Sporthoj Luleå

Tänkte man skulle ta sig några körlektioner innan man gör uppkörningen. Någon som har rekomendationer på vem man ska anlita?

Kan meddela att vägen mellan Alvik-Ale-Selet bara blir bättre och bättre med åren :näsblod

Umeå idag?

Tja Lule!!!!

Lite sent inlägg kanske, men jag och Ingon ska ta och åka ner till Umeå idag för att gå på öppet hus hos Two wheels.
Vi tänkte åka från krysset i Skellefteå vid 11 tiden.
Om någon är sugen så är det bara kul om vi blir fler.:tummenupp

Måste tyvärr dementera mitt uttalande ovan.
Det var bara fredag och lördag dom hade öppet i Umeå.:mad:
Så det blir till att åka ngn annanstans:)

Last edited:
Är det någon som har koll på var man gör högfartsdelen och lågfartsdelen på uppkörningen? Jag har något minne av att trafikskoleläraren pratade om att de låg ute vid F21 eller om det var vid nordkalotten, men jag kommer inte ihåg. :va

Är det någon som har koll på var man gör högfartsdelen och lågfartsdelen på uppkörningen? Jag har något minne av att trafikskoleläraren pratade om att de låg ute vid F21 eller om det var vid nordkalotten, men jag kommer inte ihåg. :va

Det har då varit vid F21, en raksträcka i skogen till vänster om vägen mot F21.

Det är där ute, högfarten är där man svänger in till F21. Ta omedelbart av VÄNSTER, akta bommen...

Lågfarten är på ett annat ställe, tror det är påväg till kallax, men innan man svänger till själva flygplatsen så tar man av i en kurva.

Ev dålig vägbeskrivning skylles på nån annan!

Last edited:
Dock så kör man själva uppkörningen på brandövningsfältet (gjorde jag iaf). Kör förbi hertzön ut mot lövskär så dyker det upp en avtagsväg till höger. För övrigt en risig väg med massa skräp på överallt, känns inte som den bästa platsen för att göra uppkörningar på :confused:

Ok, jag får ta mig en titt på brandövningsfältet någon dag också! Tackar och bockar! :tummenupp

Såg igår att polisen i Luleå har en ny civilpolishoj! En grå HONDA ST1300A -08 Kan va bra att veta

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti