Sporthoj Luleå

AndersHallman

Ny medlem
Gick med
19 May 2007
Ort
Luleå
Hoj
.
Å fan, trist! Du skulle gett upp som du tänkte o rivit ner den istället... Lätt att vara efterklok dock :) Hoppas du blir helt återställd..... Tråkigt när sånt händer!
 

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Hojlös
Bilder från den lyckade onsdagskörningen:tummenupp
 

Bifogat

  • IMG_1110.jpg
    IMG_1110.jpg
    242.7 KB · Visningar: 351
  • IMG_1123.jpg
    IMG_1123.jpg
    264 KB · Visningar: 337
  • IMG_1119.jpg
    IMG_1119.jpg
    243 KB · Visningar: 303
  • IMG_1120.jpg
    IMG_1120.jpg
    257.7 KB · Visningar: 319
  • IMG_1125.jpg
    IMG_1125.jpg
    240.9 KB · Visningar: 328
  • IMG_1130.jpg
    IMG_1130.jpg
    255.8 KB · Visningar: 372

Norrland

stubbflygare
Gick med
11 Jan 2007
Ort
Fjollträsk
Hoj
Hojlös
Å helvete.. Måste ha varit en redig smäll med tanke på hur hojjen ser ut. Krya på dig!

Tack!

Jo kan säga att den smällen tog luften ur mig :D var en bra flygtur, kotfraktur i ryggraden, slog av stora benet i höger arm, spricka i vänster fot och lite blåmärken.
Det visar hur viktigt det är med skydd
/Jimmy
 

Loes

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2004
Ort
Luleå
Hoj
Fz1 , BSA Golden Flash -52, Kxf 450
Tråkigt slut på kvällen, krya på dig Jimmy och hoppas det löser sig med ryggen!

/Jocke
 

Norrland

stubbflygare
Gick med
11 Jan 2007
Ort
Fjollträsk
Hoj
Hojlös
Tråkigt slut på kvällen, krya på dig Jimmy och hoppas det löser sig med ryggen!

/Jocke

Tack! Jo riktigt tråkigt slut på en härlig kväll av kickande o åkande :D, känndes lite som att jag sabbade stämningen lite med min avåkning. Hoppas de gick bra med dig o din hoj, att det inte vart allt fõr stora skador
/Jimmy
 

Loes

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2004
Ort
Luleå
Hoj
Fz1 , BSA Golden Flash -52, Kxf 450
nejfan det var ju riktigt roligt så länge det varade :) så fort du blir frisk får du hänga med igen så vi blir några motarder.. min fick bara skrapsår om man jämför med din ;)
 

Norrland

stubbflygare
Gick med
11 Jan 2007
Ort
Fjollträsk
Hoj
Hojlös
nejfan det var ju riktigt roligt så länge det varade :) så fort du blir frisk får du hänga med igen så vi blir några motarder.. min fick bara skrapsår om man jämför med din ;)
Kul att höra :) hoppas de friskförklara mig fort så man får börja med rehab, men de ser tyvär ut som att sommaren e över för min del. Men 2012 kommer jag igen med en fetare motard :) o lite mer erfarenhet, tror en kurs på bana skulle göra sitt :tummenupp
 

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Luleå
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Tjenare.

Tänkte skicka ut en liten pekpinne.
Det finns en hoj i stan (525SX mest troligt) som börjar få rätt många ögon på sig på grund av sitt körsätt.
Detta har kommit fram som insändare i tidningen och rykten från flera håll att den här personen kör, citat, "Idiotiskt!" slutcitat.
Gångbanor, trottoarer, bakhjul bara meter från folk osv.

Jag säger inte att jag alltid kör lagligt.
Men.
Om man hela tiden drar ögonen på sig genom att förarga andra så kommer det i bästa fall bli ökad polisaktivitet riktad mot våran hobby, i sämsta fall kör man ihjäl någon annan.

Är det någon som känner sig träffad här så vänligen välj dina ställen för höghastighetskörning och bakhjulsåka med större omsorg.
Om någon känner killen (för jag gissar att det är en kille.) så kanske du kan ta ett snack med honom?

Jag vill bara få skit för hur jag själv kör, inte för hur någon annan kör.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Det finns en hoj i stan (525SX mest troligt) som börjar få rätt många ögon på sig på grund av sitt körsätt.
Detta har kommit fram som insändare i tidningen och rykten från flera håll att den här personen kör, citat, "Idiotiskt!" slutcitat.
Gångbanor, trottoarer, bakhjul bara meter från folk osv.

Jag har själv bevittnad denna yngling när han på midsommarafton passerade mig och hunden i minst 70 km/h på en cykel/gångbana. Han läser formodligen inte här eftersom han knappast har körkort Men jag kan ha en aning om var han bor och kanske tar ett allvarligt samtal med honom och/lr föräldrarna om jag får det bekräftat.
 

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Luleå
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Jag har själv bevittnad denna yngling när han på midsommarafton passerade mig och hunden i minst 70 km/h på en cykel/gångbana. Han läser formodligen inte här eftersom han knappast har körkort Men jag kan ha en aning om var han bor och kanske tar ett allvarligt samtal med honom och/lr föräldrarna om jag får det bekräftat.

Ryktet säger Örnäset. Men det är som sagt ett rykte.
Mina fördomar säger ju även att han kan ha något med detta att göra...
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=6267447
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
misstänker att han har anknytning till Svartöstan, men om han kraschat hojen så är problemet löst för tillfället. Hoppas han lärde sig något.
 

Norrland

stubbflygare
Gick med
11 Jan 2007
Ort
Fjollträsk
Hoj
Hojlös
Jävligt tråkigt att det ska köras som idioter, jag vart själv omkörd på gång o cykelbanan på bergnäsbron av en KTM 450sx i full fart. Fullkomligt idiotiskt och livsfarligt att köra i 100 blås där! Jag hoppas att det upphör innan det sker en allvarlig olycka med några oskyldiga inblandade.

/Jimmy
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Hur ser det ut nu inför helgen, är alla hemma eller ska ni iväg till det där äckliga kemora igen? Crazy skåning kommer på besök från torsdag och ska bo på playa del östanbäcksvägen tills på tisdag. Vi hade tänkt att få ut ganska många mil på båge då han plockat med sin hela vägen från "wannabe danmark"

Så vi kanske skulle styra upp någon gruppkörning, målet är både inställt på hedenbasen och fällfors för att svänga lite då skånepågen inte lyckats skrapa knät i backen. Samt att han inte tror på att vi har så långa flygfält som jag berättat om.

Sen måste vi hinna häckla han så mycket som det går över ett par glassar på väl valda cafén...
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Hur ser det ut nu inför helgen, är alla hemma eller ska ni iväg till det där äckliga kemora igen? Crazy skåning kommer på besök från torsdag och ska bo på playa del östanbäcksvägen tills på tisdag. Vi hade tänkt att få ut ganska många mil på båge då han plockat med sin hela vägen från "wannabe danmark"

Så vi kanske skulle styra upp någon gruppkörning, målet är både inställt på hedenbasen och fällfors för att svänga lite då skånepågen inte lyckats skrapa knät i backen. Samt att han inte tror på att vi har så långa flygfält som jag berättat om.

Sen måste vi hinna häckla han så mycket som det går över ett par glassar på väl valda cafén...

För kännedom så är Hedenbasen stängd men det förekommer ingen verksamhet där under veckan mer än lör och söndag då flygaktiviteter pågår där. Vid den så kallade östra infarten kan MC köra vid sidan om bommen. Stängningen har skett pga vandalism och de dragrace körningar som skett där efter önskemål om stängning från polisen och beslut av Ch I19.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Nu är det en vecka kvar till SMC:s kurs på Mittsverigebanan. Det finns några platser kvar så jag tycker ni skall få ändan ur och anmäla er. Det är två dagar fullständigt garanterat jätterolig körning på bana med erfarna instruktörer, massor av roliga övningar med betydligt bättre hojförare som resultat!

Gå in här och anmäl er: https://www2.svmc.se/school

Ni hittar Mittsverigebanan en bit ner i listan, skynda och fynda:)
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top