Sporthoj - Vilken - CBR900 / ZX9R?

Trasan

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
...
Jag har bilen på annons och skrev att jag kunde byta mot mc. Har fått två förslag och jag tänkt höra om man kan se någon av hojarna som det självklara valet. Hojarna med tillhörande annonser:

Honda CBR 900 RR 1996 med 3500mil http://www.blocket.se/vi/8452316.htm?ca=11_s

Kawasaki ZX9R 1998 med 5000mil http://www.blocket.se/vi/8606574.htm?ca=11_s

Vad säger ni, är det ZX9R som är mest hoj trots mera mil? Jag är inte van vid sporthoj men känner att det skulle kunna vara kul att testa! :)

Skulle oxå ha valt kawan, nyare hoj, bättre chassi osånt.

Ricken skrev:
2280628 Skulle oxå ha valt kawan, nyare hoj, bättre chassi osånt.

Man kan ju undra varför han säljer den nu? Den var till salu på bikeport i Hudik för ca 1,5 månad sedan till priset 39000:- Måste ju finnas lite prutmån eller?
Lycka till iaf.

infectious skrev:
2280379 Jag har bilen på annons och skrev att jag kunde byta mot mc. Har fått två förslag och jag tänkt höra om man kan se någon av hojarna som det självklara valet. Hojarna med tillhörande annonser:

Honda CBR 900 RR 1996 med 3500mil http://www.blocket.se/vi/8452316.htm?ca=11_s

Kawasaki ZX9R 1998 med 5000mil http://www.blocket.se/vi/8606574.htm?ca=11_s

Vad säger ni, är det ZX9R som är mest hoj trots mera mil? Jag är inte van vid sporthoj men känner att det skulle kunna vara kul att testa! :)

Skulle ta blade´n.. Enligt mitt tycke är det en betydligt bättre maskin, kawan har ju ett betydligt sämre kvalitets rykte...

Ricken skrev:

bullshit!!! Det är bättre chassi på Hondan, men kawwan har lite starkare motor.

Men det tar Hondan igen på vägegenskaperna! Jag hade tagit Hondan alla ggr! :yoparty

Rasorblade skrev:
2281001 bullshit!!! Det är bättre chassi på Hondan, men kawwan har lite starkare motor.

Men det tar Hondan igen på vägegenskaperna! Jag hade tagit Hondan alla ggr! :yoparty

Även mot en ninja från -98? Den blev väl vald till det årets sporthoj vad jag förstått? :va

Ricken skrev:

Drömmer du eller. :7peta
Hondan är bättre i alla avsenden förutom möjligen en lite effektsvagare motor precis som Rasorblade säger.

Köp Hondan :tummenupp

Om du vill ha en ful hoj så kan du ju köpa hondan iaf.

Du blir nog nöjd med vilken som. Ta den som är i bäst skick och så vidare. Testa båda två.

köp honda tycker jag iallafall ..
hade en oo 929 å den gick klockrent,.
nu har jag köpt mig en 95 900 och den går jätte fint den med .

infectious skrev:
2280379

Gå då på bladen. Grymt lättkörd för ovana.

The blade skrev:
2281108 Drömmer du eller. :7peta
Hondan är bättre i alla avsenden förutom möjligen en lite effektsvagare motor precis som Rasorblade säger.

Alla jag känner som har gamla CBR´er har problem. Att Honda ska ha överlägsen kvalité måste ju va hojvärldens största myt dom är väl inge bättre än något annat.

Dessutom blir jag allergisk mot annonser där det står bytes mot nåt kul. Det lär ju betyda ge mig vad som helst bara jag blir av med den här skiten.

Neh, nu får ni väl ge er. ZX9R från -98 och framåt är bra mycket bättre på det mesta än bladen från -96. Och kvalitet? Nån som vet om några 9or som rasat? Dom är skottsäkra...

Okej, det känns inte som att den här pajkastningen har gett mig ett dugg - Men tack i alla fall!

Kan man inte se det som att Kawan är nyare och borde därför vara lite vassare eftersom allt går ju framåt? Jag kan testa CBRn men inte ninjan då den inte finns i Sthlm! Kan man anse 5000mil som mkt för en 98? :3freak

Edit: Stämmer de att ZX9R blev årets sporthoj 1998? I så fall kan vi väl sluta fundera över vilken som är "bäst"? Sen vilken som skulle passa mig bäst det är en annan sak det! :rolleyes:

Last edited:
infectious skrev:
2281290 Okej, det känns inte som att den här pajkastningen har gett mig ett dugg - Men tack i alla fall!

du har varit med ett tag på sh!!! då borde du väl veta vid det här laget att nästintill alla trådar urartar sig till pajkastningstrådar, alla vet ju bäst eller hur :rolleyes:

The blade skrev:
2281108 Drömmer du eller. :7peta

det är nog du som drömmer lite :)
efter 98 försvann dom problem med kvaliten som kaworna hade, ja jag är partisk men har kört lite blade med o det hände INGET när man gasade till skillnad från kawan, sen är bladen lite sävligare o bjuder inte på några överraskningar men själv skullle jag välja en best som ryter istället för mjauar
gäller det innan -98 så är nog bladen o föredra men sen får kawan min röst alla dagar i veckan!!

Ok.. Hur brukar det vara med bränsleförbrukningen på sporthojar? Just 900:or i det här fallet? Om man åker landsväg i lugnt "touringtempo" bör man väl kunna köra snålt eller? Ska nog ha den till jobbet en del också... :tungan

Det där är min gamla zx9'a. Den var pedantskött upp till 3600 mil kan jag garantera. Vad som hänt därefter vet jag däremot inte.

infectious skrev:
2281364 Ok.. Hur brukar det vara med bränsleförbrukningen på sporthojar? Just 900:or i det här fallet? Om man åker landsväg i lugnt "touringtempo" bör man väl kunna köra snålt eller? Ska nog ha den till jobbet en del också... :tungan

Som med allt så beror det ju på :tungan Jag körde ca 25 mil med tankväska, ryggsäck.... låg mellan 130-160 km/h å det blåste ganska bra.

Körde på 0,5 l/mil men det går att få den snålare, beror ju på hur man gasar :lol
Sen finns det igentligen inget stopp då det gäller hur mycket den KAN dra :D

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...