Sporthoj Touring 1-2-3

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Finns det bra Bed & Breakfast ställen i södra Sverige, gärna naturnära? Några enkla men ändå guldkorn? Kan även vara vandrarhem, eller camping som har gillestuga?
Med södra Sverige menar du då ockuperat område som Skåne, Halland och Blekinge? :)
Nu tältar vi mest och helst inte på campingar men vandrarhem händer det att vi bor på...
Bara leta tills du hittar något. Naturhotell?
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Med södra Sverige menar du då ockuperat område som Skåne, Halland och Blekinge? :)
Nu tältar vi mest och helst inte på campingar men vandrarhem händer det att vi bor på...
Bara leta tills du hittar något. Naturhotell?
Hehe, ja typ från Jönköping och söderut.
Tack, ska kika lite på kartan. Behöver inte vara naturnära att man behöver hajka men ett trevligt vandrarhem på landet liksom.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Efter lite skummande på FB marketplace så hittade jag denna tankväska. Anledningen till att det blev denna är: Stor, ca 20 liter och på öronen där magneterna sitter finns det d-ringar så kan man även använda spännband = Så den kan fästas på kutsen!
Det var viktigt för mig, därför kan det vara lite svårt att hitta väskor som passar till både och.
Aldrig kört med tankväska förr, men det kändes bra genom att provsitta den. Det hade varit tajt/trångt om jag hade haft clip on.

Screenshot_20210510-153104.png_20210510_153227.JPG
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Här hade jag tänkt lägga upp rutter, planer, sovplatser mm, men det kommer dra in ett jäkla väder imorgon! Vi är två som hade tänkt runda halland, Skåne och östra Småland och tillbaka på 3 dagar.
Nu verkar det som att vi korsar Småland mot Blekinge, och sedan en sväng upp mot Öland och sedan kör norra Småland hem mot halland igen. Skåne kanske blir orört denna gång.
Vi får se, bilder kommer :) Min kompis ska jobba till kl14 sen drar vi
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Här hade jag tänkt lägga upp rutter, planer, sovplatser mm, men det kommer dra in ett jäkla väder imorgon! Vi är två som hade tänkt runda halland, Skåne och östra Småland och tillbaka på 3 dagar.
Nu verkar det som att vi korsar Småland mot Blekinge, och sedan en sväng upp mot Öland och sedan kör norra Småland hem mot halland igen. Skåne kanske blir orört denna gång.
Vi får se, bilder kommer :) Min kompis ska jobba till kl14 sen drar vi
Lycka till, väderprognosen ser dyster ut dom närmsta dagarna för den som ogillar regn.
 

Skynet

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2018
Ort
Växjö
Hoj
VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
På torsdag nästa vecka blir det en liten touring, dock fuskar vi med stugor. Grovt sett blir det Växjö-Trollhättan-Arvika-Älvdalen-Karlskoga-Mariestad-Växjö. Bara småvägar planerade med Kurviger. Hoppas att vädret håller sig bra, men det kan knappast bli blötare än förra årets resa....
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
På torsdag nästa vecka blir det en liten touring, dock fuskar vi med stugor. Grovt sett blir det Växjö-Trollhättan-Arvika-Älvdalen-Karlskoga-Mariestad-Växjö. Bara småvägar planerade med Kurviger. Hoppas att vädret håller sig bra, men det kan knappast bli blötare än förra årets resa....
Ha en fin tur! :)
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Vi styrde skutan så långt bort från ovädret vi kunde, så vi körde södra Småland igår, idag genom Blekinge skärgård och sneddade upp mot Kalmar, och sedan kustvägen norrut. Tur med vädret! Det såg riktigt illa ut ett tag, men vi är supernöjda. Imorgon söndag korsar vi hela Småland tillbaks mot Halmstad. Bild från lunchen på östkusten idag.
 

Bifogat

  • _20210710_221829.JPG
    _20210710_221829.JPG
    3 MB · Visningar: 37

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Sådär ja, 80 mil varav 60% i Småland. Finaste vägarna hittade vi i Blekinge skärgård, kustvägen norr om Kalmar och väster om Oskarshamn. Såklart många däremellan med, men svårt att komma ihåg alla.
IMG-20210711-WA0019.jpg
 

Bifogat

  • IMG-20210711-WA0016.jpg
    IMG-20210711-WA0016.jpg
    367 KB · Visningar: 32
  • DSC_2445.JPG
    DSC_2445.JPG
    2.3 MB · Visningar: 32
Last edited:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
I senaste numret av BIKE så kan alla som undrar vilka pack-grejer man ska på sin Sporthoj läsa om flertalet märken som har väskor mm
 

Bifogat

  • DSC_3002.JPG
    DSC_3002.JPG
    4.7 MB · Visningar: 45

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Köpte mig ett set SW-Motech Blaze. Man fick med nån tunn plastfilm som nöt-skydd. Den kommer inte funka på grund av för skarpa veck på baken på min Street triple Rx.

Biltema hade nåt slags nät man kunde ha som mellanlägg för tankväskor och sånt. Nu när de slutat med MC-prylar, var köper man sånt?A00ABDF0-6B03-4578-A684-FC35B9940CEF.jpegimage.jpg
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Köpte mig ett set SW-Motech Blaze. Man fick med nån tunn plastfilm som nöt-skydd. Den kommer inte funka på grund av för skarpa veck på baken på min Street triple Rx.

Biltema hade nåt slags nät man kunde ha som mellanlägg för tankväskor och sånt. Nu när de slutat med MC-prylar, var köper man sånt?View attachment 463496View attachment 463495
Typ nåt sånt här https://www.clasohlson.com/se/Halkskydd-för-matta/p/Pr441300000 och vika dubbelt för bättre täckning?
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Köpte mig ett set SW-Motech Blaze. Man fick med nån tunn plastfilm som nöt-skydd. Den kommer inte funka på grund av för skarpa veck på baken på min Street triple Rx.

Biltema hade nåt slags nät man kunde ha som mellanlägg för tankväskor och sånt. Nu när de slutat med MC-prylar, var köper man sånt?View attachment 463496View attachment 463495
Precis sådana du söker använder jag, från biltema. Men som sagt, matt-underlägg verkar vara exakt likadant. På jula kanske det finns i svart färg:
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top