Sporthoj Touring 1-2-3

Längre söderut är alltid längre söderut oavsett var man befinner sig!:rofl
Tänkte klimatmässigt den 8 maj på den föreslagna platsen.
Jag vet att Sverige är långt och att mitten ligger i det många sörlänningar kallar ”Norrland”

Vi kanske blir några stycken när det än blir.:yoparty

Det beror på vad vi vill. Några få hårdingar som tältar eller många som trivs bland tälten.

Nu måste det inte vara 10 gånger trevligare med 50 istället för 5 tält.

Vi har några månader på oss innan sommarvärmen kommer att stöta och blöta allas förslag och önskemål. :krama

Jag skulle vilja köra genom södra/mellersta Småland, vika ner mot Blekinge och tillbaka mot halland via norra Skåne. Finns mycket sjöar och ganska lagom öde för ett gäng sporthojare att kunna hitta tältplatser.
Vem lyckas packa med stormkök?
Visst får en engångsgrill plats i ensitsen på gsxr 98a?
Kommer någon att dyka upp med sin mögliga sovsäck från Hultsfred 96?
Vem valde att packa Koskenkorva istället för rena kalsonger?
2021 here we come :tummenupp :banana_20210112_180454.JPG

Obs, egenritad rutt i paint haha

Nu fattar jag varför sporthojare åker bil när de skall någonstans...

App, app, app du är väl inte fördomsfull bara för att många här åker mer bil än kör SportHoj! :7peta

Ett fåtal gånger har jag varit norr om Lule med bil men oräkneliga gånger på SportHoj så alla är inte rätt även om du kan hitta många. :hej

Jag skulle vilja köra genom södra/mellersta Småland, vika ner mot Blekinge och tillbaka mot halland via norra Skåne. Finns mycket sjöar och ganska lagom öde för ett gäng sporthojare att kunna hitta tältplatser.
2021 here we come :tummenupp :bananaView attachment 458129

Ungefär 50 mil. Vad skall du göra när du kommer hem på kvällen? :D

Fast mer allvarligt. På småvägar kan det räcka för en tvådagarstur. Oavsett vad norrlänningarna säger, de som kör 35 mil för att köpa snus på ICA. :)

Har du gjort research så att det finns fina hojvägar i Smålandsdelen? Min (halvt välgrundade) fördom mot det inre av Småland är att det finns gott om ganska raka 80-vägar kantade med massor av granar. Rätt trist.

Men, bevisa gärna för mig att jag har fel!

Last edited:
Nu överdriv’ du mä snuse, men nog jett man fara en 15 mil enkel för å tjöp finnsenapen.

Fast mer allvarligt. På småvägar kan det räcka för en tvådagarstur. Oavsett vad norrlänningarna säger, de som kör 35 mil för att köpa snus på ICA. :)

Har du gjort research så att det finns fina hojvägar i Smålandsdelen? Min (halvt välgrundade) fördom mot det inre av Småland är att det finns gott om ganska raka 80-vägar kantade med massor av granar. Rätt trist.

Don't worry Boss.
Småland är jag minst orolig för! Där började min karriär och växte upp längs småvägarna.
Körde norra Skåne och Blekinge i somras.
Det tog mig 6h att komma till Blekinge och efter käk så började klockan bli 18 och började leta tältplats och köpa frukost. Kl 20 var tältet på plats och följdes av dopp i sjön.
Jag behöver inte marscha mil, med Kurviger App så hittar man de minsta vägarna :tummenupp
Brukar sticka efter 10 på förmiddagen dag 1.

Jag är uppvuxen i Ljungby och bor i Växjö, det finns finns gott om bra vägar i Småland. Mitt största bekymmer om min VFR räknas som sporthoj idag, det blir väl knappast bättre om jag hänger på alla väskor på hojen :gnissla

Capture17.PNG

Jag är uppvuxen i Ljungby och bor i Växjö, det finns finns gott om bra vägar i Småland. Mitt största bekymmer om min VFR räknas som sporthoj idag, det blir väl knappast bättre om jag hänger på alla väskor på hojen :gnissla

View attachment 458131

Bara du hänger med och tältar i skogen så är jag nöjd. :)

1987 körde Joey en vit VFR. Han lyckades inget bra men den stod parkerad utanför hotellet på andra sidan Hutchinson Square på kvällen. Grå och röd kåpa av alla insekter så jag tänker på Joey när min kåpa skulle behöva tvättas... :)

https://www.google.com/search?q=198...bi8MKHe37BfQQ9QF6BAgMEAE#imgrc=0cNP_OgwZ_0Q8M

Bra! :) Jag vill lära mig lite mer fina vägar i Småland.

Vad gäller sporthoj... Om det inte regnar kan jag ta min Thruxton, min skinnpaj med påsydda märken och uppvikta jeans. Om det blir sämre väder blir det Tiger Sport med värmehandtag och packväskor.

Jag har ingen sporthoj enligt de talibanska regler vissa medlemmar här hävdar, men hakar på oavsett!
Tält och alkohol anser jag vara viktigare.:fyllisar

Jag har ingen sporthoj enligt de talibanska regler vissa medlemmar här hävdar, men hakar på oavsett!
Tält och alkohol anser jag vara viktigare.:fyllisar

Som du vet är vi en minoritet på SportHoj som kör SportHoj så det viktiga på SportHoj är inte att köra, gilla och skriva om SportHoj!

Jag är också emot talibanregler som utesluter efter hojtyp, så för min del får du köra på det du själv gillar inte vad någon annan, taliban eller inte, tycker är rätt!

Det viktiga är att du kommer på motorcykel med tält. :krama

För hundra år sen åkte jag XT660R och vid ett tillfälle råkade jag komma i närheten av den då så omskrivna Slingerbulten!
Man var ju liksom bara tvungen!!
...men....?
Vad var liksom grejen...?
Som infödd smålänning så var ju den som alla vägar man växt upp med.

Bor i gränstrakterna av Skåne-Blekinge och vägarna där är samma... krokiga, kuperade och små.
...med miljoner granar intill.

För hundra år sen åkte jag XT660R och vid ett tillfälle råkade jag komma i närheten av den då så omskrivna Slingerbulten!
Man var ju liksom bara tvungen!!
...men....?
Vad var liksom grejen...?
Som infödd smålänning så var ju den som alla vägar man växt upp med.

Bor i gränstrakterna av Skåne-Blekinge och vägarna där är samma... krokiga, kuperade och små.
...med miljoner granar intill.

Haha, exakt min upplevelse oxå:tummenupp:lol

2021 here we come :tummenupp :bananaView attachment 458129

-Är det dina älskarinnor du har markerat med hjärtan på kartan ? :hihi

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...