Sporthoj i Luleå

Dr.EVIL skrev:
Nån som ska köra fyrkanten runt på söndag (1/5)?
Ska själv förmodligen köra Lule-Boden-Älvsbyn-Lule... typ

Jag tänkte väl hänga med en bit av vägen med några polare.. Vi brukar bara köra från luleå till g-staden (vid statoil) och sen tillbaka till luleå, fika och sen kör vi lite själv... det går så sakta längs 97:an i kortegen...

Lär nog glida med en stund iallafall..

nu ska vi inte vara såna:

TV4 säger:
2.gif

Söndag
Omkring halvklart och uppehåll.

men jag har ändå ingen hoj i ordning
och den som är närmast vantrivs väldigt mycket i köbildningar. :tummenupp

avrostning

Nästa helg dock:

2005-05-08: SMC:s avrostning Luleå 8 Maj
Det är du som bestämmer gränserna vid övningarna. Ett ypperligt
tillfälle att lära dig att hantera din hoj, missa inte detta tillfälle!
Under pausen stuntmanuppträdande samt fika.
Samling järnvägsstationen i Luleå kl 11,00 i Luleå.
Avrostningen sker i Boden på Hedenbasen. Bodensarna samlas
kl 11,45 vid järnvägsstationen i Boden.

Titti skrev:
Tjena, har just fått min R6:a och jag undrar om det finns några tjejer/killar i luletrakten som jag kan åka tillsammans med?
Hej Titti! Har du kvar Rseexan än? Isf är det bar a å komme norrut å gasa ,-)
Vi hörs väl till veckan?

Tjena.. ser att det finns gott om åkare i Luleå, själv bor man i Skellefteå och där händer det inte mycket. Tänkte om man skulle åka upp en sväng någon helg framöver och kolla läget.. Kanske finns några som är villiga att hänga med ut och visa lite roliga vägar???

I alla fall, planeras det någon samåkning så let me know

Var det några som körde Majrundan?
Jag bangade när jag såg termometern, och ställde mig på bodenvägen vid stadsö centrum, med paparazzi-kameran och plåtade endel istället.
Så om nån åkte, så kankse jag har bildbevis åt er;)

spaceman skrev:
Jag bangade när jag såg termometern, och ställde mig på bodenvägen vid stadsö centrum, med paparazzi-kameran och plåtade endel istället.

Det var småkallt faktiskt, men temperaturen till trots var det en hel del hojar ute.

Bifogar två bilder från sträckan Boden-Älvsbyn.

(For the record: Det var passageraren som fotograferade.)

Bifogat

• IMG_0021.JPG
    IMG_0021.JPG
    68.7 KB · Visningar: 81
  • IMG_0022.JPG
    IMG_0022.JPG
    78.3 KB · Visningar: 79
Last edited:
Närmare än så här har Virtasalmi aldrig varit och som det ser ut så har jag kanske ihop hojen till det oxå.

spaceman skrev:

Om du såg mej så var det en dubbelgångare, alla bildbevis kommer att bestridas rättsligt...

Zvugge skrev:
Närmare än så här har Virtasalmi aldrig varit och som det ser ut så har jag kanske ihop hojen till det oxå.

Det kan väl inte vara något problem, det finns ju massor av R6:or i Gaffs garage, det är ju bara att plocka ihop nåt som rullar...
:tummenupp

Apropå något helt annat så är det avrostning på söndag, uppe på Hedenbasen i Boden...och den rakan är lååååååååååång :)

Det skulle tydligen läggas en konbana också, för att öva kurvtagning, bara så ni vet... :tummenupp

Niklasinorr skrev:
Apropå något helt annat så är det avrostning på söndag, uppe på Hedenbasen i Boden...och den rakan är lååååååååååång :)

Det skulle tydligen läggas en konbana också, för att öva kurvtagning, bara så ni vet... :tummenupp

Jodå, Nicke. Det är inlagt i kalendern. Vi får bara se till att det här konstiga blöta slutar komma ner från himlen...

Hinner inte få Banditen tills dess, tyvärr. Det blev en utdragen historia med den.

2800 meter. :) Var där förra sommaren och lekte.

Niklasinorr skrev:

Niklasinorr skrev:
Det kan väl inte vara något problem, det finns ju massor av R6:or i Gaffs garage, det är ju bara att plocka ihop nåt som rullar...
:tummenupp

Gaff ska ju med så båda R6orna måste fungera.

Niklasinorr skrev:

Får man träna Wheelisar?

Zvugge skrev:
Får man träna Wheelisar?

Får och får, man kanske inte skall fråga så mycket :rolleyes:

För några år sedan hade vi avrostningen på en flygplansparkering på F21, där tränade vi mycket slangning...innan vi blev tillsagda att sluta :)

Erfarenheten är ju den att så fort det är mycket skägg och krom så blir det väldigt surt om man busar lite, jag har ju kört motard dom senaste åren på avsrostningarna och då är det nästintill omöjligt att undvika bus. Om någon då klagade så brukade jag erbjuda en provsväng på CRF:en, dom som testade höll med om att det inte gick att köra på två hjul... :tummenupp

Niklasinorr skrev:
Om du såg mej så var det en dubbelgångare, alla bildbevis kommer att bestridas rättsligt...

Men det var en i gråsvart ställ på en liten turbocykel, men det var alltså inte alls du på något sätt?;)

Back