Kinnekulle tog tre timmar nu...:tummenupp

Lite uppdateringar:tummenupp

Samt att deltagandet på kursen blir inte godkänt förränn du deltagit hela dagen samt tagit till dig informationen och skött dig på banan!
Sista av allt så behöver du som deltagare göra en utvärdering av kursen på www.svmc.se för att du skall bli inregistrerad!
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Det finns platser kvar!

Vi har några av landets bästa instuktörer bokade och klara, detta i kombinationa med få deltagare = mycket kurs för pengarna:tummenupp


Ps. Aprillia och Motoguzzi är på gång med att ha hojar för provkörning under helgen 26-27 Maj på banan:yoparty :yoparty :yoparty
 
Last edited:

tl1000s

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
625 motard/grusbus
Jag kommer vara där låter det som :tummenupp
Aha! Ska du representera Nordimotor med Aprilian?

Hur kinkiga är dom med ljudnivån på enstånkor nu, jag har för mig att det har varit lite knepigt?
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Aha! Ska du representera Nordimotor med Aprilian?

Hur kinkiga är dom med ljudnivån på enstånkor nu, jag har för mig att det har varit lite knepigt?

Japp japp!

Det står att det gäller 100db vid förbikörning (som jag förstår det) och då klarar man det inte med enstånka ifall man inte har någon endurodämpare på (på hondan går den från 45 till 34hk med endurodämparen som är godkänd).

Aprilian är jävligt tyst orginal och jag är säker på att den klarar ljudkraven. Nordimotor kommer ha minst en demo-SXV där! :tummenupp
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Japp japp!

Det står att det gäller 100db vid förbikörning (som jag förstår det) och då klarar man det inte med enstånka ifall man inte har någon endurodämpare på (på hondan går den från 45 till 34hk med endurodämparen som är godkänd).

Aprilian är jävligt tyst orginal och jag är säker på att den klarar ljudkraven. Nordimotor kommer ha minst en demo-SXV där! :tummenupp


Stämmer bra det:tummenupp
100db vid förbifart annars så blir man avplockad om man nu ens kommer genom besiktningen?
Alternativt så får vi som hyr banan alldrig mer hyra banan!?:mad:

Som det ser ut nu så kommer alltså Aprillia och Motoguzzi att finnas på banan den första helgen:)
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Packat och klart nu drar vi till Mittsverigebanan:)

2 härliga kursdagar på banan!

Är du intresserad så finns det några platser kvar, kom dit och efteranmäl dig:tummenupp

Per
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Japp japp!

Det står att det gäller 100db vid förbikörning (som jag förstår det) och då klarar man det inte med enstånka ifall man inte har någon endurodämpare på (på hondan går den från 45 till 34hk med endurodämparen som är godkänd).

Aprilian är jävligt tyst orginal och jag är säker på att den klarar ljudkraven. Nordimotor kommer ha minst en demo-SXV där! :tummenupp

Nu var det en farbror från myndigheterna där och förklarade att det minsann var 95db som var gränsen! Inte för att vi överskred detta men det var vad han hade i sina papper från några undersökningar!

Tack alla deltagare och instruktörer för en kanonhelg:tummenupp

Detta bådar gott inför nästa kurshelg. Den 9 och 10 juni kör vi Bkk bägge dagarna, så passa på att anmäla dig så du får en plats:yoparty

Vi ses Per
 
Last edited:
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top