Sporthoj för 35000?!

Nja meningen med toppfarten och 0-400m var ju för att säga att det inte skiljer så mkt i prestanda, men att kawan är bättre i sådana fall :).

vad jag vet om zx7r mellan 96-03 så var det hela tiden samma hoj, var bara dekalerna som skiftade, dock så tilverkades inte hojen 99-00? utan återlananserades igen år 01,men då var den gammalmodig:gnissla ...

använde mig av "Bike"s fakta.... men det behöver inte stämma, dom har t.ex. skrivit helt fuc*d upp om gsxr1000 mellan 03-06 i begagnat katalogen 08 :huvet ...

Som sagt, uppgifterna för gixxern från 96-97 och 98-99 kan helt enkelt inte vara samma. Insprutning kom -98 vilket gjorde mellanregistret rejält mycket bättre samt fick 135hk. Om det stämmer att kawan väger 220kg så är den i så fall 41kg tyngre än gixxern..... Det är MYCKET!

Kan rekommendera ZX9R från -98 och framåt. Hade själv en -00 förut.
1998 kom en helt ny version som förutom att den var vassare hade droppat en halv kroppsvikt ungefär :tummenupp

Räcker gott och väl för att fixa fartränder i kallingarna och även till sportig touring.
Som mest blev det 140mil i ett svep :näsblod

Ok. Ja, det börjar mer och mer bli ett val mellan zx-9r 98- och gsxr 98-99. Känns som att kawan är ett bättre alternativ än bladen och gixxern finns kvar i tankarna tack vare råheten och kompromisslösheten :yoparty Men, men skulle jag stöta på en fin blade 98- så överväger jag naturligtvis det också :tummenupp Hmm.... inte lätt det här att bestämma sig... visserligen ett ganska angenämnt problem :)

R1 är förbaskat snygga och givetvis riktigt bra hojjar :tummenupp , men en så gammal R1 känns väldigt riskabel att köpa tycker jag på något sätt.... Känns som att det är få hojar som leks sönder så mycket som R1, eller? :va

Ok. Skicka pm med mer info och bild så får vi väl se.... inte intresserad av omlackade hojjar.

Ok. Är grymt intresserad av den. Några nackdelar jämfört men bladen så som du ser det?

ja nackdelen är nog sittställningen lite mer race över gixxern än bladen men vad gör man inte för det fina draget

Jag har en Fireblade 97:a och har provar kompisens gixxer 750 98:a och den känns slö i jämförelse, visst.. den har väl samma effekt men allt kommer vid 9-10000rpm något tidigare på firebladen (c:a 7000rpm)
bladen är förmodligen nån tusing dyrare med de är de värt.
kawan kan jag tyvär inte utala mig om..

Jag har en Fireblade 97:a och har provar kompisens gixxer 750 98:a och den känns slö i jämförelse, visst.. den har väl samma effekt men allt kommer vid 9-10000rpm något tidigare på firebladen (c:a 7000rpm)
bladen är förmodligen nån tusing dyrare med de är de värt.
kawan kan jag tyvär inte utala mig om..

Ok. Bladen har jag nog slutat att titta efter faktiskt. Handlar nog mest om att den inte riktigt står sig utseendemässigt jämfört med gixxern och kawan. Den ser helt enkelt äldre ut med sin bak och de grälla färgerna.

Om en vecka är det löning och då ska det inhandlas en gixxer eller kawwa så fort som möjligt :yoparty Om det är någon som har en till salu är det bara att pm:a :tummenupp

gixxer750-98 är mycket hoj för pengarna. Gav 20 för min med en del skönhetsfel. Det har dock ingen betydelse då den maskinellt är finfin. Finns god möjlighet för riktiga "kap" om man letar lite.

Lycka till med jakten efter den 25:e :tummenupp

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...