Sporthoj.com!

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
R1200GS
Forum vårat? Ska vi tillåta alla banners och reklam? Ska superforumsdeltagare ge upp och skita i diskussioner och lämna forumet? Nä fy fan jag skulle i alla fall tycka det är tråkigt! ...Men det är väl Gerry på Bike som är bossen på sighten numera?Jag skulle i alla fall tycka mer om dårar och stjärnor om de skrev på Forumet! så att inte forumet dör ut som andra forum! Mvh Gubbstrutt!

Last edited:
Vi fick väl en återväxtmedlem att inte skriva mer än ett inlägg för något år sedan? Vi har nog det forum vi förtjänar.

Vi sitter i en rävsax.

Det där med mottagande är svårt tycker jag. Det är trots allt lite styrdans i det hela, det går inte att bete sig hur som helst som ny någonstans och bara gnälla på de som redan är på plats.

Skulle också önska Gerry mfl skrev och deltog lite mer :)

Angående annonser, det är vad det är tyvärr. Stålarna måste in, men rimlighet ska det vara. Gerry är mycket medveten om att se till att annonser är så relevanta det går och inte ska vara fuffens annonser.

Skulle också önska Gerry mfl skrev och deltog lite mer :)

Angående annonser, det är vad det är tyvärr. Stålarna måste in, men rimlighet ska det vara. Gerry är mycket medveten om att se till att annonser är så relevanta det går och inte ska vara fuffens annonser.
Har mänskan försökt använda forumet via telefon? På min skärm brukar drygt hälften vara banners som lägger sig över knappar och annat.
Jag använder aldrig stor skärm utanför arbetstid.

Jag har slutat använda siter som först har fyllts med reklamspyor och sedan aktivt försökt förhindra folk från att besöka sidan med AdBlock

Ni vill få in pengar, så ni spyr reklam helt utan tanke över hela sidan. OK!
Jag vill inte se reklam för Omega3 och blöjor, så jag skaffar AdBlock. OK!

Ni vill tvinga mig att se reklam för Omega3 och blöjor, trots att jag aldrig kommer att köpa något av det så länge jag lever, då hittar jag någon annan sida som erbjuder nästan samma sak, som antingen har bättre reklam policy, eller tillåter AdBlock. OK?

Jag tvingades använda en dator utan AdBlock nyss, gick in på en sida jag brukar besöka, och jag hittade ingenting, kunde inte navigera och fick nästan epelepsi av dom snabba bannerbytena som gjorde att reklamen mer eller mindre blinkade fram

Försöker få ihop logiken. Hur många är det som är aktiva på forumet numera? 30? Låt säga att 29 av dessa har adblock aktiverat, annars hade de knappast återkommit.

Den 30:e som inte kör adblock är då den enstaka nya medlem som sporadiskt hittar hit, köper en väldans massa Omega3 och blöjor och sedan tröttnar och lämnar forumet igen.

På så sätt går hela systemet runt.

Suboptimering.

Försöker få ihop logiken. Hur många är det som är aktiva på forumet numera? 30? Låt säga att 29 av dessa har adblock aktiverat, annars hade de knappast återkommit.

Den 30:e som inte kör adblock är då den enstaka nya medlem som sporadiskt hittar hit, köper en väldans massa Omega3 och blöjor och sedan tröttnar och lämnar forumet igen.

På så sätt går hela systemet runt.

Suboptimering.
Kör inte adblock och är bara intresserad av Ultra Pampers Grizzly!

Jag har inte Adblock. Använder Chrome i Windows-pc normalt sett. Ibland också Safari på iOs (iPad). I princip aldrig i telefon. Jag tycker att telefonens skärm är för liten, det blir för smått och pilligt. Så jag försöker inte ens, jag vet redan på förhand att jag skulle reta mig på det. :)

Reklamen (pc, iPad alltså) är ytterst sällan relevant för mig, men stör inte särskilt mycket. Alltså har jag inga direkta bekymmer med reklamen. Synd bara att den nästan aldrig är relevant....

Jag har slutat använda siter som först har fyllts med reklamspyor och sedan aktivt försökt förhindra folk från att besöka sidan med AdBlock

Ni vill få in pengar, så ni spyr reklam helt utan tanke över hela sidan. OK!
Jag vill inte se reklam för Omega3 och blöjor, så jag skaffar AdBlock. OK!

Ni vill tvinga mig att se reklam för Omega3 och blöjor, trots att jag aldrig kommer att köpa något av det så länge jag lever, då hittar jag någon annan sida som erbjuder nästan samma sak, som antingen har bättre reklam policy, eller tillåter AdBlock. OK?

Jag tvingades använda en dator utan AdBlock nyss, gick in på en sida jag brukar besöka, och jag hittade ingenting, kunde inte navigera och fick nästan epelepsi av dom snabba bannerbytena som gjorde att reklamen mer eller mindre blinkade fram
Håller med till 100%. Jag har adblock på allt. Trist om inga pengar kommer in till sajterna, men livet går vidare för mig ändå. Använde en browser utan adblock och som du höll på o bli galen, det är inte bara det att det är annonser det är dessutom estetisk så himla fult, ligger huller om buller och blickar o blippar. Relevansen är noll dessutom om de inte lyckas tracka dig och se vad du är intresserad av. Ren skit med andra ord.

Om valet står mellan att jag (egoistiskt) måste stå ut med annonser eller att sporthoj dör sotdöden så väljer jag det senare tyvärr. Sagt med all respekt till de som arbetar på sporthoj.com.

Jag har inte varit inloggad på evigheter,men tittar in 1 eller 2 gånger i veckan.Sajten är tyvvär helt oläsbar utan adblocker.

jag vet inte hur mycket det kostar att driva sajten,men det kan inte vara astronomiska siffror. Jag hänger på flera forum i England och staterna och de är i princip utan reklam,och de få som finns är oftast relevanta.
De som äger sajten verkar helt ointresserade av den för annars så borde de komma in och kommenter när det är missnöje bland medlemmarna.
De verkar inte heller jobba med att få relevant reklam utan tar the "Easy way out" och använder bara Google Ads. Google ads har förstört varenda sajt som använder den reklamen..
Det är också tråkigt att flera tongivande medlemmer valt att inte längre posta inlägg på sajten. Det är en stor förlust för forumet och en massa kunskap som vi missar.
Bara mina 2 Cent.

Jag är ett stort fan av denna sajt. Det är sällan jag skriver men jag tittar in dagligen och följer mycket med stort intresse, vore otroligt tråkigt att se detta gå om intet. Reklamen stör mycket, på iPhone utan blocker, men jag tuffar på. Det skulle ju dock kunna vara så himla mycket bättre, Facebook är skit som forumalternativ.

Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!