Sporthoj med bottenvrid?

Det där är mitt problem. Jag vill ha en kameliont. Stor och bekväm och liten och lätt och sportig och med kraft från noll och bra för småvägar och för touring i södra europa och så bra ljud och så bra snygg såklart. Plus lite till då. Men nu är jag OT. :geek:
 
Boss hoss. Inte så smidig, men de har ju sin super sport vad gäller mest kubik.

 
  • Haha
Reaktioner: RN
Boss hoss. Inte så smidig, men de har ju sin super sport vad gäller mest kubik.

8.1 l/100?
Dom menar alltså att den ska gå snålare än min Gixxer 750?

Eller kanske det var oljan....
 
Som jag har Googlat runt på ZX12, ZX10 och Bandit 1250 i helgen, för att försöka utröna vilken av hojarna som skulle kunna vara ett gott projekt.
ZX12R 00-06: 178 hk, 134 nm/7500v, 210 kg torr.
ZX10R 05-06: 175 hk, 115 nm/9500v, 170 kg torr.
Bandit 1200:00-01: 98 hk, 92 nm/6500v, 220 kg torr.

ZX12:an favorit i det här sammanhanget, med 10:an som god 2:a, men ingen av dem finns till salu, medan Banditen finns i mängd.
 
V-twinnar ja...det finns väl inte många sådana till salu som inte är nudisthojar eller äventyrshojar.
 
Som jag har Googlat runt på ZX12, ZX10 och Bandit 1250 i helgen, för att försöka utröna vilken av hojarna som skulle kunna vara ett gott projekt.
ZX12R 00-06: 178 hk, 134 nm/7500v, 210 kg torr.
ZX10R 05-06: 175 hk, 115 nm/9500v, 170 kg torr.
Bandit 1200:00-01: 98 hk, 92 nm/6500v, 220 kg torr.

ZX12:an favorit i det här sammanhanget, med 10:an som god 2:a, men ingen av dem finns till salu, medan Banditen finns i mängd.
Bandit är duglig och jättesnäll, inte mycket gangster där. Är det de andra du suktar efter kommer den att vara tråkig. Jag har en och saknar en massa, ffa i motorkaraktär för den har ingen. För min del, med gisten och värkbruten lekamen, finns det dock annat som väger över så man kan köra. Jag har inte kört någon pre 2007, men med lite moddar är de nog roligare.
Visst, den växer på en men den kommer alltid att fattas en hel del roliga egenskaper. Jag valde att gå i den riktningen och det är faktiskt så att finns det inget att jaga då blir det lugnare körning.
Mitt alternativ var FZ-1 och den är nog ballare.
 
Bandit är duglig och jättesnäll, inte mycket gangster där. Är det de andra du suktar efter kommer den att vara tråkig. Jag har en och saknar en massa, ffa i motorkaraktär för den har ingen. För min del, med gisten och värkbruten lekamen, finns det dock annat som väger över så man kan köra. Jag har inte kört någon pre 2007, men med lite moddar är de nog roligare.
Visst, den växer på en men den kommer alltid att fattas en hel del roliga egenskaper. Jag valde att gå i den riktningen och det är faktiskt så att finns det inget att jaga då blir det lugnare körning.
Mitt alternativ var FZ-1 och den är nog ballare.
- Ja Banditen går nog bort för min del. Vikteffekten är för låg för min smak där.
ZX12:an eller en V-twin är nog mitt sikte nu.

Tack för recensionen 🤙
 
V-twinnar ja...det finns väl inte många sådana till salu som inte är nudisthojar eller äventyrshojar.
Lite ont om dem som du säger - ett alternativ är att importera från Tyskland. 916/996/999 är rejält dyra även där, men 1098, 1199, 1298 finns några en bit över 100.000

Exempel från mobile.de

1733730446715.png
1733730542243.png
 
Lite ont om dem som du säger - ett alternativ är att importera från Tyskland. 916/996/999 är rejält dyra även där, men 1098, 1199, 1298 finns några en bit över 100.000

Exempel från mobile.de

View attachment 507457
View attachment 507458
- Jag tänkte mig en äldre båge, typ 00-07 någonstans. Har redan en nyare hoj och är ute efter någon i prisklassen 40-50´nu.
Annars är jag inte främmande för att ta hem en hoj från Tyskland, eftersom jag har riktigt bra erfarenheter från bilarna jag hämtat där.
 
Bottendrag och topp skall väl vara v4 om jag fattar rätt (vad folk sagt till mig). Där är det väl typ RSV4 eller Panigalie som gäller gissar jag, vilket låter obilligt.
Vetefan om viffern jag kör har varken eller, men det är ju ett landsvägslok på 250 pannor också :D
 
Bottendrag och topp skall väl vara v4 om jag fattar rätt (vad folk sagt till mig). Där är det väl typ RSV4 eller Panigalie som gäller gissar jag, vilket låter obilligt.
Vetefan om viffern jag kör har varken eller, men det är ju ett landsvägslok på 250 pannor också :D
- Topp är inte intressant för mig i det här fallet.
Vridet i >200 har jag ingen nytta av, utan jag söker högt vrid i låg- och mellanregister.
 
Ja då är det ju storhoj från KTM, BMW eller Ducati som gäller.

Inte sporthoj som definitionsmässigt har toppeffekt som prio. :)
- Jag anser att exempelvis ZX12R med sin prestanda är en sporthoj.
Frånsett vikten har den vad åtminstone jag klassar som riktig sporthoj - vridet, hästkrafterna och toppfarten.
 
Back
Top