Sporthoj Luleå

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Fällforskursen den 7 september

Anmälan sker på

smcvasterbotten@hotmail.com

Ange namn och antal personer och telefonnr så blir ni anmälda.
Betalning på plats på banan. 300 kr för SMC medlem, 400 kr för icke SMC-medlem.

Klart som gyttja:tummenupp
 

ingon

Medlem
Gick med
3 May 2004
Ort
Luleå
Hoj
GSXR 1000 K5, Yamaha YZF 450
Anmälan sker på

smcvasterbotten@hotmail.com

Ange namn och antal personer och telefonnr så blir ni anmälda.
Betalning på plats på banan. 300 kr för SMC medlem, 400 kr för icke SMC-medlem.

Klart som gyttja:tummenupp

Hej! Tänkte svara lite på Lulesidan också mest för att utmana Fegfredde Kosteniemi, kom till vår blivande hemmabana och öva lite!

Laddar upp en bild för att vänja Fredde med vyn som han kommer att få se.:D En gixxer bakifrån:yoparty

/Ingemar
 

Bifogat

  • Virtasalmi 215 2.JPG
    Virtasalmi 215 2.JPG
    44.2 KB · Visningar: 81

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Hej! Tänkte svara lite på Lulesidan också mest för att utmana Fegfredde Kosteniemi, kom till vår blivande hemmabana och öva lite!

Laddar upp en bild för att vänja Fredde med vyn som han kommer att få se.:D En gixxer bakifrån:yoparty

/Ingemar

Jag gillar KTM orange...:tummenupp


F-n Ingemar, du måste jobba med körställningen. Så där får det inte se ut!!!! Du måste gå en kurs så du får lära dej köra hoj...:tummenupp :)
 
Last edited:

ingon

Medlem
Gick med
3 May 2004
Ort
Luleå
Hoj
GSXR 1000 K5, Yamaha YZF 450
Jag gillar KTM orange...:tummenupp


F-n Ingemar, du måste jobba med körställningen. Så där får det inte se ut!!!! Du måste gå en kurs så du får lära dej köra hoj...:tummenupp :)

Jag ska ju gå fällforskursen! Så jag får köra fel hela resten av sommaren. Det är grymt med KTM orange:tummenupp
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Då jag har sålt bilen och tar hojen vart jag än ska..: Brukar smyga in hojen på cyckelparkeringar (finns stolpar där man kan låsa fast hojen om man ska va i stan en stund) och längs väggar lite varstans, har inte fått nåt gnäll än.
 

mhh

Tummen mitt i handen
Gick med
25 Feb 2008
Ort
Luleå,
Hoj
Yamaha R1 -05
Ska åka ner till Sundsvall nu till helgen. Någon som har tips på vägval? E4 känns väl inte så där jätte lockande i 50mil
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
brukar köra över Fällfors/Burträsk när jag ska till Umeå iaf.
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Ska åka ner till Sundsvall nu till helgen. Någon som har tips på vägval? E4 känns väl inte så där jätte lockande i 50mil

Som gthyni säger så är det rätt OK att åka över Burträsk ner till Umeå. Sväng av E4 vid Hortlax och kör sen Blåsmark-Hemmingsmark-Ålund-Fällfors-Boliden-Burträsk-Botsmark-Gravmark-Bullmark-Sävar-Umeå.

Just sista Biten där är kanon! Botsmark-Sävar är klassiska hojvägar.

Från Umeå och ner är jag inte lika bevandrad men från Ö-vik kan man ju svänga in mot Sollefteå och åka via Bispgården ner till Sundsvall efter Indalsälven.
 
Last edited:

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Ort
Luleå
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Förutsatt att det inte är spöregn/hagel till helgen, ska vi ta en tur och äta glass någonstans? Den omtalade sundomsvägen kanske vore något?
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Jag gillar glass och är ruskigt ledig så inte mig emot. =)

Som gthyni säger så är det rätt OK att åka över Burträsk ner till Umeå. Sväng av E4 vid Hortlax och kör sen Blåsmark-Hemmingsmark-Ålund-Fällfors-Boliden-Burträsk-Botsmark-Gravmark-Bullmark-Sävar-Umeå.

Just sista Biten där är kanon! Botsmark-Sävar är klassiska hojvägar.

Från Umeå och ner är jag inte lika bevandrad men från Ö-vik kan man ju svänga in mot Sollefteå och åka via Bispgården ner till Sundsvall efter Indalsälven.

För att ta sig från Luleå till fällfors skulle jag rekomendera den här sträckan (om nu länken funkar). Tar "lika lång" tid som att nöta E4 ner till Hortlax men roligare väg.
 
Last edited:

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Ska på en tur till Norge nu i veckan men borde vara hemma till helgen. Hakar gärna på om jag kan.
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Oh, var i Norge kommer du att köra?

Vi kör ner mot Kittelfjäll och sen "Vildmarksvägen" mot Gäddede. Sen viker vi av in i Norge och tar oss norrut. Vilka vägar och exakt var vi övernattar är inte spikat men det blir en kort och intensiv tripp då vi ska vara tillbaka torsdag kväll.

Huvudmålet just denna resa är inte Norge, jag har velat köra Vildmarksvägen flera år och nu dök tillfället upp. Sen hamnar vi ju på farstun till Norge på köpet och då kan man ju alltid svänga in och titta på landskapet. Om man ser nåt, vill säga, ser väl sisådär ut med vädret...
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Vi kör ner mot Kittelfjäll och sen "Vildmarksvägen" mot Gäddede. Sen viker vi av in i Norge och tar oss norrut. Vilka vägar och exakt var vi övernattar är inte spikat men det blir en kort och intensiv tripp då vi ska vara tillbaka torsdag kväll.

Huvudmålet just denna resa är inte Norge, jag har velat köra Vildmarksvägen flera år och nu dök tillfället upp. Sen hamnar vi ju på farstun till Norge på köpet och då kan man ju alltid svänga in och titta på landskapet. Om man ser nåt, vill säga, ser väl sisådär ut med vädret...

Norge är fina fisken, kom hem därifrån igår (bil) efter färd från Luleå till Lycksele, in i Norge upp mot Bodö sedan mot Riksgränsen och den vägen hem. Var sol alla dagar förutom sista då det började regna, men håller tummarna för er som dessutom kör på två hjul utan tak.

Ta med ihopskjutbart fiskespö också, måste bara visa upp min fina fångst!
http://i37.tinypic.com/2zxs4ye.jpg

:yoparty
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top