Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det finns inget färdigt system till 04 och frammåt och mega squirt som Kea, Peter och jag kör (kört) har vi körs paralellt med hojens befintliga system. Insprutning på en dragracing hoj är inte så känsligt det är bara att ösa på med en djävla massa soppa så går den som en raket, skall man få en gathoj till att fungera lirar det inte till hundra procent med rimlig bränsleförbrukning. En harley motor är i princip två encylindriga motorer när man skall konfrugera den på datorn. I vinter skall jag försöka lösa det med att montera en kamaxelcensor med så systemet förstår i vilken takt motorn befinner sig i, då blir det betydligt enklare men för den delen inte löst.
Du har fortfarande inte förklarat problemet...
Jo att man måste betrakta varje cylinder för sig är ju elementärt, eller vad menar du? Jag är inte med alls.
Det som är komplext vid Harley är ju faktiskt just interferensen mellan cylindrarna pga av det gemensamma inloppsröret: varannan tändning riskerar ju att bli ngt fetare pga av den assymetriska tändföljden ger olika gashastighet i insugsröret inför resp cylinderfyllning. Men det är väl just därför alltfler kör med dual intake, så att cylindrarna blir helt separerade på insugssidan.