Sporthoj för mellan 30 000 - 40 000, VILKEN!?

KågeS

Bannad
Gick med
11 Feb 2010
Ort
Karlskrona
Hoj
Letar!
dagens 600cc är i princip lika, samma sak med 1000cc sen är det ju upp till dig om du vill ha litermaskin eller 600, sen väljer du den som du sitter bäst på o kolar självklart vilken du tycker är snyggast.

Riktiga män åker 1000cc, damer åker 600cc...:tuttar
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
kolla på TL1000 S
du får mkt hoj för pengarna
och eftersom den inte är sport-klassad så kommer du undan rätt bra med försökringen !
 

Aquilo

Bensin luktar gott!
Gick med
21 Mar 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2006 Yamaha FZ1-S
kolla på TL1000 S
du får mkt hoj för pengarna
och eftersom den inte är sport-klassad så kommer du undan rätt bra med försökringen !

TL1000 var sporthojsklassad senast jag kollade med försäkringsbolagen. Exempelvis så tar inte bilsport&mc TL1000, men de tar SV1000... Den logiken får jag inte ihop!:confused:
 

rallypack

n00b
Gick med
20 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki Versys 650 2009a
Du kommer få lika många svar som det finns märken i kvadrat med modeller.

Jag har en formula som du kan använda:

((([Märke]*[Modell]*sqr([Försäkring]+[Bensinförbrukning]+[Modelltyp]))/[Färg]+[Utrustning])-[Årsmodell])

Frågor!?

Du nöter ut den kommentaren, spara på den lite fan. Blir roligare då. :rolleyes:
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
GSX-R 1000 01-02. Går att få för runt 40 000:-.
Stabilt chassi, massor med mos i motorn, och bra driftsäkerhet.

Jag är inne på min 5:e nu. :tummenupp

Eftersom TS skrev att försäkringen var en viktig punkt känns det lite som ett dåligt råd :va
 

Fritz_

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Husqvarna 610 Supermotard -06 & Honda CBR 954RR -03
Okej, jag ska vara lite mer noggrann med min beskrivning.
Min gamla cbr hade 101hk på ca 210kg och jag skulle inte vilja ha effekt under det.
Hojen kommer att användas till rätt så mycket buskörning om jag känner mig rätt :tungan.
Jag vill att hojen håller ett schysst och rätt så modernt utseénde.
Jag själv är 20, fyller 21 i sommar, bor i en villa i katrineholm med min mor.Katrineholm är en liten stad med ca 35000. Hojen kommer jag förmodligen att ställa på mamma, jag gjorde det med min förra försäkring och det blev betydligt billigare. Kollade givetvis upp försäkringsvillkoren så att även jag skulle få bruka hojen.
När ni säger att man får tag i en gsx-r samt zxr 00 och uppåt i den prisklassen så verkar det bara vara de "billiga" hojarna?
Vad är skäligt för en cbr, gsx-r, zxr, r1 och r6 (allt från 600cc till 1000cc) från årsm 99 och uppåt?
Vad gäller försäkringspriser ang 1000cc vs 600cc så behöver inte en 1000cc vara dyrare? Det är iaf vad jag har hört då en vän jämförde en r6 -05 mot en r1 -01.
Att skruva är ser jag inte som något större problem, jag har skruvat med en del motorcyklar tidigare samt att jag har en skyline som jag skruvar med nu under vintern.
Hoppas det här underlättar lite mera för er om att ge mig "bättre" svar
Ska ni själva sälja en hoj som ni tror jag kan vara ute efter, hör av er isåfall :banana
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Vad är skäligt för en cbr, gsx-r, zxr, r1 och r6 (allt från 600cc till 1000cc) från årsm 99 och uppåt?
Vad gäller försäkringspriser ang 1000cc vs 600cc så behöver inte en 1000cc vara dyrare? Det är iaf vad jag har hört då en vän jämförde en r6 -05 mot en r1 -01.

Från ungefär -00 är alla hojar inreggade med ärliga kW, vilket gör att de flesta är snordyra (R1,GSXR iaf).
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top