Sporthojs Sjukstuga

Louize

Älgen
Gick med
23 Jun 2008
Hoj
Yamaha XJ6
Då jag upptäckt att det finns många här på SH som lider av diverse kramper och åkommor startar jag nu en tråd för alla er. :tummenupp Så kom igen nu och dela mer er av erfarenheter och tips!

Själv har jag lyckats överanstränga min vänstertumme, så det gör ont så fort jag ska greppa runt något eller spreta med fingrarna. Vad göra? Tejpa fast den med pekfingret och gå runt så på jobbet imorgon? Ringa och sjukskriva mig? Kapa av tummen helt och hållet?

Lindén och tingeling, lycka till med magen och knät!:)

Jag har fått en knöl vid sidan av halsen... Fick den under förra natten, den är stor som ett ägg och känns typ lite hård och gör lite ont när jag trycker på den. Vad kan det vara? :näsblod

Det gör ont som fan i min armbåge när jag rätar ut armen.
Jag vet vad felet är *överansträngning* men hur blir jag av med det?
Ska köpa nån bedövningssalva imorrn men är tveksam till att det fungerar på detta?

Du får steloperera armbågen...surt, men se det från den ljusa sidan, du kan ju välja själv vilken vinkel den ska fastna i....får jag föreslå 45 gr?

Nåja, jag dras med paj rygg! någon som har tips på att förebygga ryggskott?

Du får steloperera armbågen...surt, men se det från den ljusa sidan, du kan ju välja själv vilken vinkel den ska fastna i....får jag föreslå 45 gr?

Hmm, det är ju en idé förvisso...

Angående ryggen så kan jag bara rekommendera dig att träna upp magmuskulaturen då det är den som bär upp ryggen på ett korrekt vis. Det är det bästa sättet att förebygga en dålig rygg.
Jag lider själv av sviterna efter en olycka då ryggen pajjade, efter mycket magträning så blev det bättre.
Sen att jag råkade bli "slö" och lägga på mig en aning på magen är en annan femma :fyllisar

Jag har fått en knöl vid sidan av halsen... Fick den under förra natten, den är stor som ett ägg och känns typ lite hård och gör lite ont när jag trycker på den. Vad kan det vara? :näsblod

Clew du va 17, det är en finne :P..

Cross/endurokörning!
Hade samma problem som du innan jag började köra.
Har inte kört på 2 år nu och nu börjar jag känna i ryggen igen. :(

Ska köpa nån bedövningssalva imorrn men är tveksam till att det fungerar på detta?

Bedövningssalva hjälper nog, men du måste komma fram till vad det är som orsakar överansträngningen och ta bort detta moment... Gå till botten du vet:tummenupp

ÅÅÅh vad bra...har tänkt på det flera ggr :nurse
Bra att ngn tog tag i det :krama

Jo när jag inte fick tag på min fd sjuksyrra till mamma kom jag fram till att jag måste fråga det allvetande SH om hjälp.:krama tillbaka!:)

:D :D

Jag är en lugn person
med takt och ton..

...Jag vill ha mer, mer.
Ge mig mer, mer.

:3freak vete fan vad du lider av, men det verkar allvarligt.

Runka med vänstern ett tag?

Sån där salva funkar hjälpligt, men tror du inte att du ska ha antiinflammatoriskt då?

Hälsporre på båda fötterna.
Meniskerna i knäna kaputt.
Två diskbråck.
Samtliga leder värker vid fuktigt väder.

Orsak:
40 bast.
Lösning:
Skit i det.
Kör så det ryker.

Clew du va 17, det är en finne :P..

Haha, om det bara vore det :gnissla
Ska till herr doktor i veckan, så vi får se vad han säger.
Kan ju alltid hoppas på att det är en snygg tjej men det har jag aldrig varit med om, men man kan ju alltid hoppas :D
Så gick man inte dit för att bara gå hem med några piller som troligen man bara fick för att man skulle sluta bry sig om knölen :näsblod

Typ 17 benbrott.
Skulle visst vara lam vid 16 års ålder, så jag började köra båge.
Vetefan, men roligare hade jag i alla fall. Benbrotten kommer mer som en bonus nu.

Jag ber att få återkomma i morgon, eventuellt i övermorgon!

http://www.doktorwang.se/akupunktur.htm

känner fler som testat det och det fungerar. min mamma hade problem med armbågen, läkarna sa att hon kan behövas operaras. Hon gick till nån som pysslade med akupunktur och är känd i sthlm. tror deras klinik ligger i Lilla Essinge i sthlm. efter ett par behandlingar så vart det bara bättre och bättre. idag känner hon inte ens att hon har haft problem med den armbågen.

värt ett försök, de kan bota allt möligt från pollen allergi till u name it

Det smäller till i nacken varje gång jag vrider huvudet åt vänster...
Kom för ca 6 mån sedan o nu börjar d göra ont oxå... Bra ?

Det smäller till i nacken varje gång jag vrider huvudet åt vänster...
Kom för ca 6 mån sedan o nu börjar d göra ont oxå... Bra ?

nej inte särskilt ,, medicin brukar va o slå sig jäkligt hårt på ett annat ställe, då glömmer du bort din patetiska hals

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!