Sporthoj dödslött??

Nu har jag stäng av vanlig manuell sökning genom databasen, dock behållt "Visa nya inlägg" som använder sig av databasen. Dock använder sig den funktioner mer av de indexerade tabellen/fälten.

Vi får se under dagen nu hur mysql-servern arbetar.

Reagerade på att det kändes som det gick snabbt, innan jag lästa ditt inlägg.

om det tar 1-2 minuter för att göra en sökning, borde du kunna se i någon logg, vad det är som går i taket ? om det nu inte är hårdvaran i burken, vad är det då ?

3035779 Reagerade på att det kändes som det gick snabbt, innan jag lästa ditt inlägg.

om det tar 1-2 minuter för att göra en sökning, borde du kunna se i någon logg, vad det är som går i taket ? om det nu inte är hårdvaran i burken, vad är det då ?
jag behöver troligen 1-2 gb (mysql-servern har bara 2 gb just nu) mer minne för att kunna få in mer av databasen i minnet.

minnet tar slut och det börjar arbetas med temporära filer på hårddisken = dramatisk minskning i hastighet.

en möjlig lösning jag fick just vore att man har en backup på databasen som är den databas som sökmotorn arbetar mot istället för "LIVE"-databasen. Så därmed betyder det att sökmotorn i sig har 24 timmar gammal information som söks igenom... dock skulle sökningarna nu istället bli blixtsnabba (i jämförelse) och inte påverka övriga läsandet från Live-databasen.

Det kanske vore en idé att köpa en liten snabb disk och använda den disken enbart lägga dom där temp-filerna där. Så slipper ju din primära disk jobba så hårt.

Eller, som du skriver, om det finns någon möjlighet att överlåta fritextsökning till en kopia av databasen. Är inte så haj på mysql så jag vet tyvär inte om det går.

Tycker iallafall det går snabbt nu på siten.

Just nu går det ju riktigt snabbt men igår vart det kaffe paus mellan sidbytena.

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard