Sporthoj Piteå

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Enda gången jag varit utan internet, och det var självklart igår eftermiddag.
Bredbandsbolaget fick något fel på deras fiber nod och självklart var jag kopplad till den...:huvet

Men nu kommer det bilder, dock bara med mobilkameran riktiga bilder kommer i slutet av veckan :tummenupp
Vackert! Sälj den där fula tv:n och allt annat krims krams som står intill hojen, tänk dig en riktig myskväll i soffan och bara sitta och titta på hojen, ingen tv eller musik behövs.
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Vackert! Sälj den där fula tv:n och allt annat krims krams som står intill hojen, tänk dig en riktig myskväll i soffan och bara sitta och titta på hojen, ingen tv eller musik behövs.
Nja.. måste ju kunna se repriser från motogp och wsbk i vinter.
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Nice!

Då får man välkomna dig in i R1-stallet då! :tummenupp

Ska du lacka om eller blir det den lacken?
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Roffe:

Svarar här istället för i SMC-tråden.
Tackar! :) Jag har inte planerat in Kemora av den enkla anledningen att det blir så hiiimla långt att åka. Däremot vore det superkul att åka dit igen men då får det bli då jag införskaffat racebuss (om det nu blir nån gång). Vad jag förstår har de fräschat upp den anläggningen lite, eller?
En sväng upp till Paltstan blir det i sommar däremot och då hoppas jag man kan åka nån sväng. Vore skoj att åka till Fällfors och kika hur det tar sig där. Marranäsvältan borde ju också ha förändrats lite sen jag var där sist för en 2-12 år sen eller nåt :tungan

Hej hopps!
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Blir bra det:tummenupp . Mmm - Kemora är en höjdaranläggning enligt mig och stugbyn är helt OK. Det kan nog komma ett litet evenemang i Fällfors på nylagd asfalt i början av juli. NiklasiNorr har yrat något om en midnattskurs under planering (ska ju kalibreras med tidplaner för byggarbetena)...

Bastuträskvägen är i alla fall väl inspekterad av oss under hösten, så nog borde Du kunna lägga några mil på Ditt nya muskedunder i govädret!

Skoj att höra av Dig - höres.

Roffe:

Svarar här istället för i SMC-tråden.
Tackar! :) Jag har inte planerat in Kemora av den enkla anledningen att det blir så hiiimla långt att åka. Däremot vore det superkul att åka dit igen men då får det bli då jag införskaffat racebuss (om det nu blir nån gång). Vad jag förstår har de fräschat upp den anläggningen lite, eller?
En sväng upp till Paltstan blir det i sommar däremot och då hoppas jag man kan åka nån sväng. Vore skoj att åka till Fällfors och kika hur det tar sig där. Marranäsvältan borde ju också ha förändrats lite sen jag var där sist för en 2-12 år sen eller nåt :tungan

Hej hopps!
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Premiärtur...

...togs igår bara för att ha det gjort. 3-4 mil och liite småkallt om fingrarna kan man väl få klaga utan att anses som allt för "knapsu"?

Hur går det för Piteåborna i övrigt - börjar det vara färdigskruvat i stugorna?

- Har Xyron fått ihop Transiten? Har Du moddat R1:an till döds eller bara torrbrutit och drömt om våtrace? Nymålat?

- Får Noc ihop turbomoppen till 1:a maj? Har blingfaktorn fått råda över tidplanen eller är det tvärt om? Kommer Xyron att behålla titeln som snabbaste Pitebo runt en bana eller tänker Noc stå som utmanare

- Fortsätter JohanH att kunna umgås med oss vanliga döda, eller kommer han att förändra sin personlighet när brickan delas ut och jaga livet ur oskyldiga plastraketer med för ljudliga pipor? Blir det bara grussprätt, eller prioriterar han någon bantur med sin hårdmoddade gammelgixxer?

- Kommer Johan att fortsätta med sin 750 och låta Xyron få fördelen av alla hästkrafterna?

- Kommer Kolle att slå alla med häpnad genom en storsatsning mot varvtidsrekord med ny hoj, eller tvingas han lägga all tid på att hålla igång R1:eek:r och Transit?

- Hur många hojar hinner Gurkis avverka denna säsong?

- Kommer Darth Väder att tjuvträna för att sedan rasta samtliga infödingar under semestertidens västerbottensrundor med sin nya V4-wannabee?

- ... und so weiter...

De obesvarade frågorna står, liksom mystiken, lika tätt som lackdimma och svetsrök runt garagen... Kanske dags att kliva fram ur garderoben och meddela planer och förhoppningar för säsongen -09? :)
 
Last edited:

EliasB

"In Sweden we call it a kick"
Gick med
21 May 2004
Ort
Älvsbyn
Hoj
Suzuki Bandit 1200 S -02 Suzuki DR-Z 400S -04
Blev påbackad i fredags (bil) å nu fick jag klartecken att åka till en verkstad. Dock finns ingen bra verkstad här i älvsbyn så nu undrar jag om det finns någon bra verkstad i pite som gör fina karosseri jobb.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag vet ju inte vad Du har för bil, men Piteå Karosseriverkstad har alltid gjort mycket bra jobb när vi råkat ut för liknande olyckshändelser.

Lycka till!

Blev påbackad i fredags (bil) å nu fick jag klartecken att åka till en verkstad. Dock finns ingen bra verkstad här i älvsbyn så nu undrar jag om det finns någon bra verkstad i pite som gör fina karosseri jobb.
 

EliasB

"In Sweden we call it a kick"
Gick med
21 May 2004
Ort
Älvsbyn
Hoj
Suzuki Bandit 1200 S -02 Suzuki DR-Z 400S -04
Okej tack :tummenupp
Det är en Mitsubishi Galant.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Hur går det för Piteåborna i övrigt - börjar det vara färdigskruvat i stugorna?

Det går framåt, men färdigt är det inte.

DSC_0009.jpg


:tummenupp
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Snyggt - Fenomenal puts, Öhlinare och toppkåpa på min ära:tummenupp . Vad är gjort, vad återstår och när räknar Du med att vara körbar?


När vi räknad med att vara klara? (jag och farsan som håller på, hans hojj)

Majrundan var väl tanken att det skulle vara klart till.

Vad som är gjort/ska göras:

Bytt sving från standard XJR1300 till en R1 (årsmodell 04-06). Stötdämparfästen blev svetsade idag (bara blästring + lack kvar).

Toppkåpa från en RD350 ska på (bilden).

Bukspoiler från en FJ1100 ska på. Kvar att tillverka fästen.

Framgaffel från en R1 ska också på. Väntar bara på att gaffelkronorna ska bli klara. Krävdes lite specialdesignat här för att längden på gaffeln skulle bli rätt. Förhoppningsvis klart till veckan.

Utöver det är det väl nästan klart att köra. Kopplingsfjäder ska bytas men det är allt. Blir lite 70-80tals superbike över den. Är då tanken i alla fall. :)
 

Kolle

Medlem
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Göteborg
Hoj
900RR & R1 -07 race
- Kommer Kolle att slå alla med häpnad genom en storsatsning mot varvtidsrekord med ny hoj, eller tvingas han lägga all tid på att hålla igång R1:eek:r och Transit?

Kanske dags att kliva fram ur garderoben och meddela planer och förhoppningar för säsongen -09? :)

För stunden är det lite oklart hur mycket bankörning det kommer bli i sommar, har nytt jobb så det finns inte så mkt semester eller övertid sparad... Men jag hoppas det kommer bli åtminstone en körning och då vore det ju alltid kul med nytt varvrekord! :)

Bladen får förnyat förtroende detta år. Dock så har det hänt lite under vintern på den, tänkte jag skulle kolla med Mr. Marklund sen o se om det har gett resultat eller ej. :gnissla

Sen kan det ju hända att man får rycka in o hjälpa till med att hålla transiten rullande och hjälpa Xyron silvertejpa ihop R1:an efter nytt rekord. :hihi
Eller vad tror du Xyron?
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
...
- Får Noc ihop turbomoppen till 1:a maj? Har blingfaktorn fått råda över tidplanen eller är det tvärt om? Kommer Xyron att behålla titeln som snabbaste Pitebo runt en bana eller tänker Noc stå som utmanare



Haha, 1 maj? :) Vad är det för något?:va
Vågar inte sätta något datum, men det känns faktiskt som att jag kan bli klar vilket år som helst nu:hihi

All ledig tid och lite till går till garageguden just nu, så visst händer det grejjer. Har en del saker kvar än, framförallt så bävar jag inför kåpspackling och slipning... Får man göra ROT-avdrag för sånt om man lejer bort det?:va Nån här som känner att dom har för mycket fritid? Betalning sker i öl:fyllisar

Sen var det ju det här med banhoj. Den vill ju också ha lite omsorg sägs det. Har nya kåpor på väg hem, sen ska jag väl börja jobba med den parallellt var väl tanken.

Får se hur banåkningen går i år. Men klart jag ska försöka stressa Xyron(genom obsena gester varannat varv när man blir varvad...:tungan ).


Än är det lääääänge kvar till sommaren!

1.jpg
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top