Sporthoj.com räcker inte till ! (pappaledig)

Barn sover. Då ska man ha sin egentid. Den som säger att man ska ge 100 % även då är körd.
Sin egentid är jätteviktig för att han inte ska tröttna och få för sig konstiga saker.

Precis som jag misstänkt. Alla som är mamma-lediga påstår jämt att det finns ingen tid över men jag har alltid undrat vad dom gör när barnen sover. :va Små barn sover ju lätt 12 timmar per dygn.

Att man inte kan åka ut på krogen medans dom sover är ju självklart men nog finns det ju mycket man kan göra ändå.

Precis som jag misstänkt. Alla som är mamma-lediga påstår jämt att det finns ingen tid över men jag har alltid undrat vad dom gör när barnen sover. :va Små barn sover ju lätt 12 timmar per dygn.

Att man inte kan åka ut på krogen medans dom sover är ju självklart men nog finns det ju mycket man kan göra ändå.

Kvinnor kan inte handskas med ledigheten, när barnen sover ska dom städa hela huset o fixa, en annan ser bara till att dom överlever och när dom sover är det fritid.

Det är bara killar som sitter ner och kissar som är pappalediga mer än en månad.

Slår vad om att jag pissar längre än du, vann alltid pisstävlingar när vi var små :arsele

Last edited:

Det blir vad man gör det till...

08.00: Ungen vaknar, jag får sovmorgon med andra ord. Fixar lite gröt, kollar på tv-serie på datorn medan hon äter i en halvtimme.
09.00: Hon vill leka lite i sitt rum med mig i en halvtimme innan hon kastar ut mig och hämtar katten istället. Jag glor på datorn och kollar till henne då och då. Hon vill leka själv.
10.00: Hon vill gosa i soffan, jag lär henne hämta pappas snus. Det tog ett par veckor innan det satt ordentligt.
10.30: Hon börjar plocka ihop alla sina gosedjur som hon vill ha med sig på middagsluren i vagnen. Jag lär henne städa undan sina leksaker i sitt rum.
11.00: Hon är skittrött och vill sova. Jag gör välling och byter blöja. Lägger henne i vagnen ute i pergulan (typ ett hus i trädgården med växter som väggar) och slår på babywatchen.
11.00-14.00: Hon sover, jag städar lite och sen glor jag på serie på datorn och förbereder lite käk. Ibland somnade jag i sängen med 2 kelsjuka katter.
14.00: Hon vaknar, vi äter lunch.
14.30: Vi åker till farmor, pappa (jag alltså) får ligga på soffan och glo på tv medan farmor är ute och leker med ungen. Åker kanske och jobbar ett par timmar.
18.00 Vi åker hem, lagar mat till mamma som kommer hem vid 19.00.
20.00: Ungen somnar som en stock, sover i 12 timmar.

20.00-23.00: Jag beklagar mig över hur tungt det är att vara pappaledig, får massvis med sex. Glor på serie i sovrummet till 01.00.

Ungefär så såg en normal dag ut när jag var pappaledig. Jag fattar fortfarande inte att jag orkade :gnissla

Nu när barn nummer 2 kommer däremot så lär det bli annorlunda. Jag kommer inte vara pappaledig speciellt mycket medan tjejen ska vara hemma till september nästa år. Ungen skulle komma i fredags så snart smäller det. Kul med två illbattingar under 2 år :näsblod

Förutom att hålla lite ordning på hemmet på en lagom nivå, så går det ju att plugga nåt kul man alltid velat lära sig, bygga häftiga nätverksprylar, bygga modeller, promenera, hälsa på folk (ja, de som råkar vara hemma mitt på dagarna), läsa böcker, pilla på hojen bara för att (om det går att ha kidsen med ut i garaget) osv...

Att ha någon uppgift att lära barnen, är förstås kul - nyttigt för dem och behändigt för en själv :) Jag lyckades aldrig få dem att själva byta sin blöja eller öppna barnmatsburken - där går nog gränsen... :D

Förutom att hålla lite ordning på hemmet på en lagom nivå, så går det ju att plugga nåt kul man alltid velat lära sig, bygga häftiga nätverksprylar, bygga modeller, promenera, hälsa på folk (ja, de som råkar vara hemma mitt på dagarna), läsa böcker, pilla på hojen bara för att (om det går att ha kidsen med ut i garaget) osv...

Att ha någon uppgift att lära barnen, är förstås kul - nyttigt för dem och behändigt för en själv :) Jag lyckades aldrig få dem att själva byta sin blöja eller öppna barnmatsburken - där går nog gränsen... :D

Ja tänk om man fick dom att byta blöja själv, hade vart nåt :D

Har haft en del o göra nu med barnen några dagar, går som i vågor. Ibland e dom lugna o snälla och som nu ett par dagar har jag knappt hunnit surfa.

Har dock hunnit ner till garaget med nya tanken o provmonterat lite. :yoparty

Svårt o få bra bild med mobilen + massa reflektioner.

Bifogat

• IMG_1795.jpg
    IMG_1795.jpg
    234.8 KB · Visningar: 31
  • IMG_1789.jpg
    IMG_1789.jpg
    236.7 KB · Visningar: 34
Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...