F-n VFR´n måste bort för bättre banegenskaper och kanske roligare snurre sprätt körningar ute i landet. Måste dock säga att jag har varit väldans nöjd med VFR´n (inget säljsnack då jag troligen byter in) då den alla ggr har sin charm samt mångsidighet.
Nåväl efter att har varit rätt less bakom styret under sensommaren/hösten och inte lagt många tankar gällande mc under vintern börjar det dock klia i fingrarna men vad ska man köpa? Polaren meddela sig ha fixat stuga på Gotland för en vecka i sommar så det är ju taget men nu vill jag ha något bättre lämpat för banan denna gång (var nere 3 dagar 2010).
ABS vill jag ha, kör mycket gata oavsett hoj och det har räddat mig fler än en gång samt att jag kort och gott känner mig tryggare med det oavsett vad förståsigpåare tycker och tror. 600 eller 1000 är väl det jag har kollat på men känner att 600 kunde vara skoj att testa, blivit frånåkt mer än en gång både på bana och slingriga vägar av 600-vildar så det verkar ändå rätt kul.
CBR600RA har jag tittat på, några nackdelar enligt någon? Förstår att jag måste vänja mig vid högre varvtal men i övrigt? Största nackdelen här är att de objekt jag hittat hittills varit lite till överpris för min smak förutom någon tyskimport långtbortistan.
S1000RR, inte blodigt dyra på begmarknaden och trots 1000-kille jäkligt liten och lätthanterlig vad jag tror det lilla jag provkört. Hur är servicekostnaderna för denna maskin, några konkreta exempel? Hur håller den ihop, några ökända barnsjukdomar eller annat otyg?
I övrigt är det bara att ösa på med förslag på hojar som finns med ABS och hyffsat små/banvänliga då jag själv är en tvärhand hög (175 i stövlarna eller så).
Nåväl efter att har varit rätt less bakom styret under sensommaren/hösten och inte lagt många tankar gällande mc under vintern börjar det dock klia i fingrarna men vad ska man köpa? Polaren meddela sig ha fixat stuga på Gotland för en vecka i sommar så det är ju taget men nu vill jag ha något bättre lämpat för banan denna gång (var nere 3 dagar 2010).
ABS vill jag ha, kör mycket gata oavsett hoj och det har räddat mig fler än en gång samt att jag kort och gott känner mig tryggare med det oavsett vad förståsigpåare tycker och tror. 600 eller 1000 är väl det jag har kollat på men känner att 600 kunde vara skoj att testa, blivit frånåkt mer än en gång både på bana och slingriga vägar av 600-vildar så det verkar ändå rätt kul.
CBR600RA har jag tittat på, några nackdelar enligt någon? Förstår att jag måste vänja mig vid högre varvtal men i övrigt? Största nackdelen här är att de objekt jag hittat hittills varit lite till överpris för min smak förutom någon tyskimport långtbortistan.
S1000RR, inte blodigt dyra på begmarknaden och trots 1000-kille jäkligt liten och lätthanterlig vad jag tror det lilla jag provkört. Hur är servicekostnaderna för denna maskin, några konkreta exempel? Hur håller den ihop, några ökända barnsjukdomar eller annat otyg?
I övrigt är det bara att ösa på med förslag på hojar som finns med ABS och hyffsat små/banvänliga då jag själv är en tvärhand hög (175 i stövlarna eller så).