Sporthoj - Vilken - CBR900 / ZX9R?

gonzo skrev:
2281380 Det där är min gamla zx9'a. Den var pedantskött upp till 3600 mil kan jag garantera. Vad som hänt därefter vet jag däremot inte.

Intressant, bra att veta i alla fall. Har sliponet kommit på efteråt? Det pratades om att den ska ha vart till salu på Bikeport för bara ett litet tag sedan, ska ringa o kolla varför. Den har haft 6 fysiska ägare och 9 om man ser till firmor med, hur många hade den haft då du sålde den Gonzo?

Last edited:
Rigge skrev:
2281176 Alla jag känner som har gamla CBR´er har problem. Att Honda ska ha överlägsen kvalité måste ju va hojvärldens största myt dom är väl inge bättre än något annat.

Dessutom blir jag allergisk mot annonser där det står bytes mot nåt kul. Det lär ju betyda ge mig vad som helst bara jag blir av med den här skiten.

Och varför kör du honda själv då pucko :fatta!

The blade skrev:
2281438 Och varför kör du honda själv då pucko :fatta!

Varför inte? Schysst hoj men att det är bättre kvalité än min gamla ZX9 tycker jag då inte. Alla säger att Honda är så perfekt så det nästan blir tråkigt och bla bla... Alla 929:or verkar ha ganska mycket missljud för sig i motorn och reglagen fick jag psykbryt på efter kört Kawa där dom är hur sköna som helst, ogenomtänkt som få.

Det är ett Akrapovic titan helsystem som jag satte på. Har för mig att det va två eller tre ägare innan mig, men alla inom samma familj.
Sen hade jag den ställd på svärfar första året. :corn

Så det borde ha varit 4-5 ägare när jag sålde den. Men bara 2 faktiska personer.

Kawasaki var väl touring innan zx10r :D
Köp den som är i bäst skick. Hondan är ju slö som en 600. Jämnt effektregister = slö hoj :va . Tills man kör den sida vid sida mot nån annan hoj :) Men som sagt en fräsh hoj är en bra hoj...

infectious skrev:
2281290 Okej, det känns inte som att den här pajkastningen har gett mig ett dugg - Men tack i alla fall!

Kan man inte se det som att Kawan är nyare och borde därför vara lite vassare eftersom allt går ju framåt? Jag kan testa CBRn men inte ninjan då den inte finns i Sthlm! Kan man anse 5000mil som mkt för en 98? :3freak

Edit: Stämmer de att ZX9R blev årets sporthoj 1998? I så fall kan vi väl sluta fundera över vilken som är "bäst"? Sen vilken som skulle passa mig bäst det är en annan sak det! :rolleyes:

Jag skulle inte köpa en sporthoj som har gått så långt men det är jag det, då tycker jag att det är bättre att försöka satsa på en nyare exemplar som har gått mindre eller hitta nån lågmilare (som är väldokumenterad!).

Men bor du i sthlm borde det väl inte vara nått problem att hitta hojar att provköra :rolleyes: Annat är det för mig som sitter i norrland ... :gnissla

Haha att du ens funderar på en gammel blade, pinsamt fula ju :)
min zx9r har gått 4400 mil och går klockrent

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...