Sporthoj eller syjunta?

Äntligen ett vettigt inlägg inte var väl det allt för svårt?:tungan:D

Jo, pekfingrarna är ju alldeles blå efter allt knackande :D
Nu ska det bäras stock :yoparty (just hämtat ved på Ekerö och den ska lastas av från släpet) :D

Själv tillhör jag den tredje gruppen. De som kört länge men fortfarande är kass!

Sen har jag inte fått ligga på länge heller. :gråta

Var det något mer?

Nja även svagbegåvade har en självbevarelsedrift:arsele

Att andas är inte att klassificera som självbevarelsedrift, även om man gör det klanderfritt. Uppenbarligen saknar du det du själv nämner annars hade du insett din ringa förmåga och förmätenhet för att därmed tiga till du blir tilltalad. Jag förväntar mig dock inget dylikt då det är uppenbart att självbevarelsedriften är avsaknad, med all önskvärd tydlighet dessutom. För oss normalpuckade alltså. :krama

Last edited:
Är det bara jag som reagerar på alla nyregistrerade som gnäller på dubbelmoral och skriver moralhoj efter de varit reistrerade ett par månader. Det ska köras på bakhjul och gasas satan redan innan de redan fått körkort, sen är de mästare på bana efter första SMC kursen. Lite ödmjukhet mot de som varit med ett tag skulle inte skada.
Ibland kan faktiskt erfarenhet hjälpa nybörjare att det lite lugnare

Lugn nu. Jag är inte helgrön. Har tävlat aktikt med motocross sedan 12 års ålder.

Hojjar är som brudar, jag vill testa alla farliga.
Då ska du testa skrotbollsrondellen (den med en ful rostig dödsstjärna i mitten, avfart mot storheden), knäskrapa dig runt och se hur många varv du fixar innan du åker åt helsike på en dieselfläck. Lägg sen upp filmen här och se hur den tas emot, kan ses som en kvalitativ studie av det du tog upp i första inlägget. :tummenupp

Vänta tills typ 20:e gången du ser samma person göra vågen för t ex film på körning som bara är idiotisk för att 2 dagar senare sitta i minneslunden och gråta ut över att någon dött eller att försäkringspremierna är höga, det är ju så oförklarligt hur det kan bli så. Det är lätt att man tröttnar.

Du lär inte behöva vänta spec. länge på det heller..

Lugn nu. Jag är inte helgrön. Har tävlat aktikt med motocross sedan 12 års ålder.

Förklara gärna hur det gör dig till en bra sporthojsförare. Den där harangen har jag hört så många gånger så därför undrar jag.

Syjunta är väll bara ett samlingsnamn för arrangemang där gamla damer pratar snusk och varför de inte kan böja sig lika bra längre. I bättre fall har jag hört att det även förekommer sprit till kaffe på dessa tillställningar.

Så vad är då skillnaden på syjunta och SH över lag?

Människor som snackar om :ligga, :borra, skryter om sin laffe och skriver fylleinlägg som samtidigt skämmer ut dem totalt kontra tanter som snackar om :ligga, :borra, skryter om att gubben fortfarande får upp den och någon som "tappar knipet"

SH var kul i början (10 år sedan) sedan började moralkärringarna förstöra...
Lite lugnare nu för tiden men fortfarande långt ifrån som det var...
Förr hatade jag snuten o älskade hojen...
Idag hatar jag mest allt då jag är gammal o grinig men ibland kan jag vara glad även på SH!!

Men det är en utveckling som är naturlig då man blir äldre så blir man visare (vissa iaf) men den hjärndöda moralsnacket om att en bakhjulskörning skulle skapa nya lagar mot hojar lr höjda premier är såååå fruktansvärt meningslöst att man tröttnar hårt... Men dom som tror på det kanske tror på gud o alla historier om honom med i fablernas värld!!

Muhahahahaha....

.../Yoshi

Personligen så tar jag bara avstånd från att heja på någon som med största sannolikhet kommer köra ihjäl sig. På samma sätt som jag tar avstånd ifrån trådar där man aktivt hejar på någon att begå självmord.

Tyvärr så finns det en del på forumet som tycker att det är helt ok att utsätta barnfamiljer för livsfara bara för att kunna lägga upp en "frän" video på youtube. Detta beteende brukar de flesta mogna ifrån, när de skaffar familjer själv tex. Således finns det faktiskt ett par "veteraner" på detta forum som man kanske ska lyssna lite till, istället för att skrika moraltant så fort man läst de första orden.

Jag hade förväntat mig den här mentaliteten på en syjunta i någon stuga med gamla kärringar som hatar allt vad motorer heter.

Om nu alla vi andra är en enda stor syjunta och du är en stenhård outlaw - varför åker du då FZ6...??? Den om något är väl en modell lämpad för mormor...?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT