Åberg skrev:Blåste Luleå-Kalix-Luleå i förmiddags och mötte en hel uppsjö med polisbilar på ditvägen. Har det hänt nåt allvarligt? Var då ingen trafikolycka efter E4:an. Vad jag hann se iaf![]()
Det var väl det vanliga slaggiset vid frasses antagligen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Åberg skrev:Blåste Luleå-Kalix-Luleå i förmiddags och mötte en hel uppsjö med polisbilar på ditvägen. Har det hänt nåt allvarligt? Var då ingen trafikolycka efter E4:an. Vad jag hann se iaf![]()
spaceman skrev:Det var väl det vanliga slaggiset vid frasses antagligen![]()

Niklasinorr skrev:Jag kör gärna en kurs med er miffon![]()
Enda haken är att ni isåfall måste följa med till någon sorts bana, så att ni får lära er den hårda vägen![]()
Föslagsvis Kemora den 18-21 juli!

Niklasinorr skrev:Jag kör gärna en kurs med er miffon![]()
Enda haken är att ni isåfall måste följa med till någon sorts bana, så att ni får lära er den hårda vägen![]()
Föslagsvis Kemora den 18-21 juli!
innanför västen... Å på nåt sätt så går det nog att fixa mer av den varan så att alla andra sporthojare som hittar dit får sig nån åxå. Det är bara att komma förbi så jag inte behöver vara helt ensam bland en massa Harleyåkare...Åberg skrev:Förmodligen![]()
http://www.kuriren.nu/GEN_Utmatning...tputTemplateID=125&ArticleStateID=2&ParentID= Sååå...? Bodensarna verkar inte tycka om stuntande motorcyklister om kvällarna!?!![]()
spaceman skrev:Hursomhellst, Michelin rekomenderas, fast det viste kankse alla redan?

Dr.EVIL skrev:Åks det nåt på hedenbasen på onsdag kvällarna? (skum svenska för övrigt). Jag har för övrigt inte bott i stan så länge... Det vore kul att lära känna andra med mc intresse i krokarna.![]()

SvartR1a skrev:"Ni vet vilka" Ska till heden i morron (ons) samma som var där då vi var o körde på heden sist![]()
Jag föreslår en sedvanlig våldgästning![]()
SvartR1a skrev:"Ni vet vilka" Ska till heden i morron (ons) samma som var där då vi var o körde på heden sist![]()
Jag föreslår en sedvanlig våldgästning![]()
Daniel88 skrev:De cilvilbilar jag känner till är den redan nämda vita v70n (BKL xxx)
samt en vit s70 (EUZ xxx) och en blå s70 (GLT xxx)

spaceman skrev:Det ska sluta regna mot kvällen enligt smhi, så nog går det säkert att köra.
Blir däremot ingen hojåkning idag oavsett väderlek för mig.
Gjorde min 1200milaservice igår där byte av stift ingick.
Såg på dem att de var mellan ljusbege och vita, och det tillsammans med mina avgasknallar jag fått efter jag bytt till ART slipon säger mig att den nog får lite för mycket luft, alt. lite lite soppa.
Det måste ju innebära att jag måste modifiera min luftburk lite, så den får in ännu MER luft, så det ger lite när jag drar till Marklund och kastar upp den i bänken imorrn!![]()
Niklasinorr skrev:Tänk på att om du moddar luftboxen så kan motorn få för mycket turbulent luft i höga farter vilket gör att hojen går skit, skall du modda luftbox så bör du bara plocka bort eventuella spjäll och/eller byta luftfilter.
gthyni skrev:I beg to differ.
Det där är en myt IMHO,
en luftburk på en racemaskin är designad för att lämna
konstant och och stilla luft till insugen.
På gatmaskiner är luftburkens primära funktion att dämpa
insugningsljudet. Öppna filter ger oftast en rappare gasrespons.
Jag kör med koniska K&R direkt på spjällhusen, och det var
märkbar skillnad vi första provturen utan luftburk.
Slog i vartalsstoppet för att den varvade upp så snabbt.
Låter och ser koolare ut också ....![]()
Vet inte om Marklund har program så de kan mappa om orginaldatorn,
annars behöver man en PCIII lr Yoshibox som Nicke sa.
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |