Sporthoj eller syjunta?

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Lamt, bättre bara vänta tills han går ur bilen sen dra gärnet och försöka köra över han, antagligen lyckas han aksta sig ur vägen och får känna hur det känns, och i värsta fall om man skulle träffa och han avlider så kostar det bara 12000:- i böter
 

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
GIXER 1000
Jag är den första att erkänna när jag haft fel - och det hade jag angående min (över)tolkning av din tidigare text. Det jag tyckte var konstigt, och som jag spann vidare på, var kopplingen aktiv hojköra - behov av diskussion men nog om det. Håller definitivt med om sista stycket. Det är ett mycket intressant ämne - indeed. SH-eliten är den självutnämnda grupp hoj-förstå-sig-på-are som mycket riktigt anser sig ha företräde till vilken som är den rådande doxan för forat. Mycket ofta, men långt ifrån alltid, är dessa, tyvärr, också de som försetts med befogenhet att moderera trådar vilket gör forumdiskussionerna minst sagt urvattnade ibland. Denna SH-elit är ju påfallande ofta just dessa lättkränkta killar förklädda i gröna moderatorkläder (och vissa tjejer med för den delen - men de brukar för det mesta vara upptagna med att trissa upp priser på hojar på Blocket så de tar inte alls lika mycket utrymme här...) vilket gör det dubbelt svårt för såna som dig att spinna vidare på kontorversiella ämnen. Vi nykomlingar som förvisso körde hoj redan i början av 90-talet har inte en suck när det kommer till senioritet här inne. Regdatum härskar min käre På/Avvägar.:krama

Måste tillstå att du verkar vara klok, reflekterande & trevlig prick, med humor ! (Även om jag vet att sådana omdömen skadar den image bild jag byggt upp här)
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Lamt, bättre bara vänta tills han går ur bilen sen dra gärnet och försöka köra över han, antagligen lyckas han aksta sig ur vägen och får känna hur det känns, och i värsta fall om man skulle träffa och han avlider så kostar det bara 12000:- i böter

12000 i böter gäller dessvärre bara för poliser. En vanlig Svensson hade fått betydlig mer i böter :(
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Några decennier tillbakas så var hojåkare ett lite mer äventyrligt släkte, nästan sådär lite out law. Det har gått ifrån att vara en livsstil förr yngre testostinna grabbar till en folksport där präster, skolfröknar, aktiemäklare, apotekare och häftiga Carola är ute och vinglar omkring på vägarna.:3freak

Rip vackra sägen...
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Sträckläser man en sån här tråd vet man att man har sömnproblem.
För några år sedan hade jag spräckt glaset i ipaden på sidan två.
 

RKI

Ny medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Staden
Hoj
Plastgris
Wannabe outlaws som känner sig kränkta av moralpredikanter på SH.

En riktig outlaw skiter i vad moralpredikanterna tycker, det är liksom grunden i konceptet. Måste man få bekräftelse från någon att det är coolt att slanga efter varje rödljus så är man helt enkelt inte the stuff som outlaws är gjorda av.

Att organisera en fotosession och placera ut filmare längs landsvägen för att sen kunna lägga ut sin monsterkörning på Youtube har ingenting med outlaw eller kärlek till motorcykelkörning att göra. Det betyder bara att man har fått råd att köpa sig en dyrare tuschpenna att kladda sig en tagg med. Exhibitionism.

Gör din grej kompromisslöst och till din yttersta förmåga oavsett om det är att köra båge i överljudsfart eller brodera det vackraste altarstycke som världen har skådat. Det skapar respekt.

Men om du hävdar att du gjort nåt jämförbart bara för att du har ett behov av applåder så kommer dom som begriper bara att titta medlidsamt på dig och sucka. Experterna i ena fallet finns på Sporthoj och säkerligen finns det ett forum med experter för syjuntor också. Möjligen kan man bli kung på Flashback, men där räcker det med att kunna räkna till två för att hänga med i alla resonemang.:arsele
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
n29LX.jpg
 

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen :´(
Ponera att man öppnar ett hak med en jukebox i närheten av bulten..

Går det få till en slinga så om man mörschar ned en femma i jukeboxen å man väljer en randomlåt..

Är det tekniskt möjligt att kunna hinna runt för att komma tillbaka och höra slutet på låten då?

Fast.. De hade väl inte dirreckt nå problem med skivbromslås å sådant meck på Ace Café när det begav sig? :va
 

Nektergal

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Street Triple R -13
Helvete gick med denna sidan för strax över ett år sedan nu, hade då inget kort men intensivläste tråd på tråd.
Detta var inte länge sedan, men då minns jag allt ett forum fullt av mentalhospitaliserade dårar som gav en goda skratt om kvällarna.
Nu kan jag inget annat än att hålla med om att hela denna moralpredikan som tycks blossa upp likt brattsen runt Båstad tröttar ut mig kolossalt.
Säger som många tidigare, vill folk lägga upp en film där de lever ut sin lilla pojkdröm och tar slangen genom city, låt de göra det för fan. Det må vara omoget eller naivt, men nog fan vet individen i fråga om att det är farligt utan att halva Sporthojs forummedlemmar ska poängtera det.


Kort och gott, jag röstar för ett en tråd för moralfolket. Där kan de sitta och spy galla över världen och dess beundransvärda risker. Så fort en tråd på allmän plan börja spåra ur lite (vilket vi alla vill) kommer tant Agda, 85, och lägger rem och reson på allt och alla. Slutar ju alltid med en förbannad diskussion.

Alla kan verka smarta och visa i ett rum fullt med dårar. Men det är dårarna som har skoj. :banana
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hojåkeriet vissnade uppenbarligen lite när kickstart och brytarspetsar försvann.
Nu vart det lättkörda motorredskap för lättkränkta, självförälskade, otekniska unga män med auktoritetsproblem och förstorad självbild.

Fö samma typ av personer som nu på vattenskoter våldtar varje vik där det finns en publik att visa upp sig inför. Skärgårdens kackerlackor.
 
Last edited:

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
Helvete gick med denna sidan för strax över ett år sedan nu, hade då inget kort men intensivläste tråd på tråd.
Detta var inte länge sedan, men då minns jag allt ett forum fullt av mentalhospitaliserade dårar som gav en goda skratt om kvällarna.
Nu kan jag inget annat än att hålla med om att hela denna moralpredikan som tycks blossa upp likt brattsen runt Båstad tröttar ut mig kolossalt.
Säger som många tidigare, vill folk lägga upp en film där de lever ut sin lilla pojkdröm och tar slangen genom city, låt de göra det för fan. Det må vara omoget eller naivt, men nog fan vet individen i fråga om att det är farligt utan att halva Sporthojs forummedlemmar ska poängtera det.


Kort och gott, jag röstar för ett en tråd för moralfolket. Där kan de sitta och spy galla över världen och dess beundransvärda risker. Så fort en tråd på allmän plan börja spåra ur lite (vilket vi alla vill) kommer tant Agda, 85, och lägger rem och reson på allt och alla. Slutar ju alltid med en förbannad diskussion.

Alla kan verka smarta och visa i ett rum fullt med dårar. Men det är dårarna som har skoj. :banana

Du menar en tråd för KFIB...??!


.../Yoshi
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top