Sporthoj Skellefteå

Körning Mittsverige banan 2007
1. Gurkis (Kenneth)
2. R1_Master
3. Eldstorm
4. Pontus
5. Moddis
6. Thezz
7. Ghandi
8. Sogoth
9. Gibbles
10. Therese "BadGirl"
11. Jörgen P (Moddis bror)
12. Fisk (Fredrik)
13. Tobbe L
14. Leffe
15. Xyron
16. Fearless
17. JohanH
18. Niklasinorr
19. Dgs
20. Jesseboy
21. Maximumspeed
22. Olzi
23. Roffe_s
24. Matterunken
25. Renen
26. Borka
27. Slevin
28. Olof Eriksson (såvida det inte krockar med tävling)
29. Piteå
30. Ferry (Staffan)
31. Viklund73
32. Magsnus(Magnus M)
33. Remo
34. Michael (Jumjum_81)
35. Emil Stenman
36. Ola Jonsson (rondellen)
37.
38.
39.
40.
41.
42.
43.
44.
45.
46.
47.
48.
49.
50.
51.
52.
53.
54.
55.
56.
57.
58.
59.
60.
 
Tillbaka från Sundsvall!!!!!!!!!

Happ... Då var man lycklig hondaägare da.
CBR900RR -98 fighter med satans ful färgsättning(tur man känner en lackerare).
2300mil har den rullat och lite pyssel finns det med den går fint och gillar att ha det främre hjulet lite högre upp än det bakre... eller vise versa:)
Får hoppas att man kan köra på onsdag då djävlar.....
/Matte:) :yoparty :tummenupp :yoparty :tummenupp
 
Matterunken skrev:
2452199 Happ... Då var man lycklig hondaägare da.
CBR900RR -98 fighter med satans ful färgsättning(tur man känner en lackerare).
2300mil har den rullat och lite pyssel finns det med den går fint och gillar att ha det främre hjulet lite högre upp än det bakre... eller vise versa:)
Får hoppas att man kan köra på onsdag då djävlar.....
/Matte:) :yoparty :tummenupp :yoparty :tummenupp

Aha, då var det dig jag mötte strax norr om Bygdeå??
Nått gult vidunder??
/R
 
Niklasinorr skrev:
2451752 Jo jag kan vara med men inte hela dagen, jag vill gärna köra lite själv också:)

Jag tänkte bara en lite lättare genomgång + köra några varv med de som är ovan el. aldrig kört bana. Vi kan ju dela upp oss i två grupper, så är det ju fort avklarat. Sen är det bara att nöta bana mellan 08.00 o 22.00:)
 
gurkis skrev:
2452333 Jag tänkte bara en lite lättare genomgång + köra några varv med de som är ovan el. aldrig kört bana. Vi kan ju dela upp oss i två grupper, så är det ju fort avklarat. Sen är det bara att nöta bana mellan 08.00 o 22.00:)

Min erfarenhet med ett sådant förfarande är att "folk" tycker väldigt snabbt att:

a: Det här går ju skitbra, nu j-vlar skall jag öka...

b: Nej det här var inget skoj, verkar ju farligt ju, jag återgår till att köra i 200 på landsvägen istället...

Räkna med flera pass innan det blir friåkning, adrenalinet måste stillas först, sen blir det bra:)
 
Inte fler än 60 deltagare

Är det fler som är intresserade sätt upp er på reservlistan, ifall att någon hoppar av.


Körning Mittsverige banan 2007
1. Gurkis (Kenneth)
2. R1_Master
3. Eldstorm
4. Pontus
5. Moddis
6. Thezz
7. Ghandi
8. Sogoth
9. Gibbles
10. Therese "BadGirl"
11. Jörgen P (Moddis bror)
12. Fisk (Fredrik)
13. Tobbe L
14. Leffe
15. Xyron
16. Fearless
17. JohanH
18. Niklasinorr
19. Dgs
20. Jesseboy
21. Maximumspeed
22. Olzi
23. Roffe_s
24. Matterunken
25. Renen
26. Borka
27. Slevin
28. Olof Eriksson (såvida det inte krockar med tävling)
29. Piteå
30. Ferry (Staffan)
31. Viklund73
32. Magsnus(Magnus M)
33. Remo
34. Michael (Jumjum_81)
35. Emil Stenman
36. Ola (rondellen)
37. Mr. Rackel
38.
39.
40.
41.
42.
43.
44.
45.
46.
47.
48.
49.
50.
51.
52.
53.
54.
55.
56.
57.
58.
59.
60.

Hoppas någon fler än jag kan ställa upp med lite instruktioner.
Typ NicklasiNorr eller nå.:)
 
Niklasinorr skrev:
2452545 Min erfarenhet med ett sådant förfarande är att "folk" tycker väldigt snabbt att:

a: Det här går ju skitbra, nu j-vlar skall jag öka...

b: Nej det här var inget skoj, verkar ju farligt ju, jag återgår till att köra i 200 på landsvägen istället...

Räkna med flera pass innan det blir friåkning, adrenalinet måste stillas först, sen blir det bra:)

Grupp indelning var min tanke. Köra några pass med de som är ovan har jag redan skrivit tidigare, om du backar några sidor. Därav min tanke med max 30 deltagare. Färre på banan samtidigt, gör det lättare att följa nära den som kör först (kolla spår mm) instr. Hade inte tänkt göra detta märkvärdigare än det är, utan bara få en dag på banan med mina Mc-kompisar. Inget vinstsyfte eller liknande. Allt görs till självkostnadspris, bara för att få ha lite skoj o snacka lite skit. Tycker någon att detta inte är seriöst nog, kan dom hoppa av listan. Tror att vi kommer att få en superkul dag med mycket nytt i bakfickan.
 
gurkis skrev:
2452959 Grupp indelning var min tanke. Köra några pass med de som är ovan har jag redan skrivit tidigare, om du backar några sidor. Därav min tanke med max 30 deltagare. Färre på banan samtidigt, gör det lättare att följa nära den som kör först (kolla spår mm) instr. Hade inte tänkt göra detta märkvärdigare än det är, utan bara få en dag på banan med mina Mc-kompisar. Inget vinstsyfte eller liknande. Allt görs till självkostnadspris, bara för att få ha lite skoj o snacka lite skit. Tycker någon att detta inte är seriöst nog, kan dom hoppa av listan. Tror att vi kommer att få en superkul dag med mycket nytt i bakfickan.

Ett mycket bra initiativ tycker jag, fler sådana:tummenupp

Anledningen till att jag tycker att vi skall vara fler är bara för att erfarenhetsmässigt så är det inte så många fler än 35-40 stycken som kommer i praktiken. Dom flesta som kommer är relativt vana banåkare och vill inte ha instruktör (även om vi på våra kurser märker att nästan alla har nytta av det:) ) så problemet löses automatiskt.

Givetvis så skall vi ha grupper, nybörjare vill inte köra bland raceförarna och tvärtom. Min synpunkt gällde bara att vi inte skall släppa nybörjarna för tidigt, då får vi massor av krascher och det är inte roligt.
Jag tänkte bara att om vi håller ner farten dom tre första passes eller så så blir det nog bra. Dessutom så kan vi börja ALLA pass med två-tre varv föråkare innan folk släpps iväg, då minskar vi risken för avåkningar markant.
När man kommer till en bana så brukar dom flesta köra för fort för tidigt, dvs man kör snabbt över sin förmåga eller så kommer man bara snabbt till en viss gräns (långsam sådan) som man inte kommer förbi. Och då kan det bli lite frustrerande och folk tycker inte att det var så skoj som det borde ha varit. Vi kommer att vara så få att vi kommer att få köra oss totalless, så det finns ingen anledning att stressa upp i fart:)

Jag tycker inte alls att det är "oseriöst" att köra bandagar så här, det är som du säjer bara för att ha skoj, ingenting annat, men om vi nu har instruktörer på plats så skall vi ju utnyttja det så att det blir så få krascher som möjligt, att krasha är ju INTE skoj, eller hur Gurkis?:)
 
Niklasinorr skrev:
2453022 Ett mycket bra initiativ tycker jag, fler sådana:tummenupp

Anledningen till att jag tycker att vi skall vara fler är bara för att erfarenhetsmässigt så är det inte så många fler än 35-40 stycken som kommer i praktiken. Dom flesta som kommer är relativt vana banåkare och vill inte ha instruktör (även om vi på våra kurser märker att nästan alla har nytta av det:) ) så problemet löses automatiskt.

Givetvis så skall vi ha grupper, nybörjare vill inte köra bland raceförarna och tvärtom. Min synpunkt gällde bara att vi inte skall släppa nybörjarna för tidigt, då får vi massor av krascher och det är inte roligt.
Jag tänkte bara att om vi håller ner farten dom tre första passes eller så så blir det nog bra. Dessutom så kan vi börja ALLA pass med två-tre varv föråkare innan folk släpps iväg, då minskar vi risken för avåkningar markant.
När man kommer till en bana så brukar dom flesta köra för fort för tidigt, dvs man kör snabbt över sin förmåga eller så kommer man bara snabbt till en viss gräns (långsam sådan) som man inte kommer förbi. Och då kan det bli lite frustrerande och folk tycker inte att det var så skoj som det borde ha varit. Vi kommer att vara så få att vi kommer att få köra oss totalless, så det finns ingen anledning att stressa upp i fart:)

Jag tycker inte alls att det är "oseriöst" att köra bandagar så här, det är som du säjer bara för att ha skoj, ingenting annat, men om vi nu har instruktörer på plats så skall vi ju utnyttja det så att det blir så få krascher som möjligt, att krasha är ju INTE skoj, eller hur Gurkis?:)

Håller med att det ej är kul att krasha, så det bör vi ju undvika. Både dyrt o ajaj. Det kommer säkert att bli hur skoj som helst, och vi kommer att hinna köra hur mycket som helst. Vad jag menar är att man inte behöver överdriva med regler och annat, som jag tror kommer att lösa sig när vi är på plats.
Vad som också är VIKTIGT är att man har materialet i bra skick (bromsar, däck, drivpaket mm mm) för det är betydligt mer påfrestning på bana än på gata. Har man dåliga bromsbelägg innan man börjar, tar dom slut väldigt fort. Så det bör man också titta på innan körning (besiktning).

Mailat banägaren i dag för bokning o pris.

Återkommer med förhandsinfo senare i veckan (datum mm)
 
gurkis skrev:
2453182 Håller med att det ej är kul att krasha, så det bör vi ju undvika. Både dyrt o ajaj. Det kommer säkert att bli hur skoj som helst, och vi kommer att hinna köra hur mycket som helst. Vad jag menar är att man inte behöver överdriva med regler och annat, som jag tror kommer att lösa sig när vi är på plats.
Vad som också är VIKTIGT är att man har materialet i bra skick (bromsar, däck, drivpaket mm mm) för det är betydligt mer påfrestning på bana än på gata. Har man dåliga bromsbelägg innan man börjar, tar dom slut väldigt fort. Så det bör man också titta på innan körning (besiktning).

Mailat banägaren i dag för bokning o pris.

Återkommer med förhandsinfo senare i veckan (datum mm)

Lysande...:tummenupp
 
Matterunken skrev:
2452199 Happ... Då var man lycklig hondaägare da.
CBR900RR -98 fighter med satans ful färgsättning(tur man känner en lackerare).
2300mil har den rullat och lite pyssel finns det med den går fint och gillar att ha det främre hjulet lite högre upp än det bakre... eller vise versa:)
Får hoppas att man kan köra på onsdag då djävlar.....
/Matte:) :yoparty :tummenupp :yoparty :tummenupp

Kul MAtte, ska bli kul och se vad du hittar på med den där
 
Körning Mittsverige banan 2007
1. Gurkis (Kenneth)
2. R1_Master
3. Eldstorm
4. Pontus
5. Moddis
6. Thezz
7. Ghandi
8. Sogoth
9. Gibbles
10. Therese "BadGirl"
11. Jörgen P (Moddis bror)
12. Fisk (Fredrik)
13. Tobbe L
14. Leffe
15. Xyron
16. Fearless
17. JohanH
18. Niklasinorr
19. Dgs
20. Jesseboy
21. Maximumspeed
22. Olzi
23. Roffe_s
24. Matterunken
25. Renen
26. Borka
27. Slevin
28. Olof Eriksson (såvida det inte krockar med tävling)
29. Piteå
30. Ferry (Staffan)
31. Viklund73
32. Magsnus(Magnus M)
33. Remo
34. Michael (Jumjum_81)
35. Emil Stenman
36. Ola (rondellen)
37. Mr. Rackel
38. R.Mamola
39.
40.
41.
42.
43.
44.
45.
46.
47.
48.
49.
50.
51.
52.
53.
54.
55.
56.
57.
58.
59.
60.
 
Oljan bubblar..?

En blondinfråga... Men jag är ju tjej så ha lite överseende ;)
Idag när jag var ute å körde stannade jag vid ett trafikljus och en annan hojåkare kom upp jämsides. Han hälsade sedan påpekade han att min olja bubblade. När man tittar i oljefönstret (eller vad det nu heter) går inte oljenivån läsa av på grund av att det bubblar så mycket i oljan hela tiden. Är det här normalt? Kan jag köra mer eller måste jag åtgärda något? Bytte olja och filter för 211 mil sen.
 
Körning Mittsverige banan 2007
1. Gurkis (Kenneth)
2. R1_Master
3. Eldstorm
4. Pontus
5. Moddis
6. Thezz
7. Ghandi
8. Sogoth
9. Gibbles
10. Therese "BadGirl"
11. Jörgen P (Moddis bror)
12. Fisk (Fredrik)
13. Tobbe L
14. Leffe
15. Xyron
16. Fearless
17. JohanH
18. Niklasinorr
19. Dgs
20. Jesseboy
21. Maximumspeed
22. Olzi
23. Roffe_s
24. Matterunken
25. Renen
26. Borka
27. Slevin
28. Olof Eriksson (såvida det inte krockar med tävling)
29. Piteå
30. Ferry (Staffan)
31. Viklund73
32. Magsnus(Magnus M)
33. Remo
34. Michael (Jumjum_81)
35. Emil Stenman
36. Ola (rondellen)
37. Mr. Rackel
38. R.Mamola
39. Olov (Ogre)
40.
41.
42.
43.
44.
45.
46.
47.
48.
49.
50.
51.
52.
53.
54.
55.
56.
57.
58.
59.
60.
 
Thezz skrev:
2454369 En blondinfråga... Men jag är ju tjej så ha lite överseende ;)
Idag när jag var ute å körde stannade jag vid ett trafikljus och en annan hojåkare kom upp jämsides. Han hälsade sedan påpekade han att min olja bubblade. När man tittar i oljefönstret (eller vad det nu heter) går inte oljenivån läsa av på grund av att det bubblar så mycket i oljan hela tiden. Är det här normalt? Kan jag köra mer eller måste jag åtgärda något? Bytte olja och filter för 211 mil sen.

Det bubblar när motorn är igång. När man stängt av motorn tar det en stund innan oljan rinner ner och klarnar. Är den bubblig när motorn stått still i ca:20 minuter kan man misstänka att något är galet.
 
Thezz skrev:
2454369 En blondinfråga... Men jag är ju tjej så ha lite överseende ;)
Idag när jag var ute å körde stannade jag vid ett trafikljus och en annan hojåkare kom upp jämsides. Han hälsade sedan påpekade han att min olja bubblade. När man tittar i oljefönstret (eller vad det nu heter) går inte oljenivån läsa av på grund av att det bubblar så mycket i oljan hela tiden. Är det här normalt? Kan jag köra mer eller måste jag åtgärda något? Bytte olja och filter för 211 mil sen.

DEt lät mer som nån idiotisk raggningsreplik, med andra ord en idiotisk kommentar av en Besserwisser karl... :va
 
gurkis skrev:
2454596 Det bubblar när motorn är igång. När man stängt av motorn tar det en stund innan oljan rinner ner och klarnar. Är den bubblig när motorn stått still i ca:20 minuter kan man misstänka att något är galet.

Tack! Blir att kolla imorgon :) Hann bli rädd att hojen skulle bli stående och snön skulle hinna trilla mot marken...

Förresten. Vilket kanonjobb du gör med att fixa banan :) Det uppskattas!
 
Domi skrev:
2454659 DEt lät mer som nån idiotisk raggningsreplik, med andra ord en idiotisk kommentar av en Besserwisser karl... :va

Var du ute med moppen o raggade Domi? :D
 
Domi skrev:
2454659 DEt lät mer som nån idiotisk raggningsreplik, med andra ord en idiotisk kommentar av en Besserwisser karl... :va

Messershmitter heter det väl?:confused:

Är det någon som skall köra i helgen?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top