Eldstorm skrev:2197474Sammanfattning Gotland Ring:
Peppe:
Assen med mc = högoddsare (ung, 100000000000000000000000 ggr pengarna)
Assen med bil= lågoddsare. (ung. 0.000000000000000000001 ggr pengarna)
Planerna är så i alla fall. Har reserverat biljetter så det borde dyka upp ett bekräftelsebrev vilken dag som helst.Rondellen skrev:Sen en liten fråga, ska du å se moto GP i assen?
Eldstorm skrev:2197474Sammanfattning Gotland Ring:
Åkte ner på torsdag f.m. i riktning söderut för att köra 2 heldagar (Lö/Sö) på Gotland Ring. Regn och regnskurar ungefär halva vägen ner, inga större problem då regnstället fungerar kanon. Nyinköpta överdragsregnhandskar från E-son höll i ca 1 mil sedan hade sömmen gått upp i ena handsken. Tur man har silvertejp och ett antal handskpar i reserv. Runt 18-tiden så beslöt jag mig för att ta in på vandrarhem i Älv-Karleby. Var där precis strax före 19. På fredagsmorgonen skulle jag åka vidare.
Skulle starta relativt sent (kl 10) i och med att jag hade gott om tid till färjan som skulle avgå 16.20 från Nynäshamn (ca 20 mil resväg). Och vad händer när man färdigpackad och klar vrider om tändningsnyckeln för att sedan trycka på startknappen och köra iväg?
Startmotorn snurrar igång utan problem, men tänder gör den inte. "Murphy" har tydligen varit på besök under natten och "fåra onnes".
Drog ur batteriet efter en stund, men hojen visar inte minsta tendens till att tända. Gjorde ett sista försök att rulla igång den i nedförsbacke med det hjälpte inte heller. Ut på vägen för att be förbipasserande bilar om starthjälp. Gissa hur många i Älv-karleby som kör omkring med startkablar i bagaget på bilen...
Nåja, ett antal stoppade bilar senare så får jag till slut "napp".
Provar länge och väl men det är som fördömt. Låter honom åka vidare och startar felsökningen. Ger mig ut för att köpa batteriladdare eller startkablar+batteri, men det finns inte (mackarna säljer bara korv nuförtiden, suck,,,).
Lyckas tillslut hitta en "starthjälps-station" av märke Einhell (med inbyggt batteri) på ett mindre byggaffär (för övrigt den enda de hade, inga batteriladdare eller batterier sålde de, men en sån hade de i alla fall).
Efter apostlahästamarschen tillbaka i racestövlar som definitivt inte är gjorda att gå i längre sträckor, så kunde jag konstatera att batteriet i "Einhell-power-station" inte var laddad.
Enligt manualen skulle det laddas i 24h innan det gick att använda för starthjälp (så var det i praktiken också..) Ingen starthjälp möjlig heller med nätanslutningen.
Suck... insåg att helgen definitivt var förstörd. Kopplade bort PC3:an och provade starthjälp från en annan bil som jag stoppade - ingen skillnad. Bränslepumpen ok, stiften blev sura, fler startförsök, men inget hjäpte. För att göra en lång historia kort: blev en natt till på vandrarhemmet och släptransport av hojen hem.
Slutsats:
Bankörning: Dyrt men skoj.
Bankörning som inte blir av: Ännu dyrare och ännu mindre skoj...
Högst tveksamt om jag dyker upp på onsdagskörningen, och om jag gör det bli inte förvånade om det sitter en yxa i tanken på hojen...
Peppe:
Assen med mc = högoddsare (ung, 100000000000000000000000 ggr pengarna)
Assen med bil= lågoddsare. (ung. 0.000000000000000000001 ggr pengarna)
Jo jag tror det....'Domi skrev:2204184Sticker vi klockan sju eller??
BadGirl skrev:2204176ska slänga i mig en korv & så ränsa "häcken" från skrot
Boka provkörning under Start2Ride nu
Under helgen arrangerar mot... |
|
Dags för 2024 års Start2Ride
Kommande helg arrangerar mo... |
|
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!
Den traditionsenliga mc-kor... |
|
Eldrivna Oruga Unitrack
Oruga Unitrack, en motorcyk... |
|
Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar
Gran Premi de Catalunya Mot... |
|
Lunchhälsning från Merzouga!
Bästa ökenguiden, Jordi Arc... |
|
Rapport från Marocko: Dag 1
Vi bekantar oss med lokalin... |
|
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |