Sporthoj Touring 1-2-3

Bestäm plats så får vi se om jag har någon sporthoj att åka dit på.
Tält finnes :-)

Ingen sporthoj = inget tillträde till tält-träff-tur, mao :)?

Definitionen på tält är ju ”sport” så har man bara tält är det grönt. Och multisport är ju ännu bättre än bara sport!

SportHojsträff med tält tolkar jag som en träff där vi på SportHoj träffas och tältar. Och det är Sport att köra Hoj dit vi tältar...

Var?
När?

Norrfällsviken

8 maj 16.00-

Finns många mycket fina vägar dit/hem. Ruttförslag kan postas i tråden.

Mitt, ganska fina, tält från Jack Wolfskin lånades ut till ett av barnen som skulle på festival för ett antal år sedan. Året efter när jag skulle slå upp tältet på Mälaren Runt-festen så fattades en pinne och har inte får tummen ur att slå upp det igen för att lokalisera vilken pinne det var... Gick dock att sova i ett säckigt tält, alkoholen minimerade omaket.:fyllisar
Annars är jag på om vi ska ha en sporthoj.com fest med tältning!

Vore kul med SH-touring att mötas upp, tex syd, mellan och södra-norr/norra-norr (finns säkert bättre ord för detta haha) så kan man träffas, tälta och köra småvägar. Alltså 1-2 nätter och undvika stora vägar för "oss" som bara vill vara borta 2-3 dagar och inte behöver åka långt.

Vore kul med SH-touring att mötas upp, tex syd, mellan och södra-norr/norra-norr (finns säkert bättre ord för detta haha) så kan man träffas, tälta och köra småvägar. Alltså 1-2 nätter och undvika stora vägar för "oss" som bara vill vara borta 2-3 dagar och inte behöver åka långt.
Vi gjorde något sådant i Thruxton-tråden här på SH för ungefär 10 år sedan. Vi såg att några bodde på västkusten, några på ostkusten, någon i Småland, några i Dalarna (få skåningar och norrlänningar var aktiva då). Alltså beslöt vi att ses i Askersund, mitt emellan Stockholm och Göteborg.

Sedan tog vi ett varv på små krokiga vägar (inte de stora tråkiga) runt Vättern, övernattade i Jönköping (hotell med bar! :) ) och skiljdes sedan åt när alla körde hem igen. En fin tur med mycket kvalitetskörning. Detta har vi gjort nästan varje år sedan 2010 (eller 2009? minns inte...).

Min sensmoral är - gör det! Det kan bli jättebra! :)

Norrfällsviken

8 maj 16.00-

Finns många mycket fina vägar dit/hem. Ruttförslag kan postas i tråden.

Den dagen detta året när det inte är möjligt att komma iväg.
En mig närstående fyller väldigt mycket och jämnt just den dagen.
Ha så kul!:fyllisar

Vi gjorde något sådant i Thruxton-tråden här på SH för ungefär 10 år sedan. Vi såg att några bodde på västkusten, några på ostkusten, någon i Småland, några i Dalarna (få skåningar och norrlänningar var aktiva då). Alltså beslöt vi att ses i Askersund, mitt emellan Stockholm och Göteborg.

Sedan tog vi ett varv på små krokiga vägar (inte de stora tråkiga) runt Vättern, övernattade i Jönköping (hotell med bar! :) ) och skiljdes sedan åt när alla körde hem igen. En fin tur med mycket kvalitetskörning. Detta har vi gjort nästan varje år sedan 2010 (eller 2009? minns inte...).

Min sensmoral är - gör det! Det kan bli jättebra! :)

Lät ju riktigt kul!

Ja min tanke var att "Syd", "mellan" etc träffas och kör för sig, för att ingen ska behöva marsha 45 mil.
Men det finns såklart de som vill köra långt med, eller så hakar man på en natt längs vägen.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman