Sporthoj i Thailand

Såg skönt ut, nu vill man gärna ha den värmen här i snödrivorna :tummenupp Och vem kan kalla sig mogen när man kör runt på en motordriven leksak på två hjul som djävulen själv har makten över gasen på och det ända man kan göra är att styra och se glad ut :yoparty :rolleyes:

vad tror du, skulle dom klara en högeromläggning i det landet?

Vad heter låten?

Det är en gammal Promoelåt (ft Capleton): "Purge dem"

hehe. coolt att vara "den enda" (för det är väll några fler som kör SH än dig) sporthojen på vägarna :D

Vi är inte många (har kanske sett 10-20 andra literhojar i Bangkok på 2 år) men det blir fler och fler.. Mest expats dock. Thailändarna når inte ner till backen och de verkar nöja sig med stirrtävling vid rödljusen:D

Var i thailand(phuket) i våras o tyckte min vespa som toppa 90 var vansinne att köra i den där j*vla trafiken tillsamans med värme som gör att man inte klär på sej mer än ett par badshorts. Övervägde att hyra sporthoj men skinnställ o hjälm i den värmen ALDRIG! Fick se hur trafikolycks-offer såg ut när de väl smällde o de gjorde de ju rätt ofta i den trafiken. 2 liv i timmen går de åt där!

Statistiken över trafikrelaterad död i Thailand är heeelt vansinnig. Har själv sett några riktigt sjuka olyckor och det får en att fundera. Tro mig när jag säger att jag kör mer genomtänkt och väldigt mkt bättre efter ett par år i Bangkok.. Kroppen har dock en skön förmåga att vänja sig vid skinnställ:)

Skönt klipp. Hur varmt är det där borta såhär års?

Är det för övrigt bara jag som inte tycker att den där videon kvalar in som vansinneskörning?? Bred och rak väg med minimal trafik, refuger och inga hetsiga manövrer av föraren (även om fingerviftandet skulle kunna skippas).

[edit: tydligare formulering]

Tack.. Det är relativt svalt och inte så hög luftfuktighet. Mellan 28-32 grader typ. Känns som svensk försommar när man väl bott här i ett par år och är van vid hur bastuhett det är resten av året:D

Jag försöker köra disciplinerat och har inga som helst ambitioner att bli någon ny ghostrider.. Den thailändska trafiken kräver dock viss aggression och det gäller att vara väldigt mycket mer uppmärksam än hemma. Du ska inte bara fokusera på dig själv och bilisterna.. du måste också ha järnkoll på alla moppar och körbanan (dålig och relativt hal asfalt med mkt gropar)..

vad tror du, skulle dom klara en högeromläggning i det landet?

Hahaha:tummenupp

Det skulle vara roligt att uppleva

Last edited:
Hur äre med trafikförsäkringar och annat om man råkar ut för en krock?

Ghostrider har bojkottat Sverige!

Skämt å sido, du lever livet mannen! Kommer ihåg när jag landade i Bangkok första gången, min första tanke var: jag ska aldrig köra hoj i den här staden!

Last edited:
Gå genast ut till hojen och skruva fast bromsvätskebehållaren!! så här kan vi inte ha det ;)

Hur äre med trafikförsäkringar och annat om man råkar ut för en krock?

Det fungerar ungefär som i Sverige. Trafikförsäkringen betalas till staten och utöver denna köper jag helförsäkring från ett privat bolag.. Den stora skillnaden är priset och att jag inte behöver betala någon självrisk. Jag betalar 3500-4000 SEK per år för en helförsäkring:tummenupp
Ghostrider har bojkottat Sverige!

Skämt å sido, du lever livet mannen! Kommer ihåg när jag landade i Bangkok första gången, min första tanke var: jag ska aldrig köra hoj i den här staden!

Det tänkte jag också! Det dröjde dock inte länge innan självbevarelsedriften fick ge vika för hojnarkomanin:)

Gå genast ut till hojen och skruva fast bromsvätskebehållaren!! så här kan vi inte ha det ;)

Hahaha.. en kompis påpekade detsamma för någon timme sedan efter att ha sett klippet:) Dags att fylla på dessutom!!

Last edited:
Tack.. Det är relativt svalt och inte så hög luftfuktighet. Mellan 28-32 grader typ. Känns som svensk försommar när man väl bott här i ett par år och är van vid hur bastuhett det är resten av året:D
Haha, den temperaturen är nog för att jag ska börja koka! :D Kanske stämmer att man vänjer sig efter ett tag, men jag vet i alla fall att ett halvår i Indien räckte inte för att jag skulle vänja mig. Kändes hur skönt som helst att vara tillbaka i den skandinaviska miljön. Har svårt att uppskatta sommaren utan att få uppleva en riktig vinter.

Jag blir inte så orolig över körningen, dock såg det ut som du var oroväckande nära Nana när filmen sluta...:gnissla:glömdet

Ser ut att vara en sinnesjukt rolig mcväg!:rolleyes: Seriöst, finns det några hojvägar eller ligger du bara o bränner fram o tillbaka på trafikleder och motorvägar? Vet själv att det är bland det tråkiga med att köra hoj i "storstad" just att det blir så mycket motorväg o skit för att komma dit man vill åka..

Ser ut att vara en sinnesjukt rolig mcväg!:rolleyes: Seriöst, finns det några hojvägar eller ligger du bara o bränner fram o tillbaka på trafikleder och motorvägar? Vet själv att det är bland det tråkiga med att köra hoj i "storstad" just att det blir så mycket motorväg o skit för att komma dit man vill åka..

hoho.. I Bkk är det dåligt med "roliga" vägar och dessutom är motorcyklar inte tillåtna på motorvägarna vilket är mycket frustrerande.

Däremot finns det ruskigt skojig åkning uppåt i landet. I nordöstra Thailand (Isaan) samt i trakterna kring Chiang Mai finns de bästa vägarna i mitt tycke. Tyvärr är det drygt 70 mil raksträckor upp till Chiang Mai men det värt besväret att ta sig dit!

jag vill med kunna köra om vilken sid jag vill och att det skulle finnas en mc ficka längst fram som det gör i usa.. skulle vara nice ha lagaen på sin sida och ha det så

köra lagom fort e nice

Hur är det med avgaserna i Bangcock, kör du runt med syrgasmask innanför hjälmen hela dagarna eller? Kommer ihåg när jag var där, när man snöt sig så var substansen mörk grått! haha

Lev livet! Önskar jag kunde jobba som konsult i Thailand! Synd att inte mitt bolag har så mkt att erbjuda de landet! Lovely lovely!

Kul att se ;) Min hojresa började nere på Koh Samui för 3 år sedan när jag hyrde R1 och CBR 929 utan att ha MC kort. Var det bästa jag gjort med kläderna på. Efter diverse varv på ön blev jag fast och fick tummen ur att ta kortet nu i vår. Hoppas verkligen på att komma ner och köra snart igen, som du själv skriver så vänjer man sig konstigt nog vid trafiken och myllret runt om.

Hmm ingen annan än jag som undrar varför du bor i bangkok? Finns de försäkringsbolag där? Sj hyrde ja en vespa 125 som gick 90 körde från karon beach till puhket town mitt i natten. (jag var livrädd) :'(

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT