Sporthoj.com gruppkörning sön 070415

jejja

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2007
Ort
Nacka
Hoj
Ducati monster 1000
Som ny o allt har jag några frågor, ca hur länge kör vi och vart?
Ska försöka fixa så man har tid o hänga på, låter riktigt kul d där.

Ha de
 

biker

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Märsta
Hoj
Yamaha R1-02
Nu är det sååå nära att jag ställer på hojen :gnissla Är det värt att ställa på den bara för att få åka 1-2 veckor? Den ska säljas

Vad är det för hoj du ska sälja?
Försökte klicka på annonsen men det fanns ingen annons där. :confused:

Vad ska du ha för hoj istället?
 

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ort
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
Ja jävlar! Nu faller bitarna på plats!
Jag var i Upplands-Väsby för ett par veckor sedan och såg en hel armada hojar ståendes vid ett trafikljus! Måste ha varit förra turen som anordnades! Jag hänger med på denna iaf!:)

Har ni nån "Vi-som-kan-köra-snabbt-rakt-fram-men-inte-fullt-så-snabbt-i-kurvorna-plus-att-vi-gillar-riktigt-stora-tjejer-som-ger-värme-på-vintern-och-skugga-på-sommaren"-grupp som jag kan passa in i?:yoparty
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Som ny o allt har jag några frågor, ca hur länge kör vi och vart?
Ska försöka fixa så man har tid o hänga på, låter riktigt kul d där.

Ha de

Vi utgår från upplands väsby via markim --> gottröra --> karby --> svinninge --> åberga --> bogan --> waxholm. Därefter hänger man på till donken på sveavägen för att skryta lite eller vad man behagar :)

Det kan kanske tänkas bli 15mil? På ett cirka... Eller är jag helt ute å cyklar nu? Det är skitskoj, gemenskap och tempo för alla.

Ser du någon som är skitsnygg är det troligtvis jag, är det inte jag så är det ingen som tillhör körningen :hihi

-@

Har ni nån "Vi-som-kan-köra-snabbt-rakt-fram-men-inte-fullt-så-snabbt-i-kurvorna-plus-att-vi-gillar-riktigt-stora-tjejer-som-ger-värme-på-vintern-och-skugga-på-sommaren"-grupp som jag kan passa in i?:yoparty

Apap, lagom fort rakt fram och fort som helvete i kurvorna :) Annars blir det galet och du sitter runt en stolpe eller annat mindre hälsosamt ganska snart.

-@
 
Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.

Det kan kanske tänkas bli 15mil? På ett cirka... Eller är jag helt ute å cyklar nu? Det är skitskoj, gemenskap och tempo för alla.

nått sånt är det, förra svängen jag körde så gick de 24mil men då åkte vi från NT också.
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Som ny o allt har jag några frågor, ca hur länge kör vi och vart?
Ska försöka fixa så man har tid o hänga på, låter riktigt kul d där.

Ha de

Är du ny så får du lite info på plats, vi landar i Waxholm ca 1330.
Välkommen :)

Ja jävlar! Nu faller bitarna på plats!
Jag var i Upplands-Väsby för ett par veckor sedan och såg en hel armada hojar ståendes vid ett trafikljus! Måste ha varit förra turen som anordnades! Jag hänger med på denna iaf!:)

Har ni nån "Vi-som-kan-köra-snabbt-rakt-fram-men-inte-fullt-så-snabbt-i-kurvorna-plus-att-vi-gillar-riktigt-stora-tjejer-som-ger-värme-på-vintern-och-skugga-på-sommaren"-grupp som jag kan passa in i?:yoparty

Vi som leder försöker undvika att öka på raksträckor, som d1ce skriver så är det då lätt att folk ska köra ifatt och kommer in lite för fort i skarpa kurvor.
När det börjar svänga så skruvar vi gärna på lite men alla ska köra i eget tempo.
Välkommen :)
 
Last edited:

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
Vad är det för hoj du ska sälja?
Försökte klicka på annonsen men det fanns ingen annons där. :confused:

Vad ska du ha för hoj istället?

Ojdå :D gamla annonsen

Ska sälja en mz 125a, är väl mest inriktad på nån motard eller något runt 30-35 balobas

Mz'an är dock jävligt snabb i kurvorna och man kan armbågsskrapa!! :yoparty
 

Bifogat

  • Breakdance.JPG
    Breakdance.JPG
    76.8 KB · Visningar: 91
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Får man vara med om man kör en hoj som har tuttarna utåt?
Jag klarar mig utan tankstopp så jag hinner nog ifatt medan ni gör era fyra stopp.
 

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Får man vara med om man kör en hoj som har tuttarna utåt?
Jag klarar mig utan tankstopp så jag hinner nog ifatt medan ni gör era fyra stopp.

åff cårs!

Det viktigaste kriteriet är just hoj..
Om dina petar utåt så har inte det någon betydelse..

Vi kan ju ha en jämförelse på Gottröra när vi kommer dit.. :D

Se vems som petar vart.. :tummenupp
 

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ort
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!


Vi som leder försöker undvika att öka på raksträckor, som d1ce skriver så är det då lätt att folk ska köra ifatt och kommer in lite för fort i skarpa kurvor.
När det börjar svänga så skruvar vi gärna på lite men alla ska köra i eget tempo.
Välkommen :)

Ok, då förstår jag. Vad jag ville bara få fram att jag inte kan köra särskilt aktivt, har bara haft hojen i några veckor och den har 3 ggr så många häst som min senaste! Men dra på full gas på raksträckor klarar varenda dumbom (exempel jag) och det var det jag ville göra mig lite rolig över:)
 

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Ort
..
Hoj
HYM 1100S
Ok, då förstår jag. Vad jag ville bara få fram att jag inte kan köra särskilt aktivt, har bara haft hojen i några veckor och den har 3 ggr så många häst som min senaste! Men dra på full gas på raksträckor klarar varenda dumbom (exempel jag) och det var det jag ville göra mig lite rolig över:)

I lugna gruppen (iaf en liten bit bak i den) kan du åka den mest krokiga väg utan att luta hojen.. typ :pannkyss
 

biker

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Märsta
Hoj
Yamaha R1-02
Ojdå :D gamla annonsen

Ska sälja en mz 125a, är väl mest inriktad på nån motard eller något runt 30-35 balobas

Mz'an är dock jävligt snabb i kurvorna och man kan armbågsskrapa!! :yoparty



Det där kan man snacka om att ligga i kurvorna.
Hahahaha:rofl
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
10:30.....Då måste jag ju åka innan frosten tinat från sadeln.... Nej får nog hitta på några här nere söder om stan o åka med istället.
 

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Ort
..
Hoj
HYM 1100S
Haha, nej riktigt så illa är det inte! Man växer under press så jag lägger mig i täten istället!:näsblod

Går nog bra ska du se, det brukar som sagt vara lugnt tempo i lugna gruppen. Extra lugnt så här på vårkanten. Sen är det stor skillnad på tempo mellan täten och ledet, så man kan falla bak eller fram lite tills man hittar sin plats. Byta gör man lämpligen vid något av de många stoppen (vid varje korsning ungefär), då kan man vinka förbi några eller be att få rulla förbi. På detta sätt slipper man omkörningar (vilket är okej om den FRAMFÖR vinkar åt dig att köra om).
 
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top