sporthoj vilken ska man ha?

jeber

Medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
R1
hejsan..
behöver lite hjälp!
jag hade/har en suzuki gsxr 600 som jag tyvärr krokade med för en vecka sedan..
nu kollar jag efter en annan hoj har tänkt att jag ska byta upp mig en klass.. funderar på: R1, gsxr 750 el 1000, cbr 929 eller 900 zx9r, tl1000r är allämnt förvirad vilken ska man skaffa vilken är dyrast i försäring? vilken e roligast att leka med? vilken är minst hetsig och går bäst på vägen? letar efter en hoj mellan 40-60 tusen.. :va :va :va

jeber skrev:
2131193 hejsan..
behöver lite hjälp!
nu kollar jag efter en annan hoj har tänkt att jag ska byta upp mig en klass.. funderar på: R1, gsxr 750 el 1000, cbr 929 eller 900 zx9r, tl1000r är allämnt förvirad vilken ska man skaffa vilken är dyrast i försäring? vilken e roligast att leka med? vilken är minst hetsig och går bäst på vägen? letar efter en hoj mellan 40-60 tusen.. :va :va :va
Var vägen för krokig? :rofl Eller körde du på en krokodil? :rofl

Jag tycker du ska köpa en gixxer, dom är skitbra. Fast rettor är också bra. Å cbr har jag hört är bra också. Eller varför inte en zx9'a? Kanske en tl1000? :va
En retard är säkert roligast. Så köp en sån!
Du ska nog bestämma dig vad du ska ha den till. Går bäst på vägen är lixom inget bra kriterium vid hojval. Det finns 23042832,4 trådar i ämnet, läs dom, och PROVKÖR! :mattias

Ja, jag vet, det var ett jävligt drygt svar :hihi

Hoztic skrev:
2131278 Var vägen för krokig? :rofl Eller körde du på en krokodil? :rofl

Jag tycker du ska köpa en gixxer, dom är skitbra. Fast rettor är också bra. Å cbr har jag hört är bra också. Eller varför inte en zx9'a? Kanske en tl1000? :va
En retard är säkert roligast. Så köp en sån!
Du ska nog bestämma dig vad du ska ha den till. Går bäst på vägen är lixom inget bra kriterium vid hojval. Det finns 23042832,4 trådar i ämnet, läs dom, och PROVKÖR! :mattias

Ja, jag vet, det var ett jävligt drygt svar :hihi

ja fy fan hehe.... kanske dumt inlägg.. det var en bil som kom ivägen :mad:
jag e lite sugen på en gsxr 750 00 eller 01.. :rolleyes:

Jag tittade på Fireblade's länge men det blev en ZX-9R -00 till slut. Började titta på italienska hojjar, men ducce är ingen bra pendlarhoj ekonomiskt ;) Så tipset är att testköra allt du kommer över ;)

jeber skrev:
2131193 hejsan..
behöver lite hjälp!

tja, jag har ju en fireblade till salu för 40.000... :rolleyes:

har haft en blade och kör nu en retta och det är ju ruggig skilnad så jag tycker att du ska satsa på en r1:a :tummenupp

Har en CBR och är jäkligt nöjd!!! Kvalitén är "outstanding"! Har polare som kör GSXR och det verkar ju alltid vara något krångel med den... Min går och går!!!

jeber skrev:
2131193vilken e roligast att leka med? vilken är minst hetsig och går bäst på vägen? letar efter en hoj mellan 40-60 tusen.. :va :va :va

Tja, ett tips är att köpa Begagnatguiden 2006 som tidningen Bike ger ut. Där kan du läsa lite recensioner om de vanligaste hojarna och kanske få lite vägval...

arnoldsson skrev:
2131591 Har en CBR och är jäkligt nöjd!!! Kvalitén är "outstanding"! Har polare som kör GSXR och det verkar ju alltid vara något krångel med den... Min går och går!!!

jo men jävligt sakta.
Tog bort backspeglarna för att slippa se hur
ful du är :-)

köp den hoj du tycker verkar bäst och är du inte nöjd så byt, hojar finns det gott om. ;)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti