Sporthoj.com räcker inte till ! (pappaledig)

Juha-p

Medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
Lowrider Bobber
Sporthoj.com räcker inte när man är pappaledig :confused:

Har varit pappaledig nu i 4 månader och tristessen börjar slå till.
Tänkte ni kunde ge tips o förslag till att fördriva tiden förutom de självklara att leka med barnen :rolleyes:

sporthoj.com har ju varit det man ägnat mest tid åt, men nu har man liksom sett alla videoklipp, kollat in alla hojbyggen m.m

Frugan vill ju såklart att man ska städa lite mer kanske, eller tvätta lite kläder, men hallooo räcker det inte att jag har börjat laga mat :huvet

Har ju hunnit med 2 hojprojekt också men ekonomin sätter stopp för det tills våren kommer. Svårt också o vara i garaget o dona med småkidsen. Väntar dock hem lite delar om ett par veckor så då blir det garaget lite.

Så fram med erfarenheter, ide´r, nätsidor m.m

Denna dagen har varit den längsta på evigheter, klockan flyttad o frugan jobbar :gnissla

Du skulle förberett och haft två ungar på 2-3 år, så de kan bråka och jävlas med varandra.
Då hade du inte varit sysslolös :tummenupp

Du skulle förberett och haft två ungar på 2-3 år, så de kan bråka och jävlas med varandra.
Då hade du inte varit sysslolös :tummenupp

Hata noobs :rolleyes:

Men vad faen, livet ska väl inte fördrivas.. Man ska väl göra saker man tycker är kul!

Lär dig spela gitarr vettja!

Seriöst lägg din tid på dina barn!

Öööh lägger ner den mesta av tiden till mina barn, men barn sover, leker med varandra m.m och man blir lätt lite låst. Då behöver man vettiga saker o göra den tiden om man är en rastlös människa som jag :)

Barnen är med mamman också när hon slutar jobbet. Mesta av garagetiden blir när barnen lagt sig.

Gillar inte TV för fem öre.

Spela gitarr är ett bra förslag :tummenupp

Mera...

kan vara ide´r man gör med barnen också !

Har fastnat lite just nu bara.

Last edited:
Jag förstår dig, jag har nyligen börjat jobba efter att ha varit hemma 8mån med minsta grabben och jag kan säga att när man lämnat den äldre (3år) på dagis och sen går hem med den yngre och han somnar... ja då sitter man där.
Själv har jag spelat PS3, satt upp en server med allt vad det innebär här hemma, läst igenom ett gäng kokböcker, vilat lite jag med :tummenupp, fixat i trädgården och sen när frun väl varit hemma (jobbar konstiga tider) så har jag varit ute och kört hoj. :yoparty

Seriöst lägg din tid på dina barn!

Seriöst, barn sover 1-4h mitt på dagen.

Precis.. då sitter man där utan att kunna gå nånstans.

kanske skulle köpa nåt nytt spel då.

Funderade även idag om man skulle bila upp till norrland o hälsa på föräldrarna men vet inte hur barnen klarar av en 120 mils bilfärd enkelresa ? (Sen sitter man där istället :) )

Precis.. då sitter man där utan att kunna gå nånstans.

kanske skulle köpa nåt nytt spel då.

Funderade även idag om man skulle bila upp till norrland o hälsa på föräldrarna men vet inte hur barnen klarar av en 120 mils bilfärd enkelresa ? (Sen sitter man där istället :) )

Det finns ju någon sån där max rekommenderad tid de skall sitta i barnstol åt gången, har ignorerat det själv men det är väl kanske inte det bästa.
Men har man flyt så kan man tillryggalägga Åre-Sthlm med ett sovande barn nästan hela vägen. :yoparty

Photoshop:tummenupp, verkligen ett tidsdödande program om intresse finns.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D