MickeZX7R
Posör
Den här kan väl aldrig vara värd 60´?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nej.- Få hit lite specar på hojen för böfvelen.
Men är de inte överdjävligt dyra att serva?
Nej, du borde hitta den för hälften.Den här kan väl aldrig vara värd 60´?
- Jag är lite småbarnslig sådär, så detta får mig att tveka på just den modellen: "FZ1-N har närmare 1000 kubik och 150 hästar som lyfter framhjulet till väders under hård acceleration, höga wheelies får dock forceras fram." Fastbikes.seYamma FZ1? Utifrån vad du ville ha den till.
Inte lika lågvarvig som 1250 Bandit, men betydligt lättare. Piggare mellanregister än R1an som donerat motorn, på bekostnad av några hästar på topp (fortfarande 150hk). Samma eller högre "vrid" som en Aprilia RSV vid nästan motsvarande varvtal.
Går att köra på 5an-6an hela dagen, tar sig framåt från 4000 rpm och uppåt.
Ingen sporthoj, men det verkar vi ha lämnat ändå. Hyggligt gubbsportig dock.
Skickat från min Pixel 7 via Tapatalk
- Ja men de ska gås igenom och tas hem och ditten o datten. Lite mycket bök såhär vintertid, tycker jag. Har annars hämtat hem tre bilar från Tyskland tidigare.
Det är närmast garanterat ett vist beslut.Jag har höjt min lekbudget till ca 70´nu för att få tag i en "rätt" hoj.
| ÅR | MIL | HK | Nm/RPM | PRIS |
Suzuki TL1000S ® | 99 | 1600 | 125 | 103/8000 | 32000 |
Speed Triple 1050 | 05 | 2750 | 131 | 105/5100 | 40000 |
Daytona 955i | 05 | 1997 | 147 | 100/8200 | 49900 |
Aprilia Tuono 1000R | 08 | 1622 | 139 | 107/8500 | 50000 |
Aprilia Tuono V4 1100RR | 16 | 1700 | 175 | 120/9000 | 80000 |
Bra, sådär gör jag också när jag ska köpa hoj, plus 10 kolumner till. Och ändå är det oftast någon obestämd känsla som avgör valet.De här har jag kollat upp hittills:
ÅR MIL HK Nm/RPM PRIS Suzuki TL1000S ® 99 1600 125 103/8000 32000 Speed Triple 1050 05 2750 131 105/5100 40000 Daytona 955i 05 1997 147 100/8200 49900 Aprilia Tuono 1000R 08 1622 139 107/8500 50000 Aprilia Tuono V4 1100RR 16 1700 175 120/9000 80000
Aprilias V4 har ventiljustering vid 2000, 4000, 6000 och så vidare som kostar runt 10 000:- och lite till om det behövs justering.- Få hit lite specar på hojen för böfvelen.
Men är de inte överdjävligt dyra att serva?
Konstigt.Aprilias V4 har ventiljustering vid 2000, 4000, 6000 och så vidare som kostar runt 10 000:- och lite till om det behövs justering.
Aprilia RSV är V2, tyvärr har jag inga kostnader runt service till dig där.
"Känsla" är en oerhört subjektiv och personlig sak och det är därför det är så viktigt att man som presumtiv köpare alltid provkör själv. Jag tycker en sak, du tycker en annan sak, allting beror på vilka preferenser man har.- Tack och tack!
Dock..är CBR:en tung tycker du? 176 kg torr och fick bra betyg här:
Honda CBR1000RR -07
Polerad till perfektion! Honda har lyckats med konststycket att göra sin fantastiska Fireblade ännu vassare utan att det inkräktat på den uppskattade användarvänligheten... Den senaste versionen ärwww.fastbikes.se
Hur tänker du då? Du gillar inte wheelies eller du tror att de andra hojarna i din lista wheelar lättare än FZ1? Själv var jag missnöjd med körställningen på min då styret satt för nära (jag är ca 1.89 lång) men det var gott mos i den annars. Framljuset tycker jag fortfarande är fult som stryk på fz1n. 143 på hjulet med pc5 och slipon gav min. Edit: och blåsigt som f-n var det också redan innan 200 (MT10 klarar vinden bättre om man ska jämföra)- Jag är lite småbarnslig sådär, så detta får mig att tveka på just den modellen: "FZ1-N har närmare 1000 kubik och 150 hästar som lyfter framhjulet till väders under hård acceleration, höga wheelies får dock forceras fram." Fastbikes.se
- Alright, ja jag gillade både min 929:a och 1000RR."Känsla" är en oerhört subjektiv och personlig sak och det är därför det är så viktigt att man som presumtiv köpare alltid provkör själv. Jag tycker en sak, du tycker en annan sak, allting beror på vilka preferenser man har.
Det är oerhört många år sedan jag slutade lyssna både på journalister och racerförare eftersom de har helt olika preferenser.
En journalist provkör i regel ett stort gäng hojar på kort tid, plus att de kan ha några "long termers" i garaget för längre provkörning. Alla som kör motorcykel vet ju att hojen känns annorlunda vid första provkörningen mot när man ägt den i x tid och efter xx tid så känns det väldigt mycket annorlunda. Att då lyssna på någon som ständigt kör nya hojar och väldigt sällan upplever x och xx förändringen blir inte så bra.
Frågar man t ex en racerförare vad de har för drevning på sin hoj och sätter samma drevning på sin egen så blir det ofta jättefel. En person som kör samma sak hela tiden och dessutom jättefort kommer t ex att ha helt andra broms- och accelerationspunkter, som de väljer drevning för, alltså ska jag inte kopiera det eftersom jag har andra start- och stoppunkter.
Om vi pratar specifikt om CBR1000 från -05 till -07 så var det helheten som jag tyckte kändes "trög". Den var väldigt stabil i hög fart men gick inte gärna på bakhjulet, därför kändes den tung. Bra hoj men tråkig som f-n till skillnad från -08.
Jag höjde min CBR bak och sänkte den fram för att få den lite mer snabbstyrd men den blev aldrig riktigt bra.
Jag gillar hojar som är som mitt andra skinn, den ska reagera instinktivt på mina inputs. Triump 675/765 streettriple gjorde det. Min Gixxer 1000 -09 gjorde det (efter ganska mycket justerade av chassit). Min nuvarande KTM 300 EXC -24 är definitivt sån, på ett nästan magiskt sätt![]()
- Jo jag gillar när det lyfter, och i synnerhet utan att behöva röra kopplingen.Hur tänker du då? Du gillar inte wheelies eller du tror att de andra hojarna i din lista wheelar lättare än FZ1? Själv var jag missnöjd med körställningen på min då styret satt för nära (jag är ca 1.89 lång) men det var gott mos i den annars. Framljuset tycker jag fortfarande är fult som stryk på fz1n. 143 på hjulet med pc5 och slipon gav min. Edit: och blåsigt som f-n var det också redan innan 200 (MT10= klarar vinden bättre om man ska jämföra)
Det beror väl på vem som köper den, är det en klassiker som nån letar efter i kalas skick? Då kanske, men jag skulle inte betala det.Den här kan väl aldrig vara värd 60´?
det blir nock inte lätt att hitta någon som levererar den på uppfarten- Ja men de ska gås igenom och tas hem och ditten o datten. Lite mycket bök såhär vintertid, tycker jag. Har annars hämtat hem tre bilar från Tyskland tidigare.
- Jag fick faktiskt en A4t levererad från Tyskland till min garageuppfart : )det blir nock inte lätt att hitta någon som levererar den på uppfarten
nyservad o klar, lite får man jobba, o va är en liten resa till tyskland.
bil-släp köpa mc o tanka öl o sprit på border shop, halva resan betalt
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |